1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo Switch

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Hybrid, 20 okt 2016.

  1. Dedsec-NL

    Dedsec-NL Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    141
    Bijna heb ik al een jaar de Switch en met kerst komt er weer een nieuw spel bij.

    [​IMG]
     
    ageQned en Modder-Eter vinden dit leuk.
  2. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Mooie collectie al heb je. Ik zelf heb echt teveel Switch games.
     
  3. Dedsec-NL

    Dedsec-NL Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    141
  4. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Het is weer tijd voor mijn halfjaarlijkse twijfelmomentje om een Nintendo Switch te kopen, ondanks het feit dat ik al amper op mijn PS4 speel. Twee duidelijke redenen: 1) de Triple A (online) games zoals COD/Battlefield/Overwatch etc. boeien me amper meer, ook omdat ik weinig tijd heb en het dan echt niet leuk is om online te spelen. FIFA en NBA2K zijn microtransactie/pakjes-openen spellen geworden. Ik vind het vooral leuk om offline strategy games te spelen (Civilization/Northgard/Fire Emblem) met veel pauzes, of andere kleine behapbare games waar de Switch er veel van heeft. 2) Ik heb steeds minder alleen de beschikking over de TV met vriendin en een kleine (en dat zal alleen maar minder worden). Op een andere kamer gaan zitten vind ik niets, zo kan ik toch wat spelen tijdens de Voice of Holland.

    Kunnen jullie me even overtuigen of het uit mijn hoofd praten? Dank.
     
  5. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Eigenlijk geef je zelf al twee perfecte redenen aan. De eerste is dat de Nintendo Switch prima toegang geeft tot veel (indie) titels waar blijkbaar je voorkeur naar uit gaat. Toegegeven, sommige van deze titels zijn ook prima speelbaar op de PlayStation 4, maar met name je tweede punt is daarin dan ook een goede reden: de Switch is ook ideaal om op te pikken als je geen beschikking hebt tot de TV. Uiteindelijk kan ik je niet overtuigen om een Switch te halen, noch iets uit je hoofd praten. Blijkbaar zit er een twijfel om het te doen en die knoop kun je alleen zelf doorhakken. Wat dat betreft zou ik je een tip willen geven: zet de games op papier die jij op een Switch zou willen spelen. Als dit er voldoende zijn om een aankoop mee te rechtvaardigen: go for it! Zijn het er slechts een handjevol en je kunt ze ook op de PlayStation 4 spelen, kijk dan of je argumentatie (spelen buiten de TV om) genoeg is om je aanschaf mee te rechtvaardigen.
     
    Reckuuza en Garrett vinden dit leuk.
  6. Dedsec-NL

    Dedsec-NL Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    141
    Ik weet dat ik via me Xbox kan streamen naar me laptop, dus kan ook wel met de PS4 denk, maar ik zou die Switch er gewoon lekker bij doen, en dan samen met je vriendin straks animal crossing spelen.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  7. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Ik zat in dezelfde situatie. Ik wilde graag weer gamen en kocht een xbox (en later ps4) maar ik beleefde niet hetzelfde plezier dat ik vroeger had toen ik jong was. Beide weer verkocht maar de itch bleef om weer te gamen. Toen uiteindelijk een Switch gekocht en het is geweldig. Plezier weer helemaal terug, je kan spelen waar je wilt en het is makkelijk op te pakken voor 30 min ofzo. De meeste spellen hebben geen grote leercurve dus je hoeft er niet zoveel tijd in te stoppen om het spel te masteren. Ik heb de Switch nu iets meer dan een jaar en ik ben nu begonnen aan mijn 16de spel (Luigi's Mansion :cool:. By far mijn beste aankoop van de afgelopen 1,5 jaar die ik heb gedaan.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Heb 'm toen op 3 januari (dag van twijfelmomentje) ook direct gekocht haha.
    - 2 (simpele) sportspellen gekocht met een franchise/manager mode (must): Super Blood Hockey (5 euro) & Mutant Football League Dynasty (18 euro)
    - Verder Civilization 6 gekocht, vandaag voor een paar euro Northgard & Steamworld Heist opgepikt. Spelletjes die me prima liggen en ik prima 30min kan spelen zonder per se de TV nodig te hebben. Had het eerder moeten doen, vermaak me prima zo.

    Als je nog speltips hebt hoor ik het wel.
     
  9. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Haha ik had niet door dat het alweer een tijdje geleden was dat je dat gepost had.

    Niet alle spellen die ik heb gespeeld passen in wat je zoekt maar je zou is moeten kijken naar Mario vs. Rabbids (strategy), Hollow Knight, Ori and the Blind Forest, Celeste, Yoku's Island Express, Inside, Zelda Link's Awakening, Zelda Breath of the Wild, Mario Odyssey, Firewatch en Untitled Goose Game.

    Mijn persoonlijke top 3 is Hollow Knight, Celeste en Ori.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wie gaat er hier allemaal aan Animal Crossing deze week? :)
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Is dat wat? Is dat niet een beetje sims/stardew valley voor kindjes?
    Serieuze vraag hoor.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    :)

    Dit is overigens wel vergeleken met New Leaf van de 3DS. Ik heb al geen Animal Crossing gespeeld sinds het origineel op de GC, dus ik heb geen idee hoe de games nu zijn.

    Een heel groot verschil dat hier ook aangekaart wordt is dat Animal Crossing real time is. Het stimuleert dus meerdere korte sessies in plaats van langere die je mogelijk in games als Stardew Valley doet. Het is dus meer een game om tussendoor eventjes een kwartiertje te spelen.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
  14. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Haha ja dat zal wel, maar ik ben geen student meer. No way dat ik dit ooit in de ochtend, overdag of 's nachts speel. Heeft voor mij dus weinig toegevoegde waarde.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nouja, ik trein veel. Dus dan is het wel goed te doen. Momenteel dan niet, maar kan dan mooi tussen het thuiswerk door. :p
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik ga er vrijdag ook aan beginnen. Helemaal niet bekend met de Animal Crossing serie dus ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Na wat filmpjes te hebben gekeken leek het mij wel grappig om de tijd mee om te krijgen nu ik thuis zit. Heb ook stiekem wel beetje behoefte aan een relax game, lekker beetje vissen met wat chille muziek op de achtergrond, waarom ook niet 8)
     
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Doom Eternal FTW!!

    Domme release date van Nintendo..
     
  18. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Speel de laatste tijd weer veel Stardew Valley en vanaf morgen eindelijk Animal Crossing.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Want?
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Beste release datum ooit voor deze game
     

Deel Deze Pagina