1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Cyberpunk 2077

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 13 jun 2018.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Tuurlijk. Sowieso hebben steeds meer games de optie om de resolutie automatisch te schalen. Fake 4k is soms bijna niet te onderscheiden van the real thing. Of je speelt op 1440p, wat ik persoonlijk een ideale balans vind tussen kwaliteit en snelheid.
     
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    According to a Polish insider Borys Niespielak, the main reason for Cyberpunk 2077 delay lies in current-gen consoles, which are reportedly not powerful enough to run the game properly.

    Speaking in a podcast, which you can watch below, Niespielak says that the original Xbox One console is not powerful enough to run the game properly and apparently, Cyberpunk 2077 performance on the console is "extremely unsatisfactory"

    As for the source, over at Discord, Polish players are pretty confident in Borys Niespielak, who seems to be as renowned as Jason Schreier in Poland.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tsja, ik snap ze wel. Ze balen wellicht dat die Xbox One behoorlijk op z'n laatste benen loopt, maar uit die generatie consoles (met de PS4 erbij natuurlijk) gaan ze het meerendeel van de opbrengsten krijgen :)
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Dat weet je natuurlijk niet. Mainstream publiek zal grotendeels niet eens weten wat 2077 is, maar gamers, die natuurlijk Witcher kennen en het gebruikelijke gaming nieuws volgen, die kijken uit naar deze game, maar ook naar next-gen, en zullen grotendeels de groep zijn die straks op dag 1 een next-gen console zullen kopen.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ja dahag, the Witcher 3 is extreem mainstream. Zelfs niet-RPG liefhebbers kennen die titel. Je doet net of we het hier over een indie titel hebben. :lol:
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dit is eerder een fout van Cyberpunk dan van de Xbox One. Dat ding is er al bijna 7 jaar, en de keuze van de devs om dit spel daarop uit te brengen is ook niet van gisteren. Als ze er nu pas achter komen dat 'ie niet helemaal lekker draait...
     
    Rossi46 en Zifnap vinden dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik begrijp het ook niet helemaal. Leuk dat de developer zoveel platformen kiest, maar dit heeft ook met een stukje (gebrek aan) visie te maken. De developer wist allang hoe ambitieus en grafisch zwaar deze game ging worden. Dus waarom risico's lopen met Xbox One versie? Die machine is behoorlijk underpowered anno 2020. Daarnaast zijn de specs van de One al heeeeeel lang bekend. Een lulkoek verklaring als je het mij vraagt. Je zou onderhand nog bijna een Switch versie om de hoek verwachten. Waarom niet? Het gaat immers om zoveel mogelijk "copies" verkopen, dus dan is elk platform fair game.
     
    Yellow 13 en RemcoM vinden dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    WIJ kennen de game allemaal. We zitten op fora en houden gaming news etc in de gaten, en kopen 20+ games per jaar ofzo.

    Ik ken genoeg mensen die een PS4 hebben staan, en die hebben FIFA, Call of Duty, Need for Speed, en nog een paar games die ze dan 'wel leuk leken', maar daar houdt het dan ook wel mee op.

    Mijn beste vriend, die vroeger de PC Engine, SNES, Megadrive, etc etc had, die moest ik laatst nog even overtuigen om The Last of Us te downloaden op PS+. En Uncharted. Die games kent hij gewoon niet, qua naam/reputatie. Het zou me ten zeerste verbazen als hij The Witcher 3 kent.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ooooh Valley of Plentyyy :lol:
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    In zekere zin kaart je hier ook het probleem aan met het grote publiek. Kijkende naar studio's als Ubisoft, Activision, EA, om maar wat te noemen. Dat grote publiek koopt de games vaak blindelings, vanwege de naam of licenties, zonder er echt weet van te hebben. Ben benieuwd hoeveel de game in dit topic gaat verkopen wanneer die éénmaal uit is. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik koop de game pas zodra ik een next-gen console heb, en ik verwacht dat meer mensen die strategie hebben. Een game als deze verdient het gewoon om optimaal van te genieten. Zelfde reden waarom ik de X haalde voor RDR2.

    Hij koopt idd ook gewoon games op basis van de naam. Dus altijd (alleen) CoD, ipv andere shooters overwegen (wel BF geprobeerd op aanraden van mij, maar daar werd hij misselijk van), en als hij dan een NFS game wil spelen, doet hij niet echt research ofzo welke NFS game dan goed is, maar gewoon; Oh. NFS. Zal wel tof zijn.

    SF5 ook. Gekocht omdat hij dat vroeger leuk vond, en dan kom je erachter dat je alles moet vrijspelen middels een grind, of apart moet kopen.

    Op die manier raak je trouwens ook meteen je casual publiek kwijt, want dat is vrij frustrerend als je daar pas achterkomt nadat je de game gekocht hebt. Die mensen verwachten gewoon een complete game.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik denk dat je de groep die-hard gamers iets overschat. Of de kosten en verkopen van games als The Witcher 3 en 2077 onderschat. Zeker 2077 moet een keiharde seller worden, anders komen ze nooit uit de kosten. Dat zullen zeker de die-hard gamers zijn, maar die groep is veel te klein. Het meerendeel zal 'reguliere' gamer zijn. Die groep is veel groter. En dat is de groep die de komende 2 tot 3 jaar gewoon nog op de huidige generatie blijft gamen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2020
    Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Games moeten zichzelf ook bewijzen. En dat kost tijd. Ik heb destijds nog GTA(1) nieuw gekocht, in de Dynabyte :cool: Niemand kende het, alleen de mensen die de Power Unlimited hadden :D Moet je zien waar GTA nu staat...

    Assassin's Creed kent iedereen inmiddels ook wel. Daar hebben heel wat AC games voor moeten zorgen.

    The Witcher 3 is veel bekender dan deel 2 ooit was.

    Etc.
     
    Zumpelvelder, Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Witcher II op de consoles nu ook 4K Enhanced, dus die zal wel nog even wat bekendheid kunnen krijgen. Beetje als met sporters en acteurs... en eigenlijk alles. Je moet gewoon wennen aan de naam icm faam. Heeft dus inderdaad tijd nodig. Maar daarna is het wel genieten van alles. Zelfs Oblivion raakte bij mij thuis niet direct de gevoelige snaar. Wel toen ik mijn eerste poort gesloten had. :p
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
     
    Yellow 13 en B Tender vinden dit leuk.
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Lezen jullie mee, Rockstar?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Geldt voor meer Xbox games. Mooie promotie om gamers nu nog spellen te laten kopen en toch voor die volgende generatie te laten kiezen.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Zou idd.gewacht hebben op next-gen voor ik 2077 zou halen, maar nu wellicht toch dag 1. Not sure yet. Wil het het liefst gewoon zo mooi mogelijk (op console) spelen.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik wacht sowieso op next gen, geen zin om nog met 1080p en gedateerde graphics te spelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Klopt, op de current gen draait deze game een stuk gaarder. Ik ga zeker uit van minder details naast lagere resolutie + langere laadtijden etc. Dus tenzij je totaal niet geinteresseerd bent (de komende jaren althans) in een Xbox upgrade zou ik lekker wachten tot de next-gen release. Ik bedoel maar... je wilt toch niet je eigen verwachting spoilen? Dan gelijk op de mooiste en beste manier draaien die tjap!
     
    Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina