1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 20 sep 2019.

?

Welke raceklassen willen jullie zeker gebruiken in het tweede seizoen van XBWEC?

Peiling gesloten op 1 okt 2019.
  1. LMP1-H

    1 stem(men)
    9,1%
  2. LMP1

    1 stem(men)
    9,1%
  3. LMP2

    8 stem(men)
    72,7%
  4. LMP3

    2 stem(men)
    18,2%
  5. LMP900

    5 stem(men)
    45,5%
  6. GTE

    4 stem(men)
    36,4%
  7. GT1

    5 stem(men)
    45,5%
  8. Group C

    5 stem(men)
    45,5%
  9. Vintage Prototype

    5 stem(men)
    45,5%
  10. Andere (zelf in te vullen)

    3 stem(men)
    27,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Had afgelopen maand een tune gepakt waarmee ik op een warme baan heerlijk reed. In de training, op een koude baan, was ik nergens te vinden.

    Mijn set up is daarom zo goed als stock. Downforce op 1-4 en de ducts een beetje dicht schroeven. Zachte bandjes eronder, de harde worden niet warm en je bent klaar.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Holy fuckballs die FFB is een stap terug in de tijd zeg :eek: Alleen het oval-gedeelte geeft nog iets van info door. Kerbstones? Niks. Blokerende wielen? Niks. Onderstuur? Niks. Kan volgens mij beter gewoon de FFB uitzetten en het stuur een constante weerstand meegeven. Ben wel aanwezig om 20.00 maar niet van harte :lol:
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik kan er helaas niet bij zijn boys, zit weer diep in werk verzonken =(

    Veel race plezier vanavond. En pas een beetje op in de 1e ronde, @GoldPwnageNL ;)
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905


    ^dit was pole. Tamelijk agressief gereden, maar daar is 't ook kwali voor natuurlijk.
    Met oefenen nog nooit bij die tijd in de buurt geweest! Als... de busstop lekkerder ging was 1m33 in bereik geweest. :)
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mijn eigen race is lekker verlopen! Mocht vooraan beginnen, de openingsronde verliep soepel, had een goed tempo, maar ik merkte dat het niet eenvoudig was om een gat te slaan, slipstreamen had best sterk wel een sterk effect op de oval-delen. Voor de pitstops desondanks een goed gat kunnen slaan, door eigenlijk heel constant vrij hard te gaan. Chouffe gooide daarbij wat roet in het eten op het eind van de stint door irritant te gaan, maar dat was gelukkig maar tijdelijk. Twee keer gestopt voor banden+brandstof, waardoor met name Jimmy die niet voor banden was gestopt wat dichterbij kwam. De laatste rondes nog flink gepushed en eigenlijk constante lage 1:35's gereden, en daarmee met een veilig marge naar de finish gereden!
    Qua botsingen en ellende heeft zich er, buiten wat er vóór de start gebeurde, weinig noemenswaardigs voorgevallen geloof ik. Doen we goed :)
    Heb me aardig voorbereid voor de race, en het heeft zich uitbetaald! :)

    NB: 1-2 rondjes voor het einde verloor, ik geloof in principe op P3 liggend, @Beltoni de verbinding met de lobby.
    Las ik nu goed dat bij jullie de stroom was uitgevallen @Schuminiels ?
    Sowieso weer bedankt voor de strakke organisatie natuurlijk!! :)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2020
    Schuminiels vindt dit leuk.
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Met 1:11 te gaan werd ik inderdaad zonder enige melding naar het hoofdmenu gekicked. Heel aparte DC aangezien ik gewoon online en in-party bleef.
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ondanks geen voorbereiding gisteren, toch een prima raceje gehad :) Begin van de race was wat saai, maar de ontknoping met Beltoon z'n alternatieve strategie maakte het voor mij weer wat leuker.

    Voel me een beetje een zure pruim, maar merk wel dat ik een beetje klaar ben met Project Cars. Noem het een first world problem, maar door het nieuwe stuurtje voel ik eigenlijk pas hoe slecht het spel is. Kerbstone X geeft geen feedback door. Kerbstone Y wel. Op kerbstone Z zit secondelijm. Onderstuur of blokkerende wielen merk je alleen vanwege de audio van piepende banden, maar in je stuur gebeurt niks. Overstuur corrigeer je puur op visie, niet op feedback. Die interval timing klopt geen hout van. Komt nog bij dat we wéér een nieuwe lobby moesten aanmaken om wat voor reden dan ook. 't Is dat ik het gewoon een leuk clubje vind en daarom graag mee race, maar het spel zelf kan me gestolen worden :p Snap nu behoorlijk waarom PCars 2 nooit in het rijtje van iRacing/rFactor/Automobilista e.d. genoemd wordt. Met de Thrustmaster was het verschil tussen gameplay kleiner.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  8. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Wat valt er te zeggen van gisteren... ik had een slechte start mede door de koude banden doordat we opwarmronde deden en maakte daardoor in het begin wat foutjes. Net voor de nacht begonnen de banden beter te worden en kon ik de banden beter managen. Ik kon dan ook mooi pitstop doen met lege tank en versleten banden. Dan had ik een vrij goede racepace en kwam ik wat dichter op @Baspw. Net toen ik achter hem zat in de busstop viel de elektriciteit weg :'-(. Het was heel de straat die zonder elektriciteit zat... ik heb tot 5 uur in de nacht geen elektriciteit gehad. Ik probeerde via de app met mijn smartphone jullie te bereiken maar de microfoon van mijn iPhone werkte niet. Dus heb ik jullie chatbericht moeten sturen. Ik hoop dat ik jullie niet gestoord heb met mijn bericht? Ik kon jullie horen in de chat maar jullie mij blijkbaar niet. :'-( Mijn race moest eigenlijk nog beginnen... jammer echt jammer! =(
     
  9. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ok geen probleem!
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Da's wel heel zuur zeg =(
     
  11. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ronde 4 is er één waar ik heel veel zin in heb: FIA GT1 1998 auto's op Hockenheim classic!
    [​IMG]

    Laten we beginnen met de auto's die NIET mogen gebruikt worden voor deze race:

    1)Toyota GT-One
    [​IMG]

    De Toyota GT1-one is geen echte GT1 auto maar een speciaal gehomologeerde LMP auto met "dezelfde" regels als de GT1 voor Le Mans 1997-1998. Ze waren dan ook mijlenver voor op concurrentie en hebben enkel zichzelf uitgeschakeld met crashes of pech waardoor de overwinning naar de GT1 Porsche ging. De vloek van Toyota was geboren! Eentje die ze maar in 2018 kwijtspeelden!

    2) Ferrari F50 GT1
    [​IMG]

    Ah, de Ferrari die nooit geracet heeft! Althans niet in een officiële FIA race. Het zou Ferrari niet zijn mochten ze een wagen ontwikkelen voor klanten... die ze zelf naar een circuit brengen en terug mee naar Maranello nemen. Dit was hun eerste project zoals het huidige FXX programma. Omdat de wagen niet geracet heeft kan ik niet anders dan hem niet toelaten in de GT1 race, al bloedt mijn Ferrari-hart.

    Hier twijfel ik nog over, wat dit is niet echt een GT1 series auto:

    Nissan R390 GT1
    [​IMG]
    Deze auto werd ontwikkeld enkel en alleen voor de 24h van Le Mans. De auto deed enkel mee in Le Mans en werd knap derde achter de Porsche's in 1998. Jan Lammers reed onder andere in de auto en werd 6de. Meer weet ik niet over deze auto. Het is een beetje een mysterieuze auto... Ik ben eerder geneigd deze niet te gebruiken.

    Nu de auto's die WEL mogen gebruikt worden voor deze race:


    1) Panoz Esperante GTR-1
    [​IMG]
    De Panoz Esperante GTR-1 is een auto ontwikkelt door Panoz in Amerika en is (was) een typische Amerikaanse raceauto met de motor vooraan. De Panoz was zeer competitief in de FIA GT1 series. Maar moest het onderspit delven voor de Fabrieksteams. Deze auto werd ingezet door DAMS. Let op het F2 team DAMS heeft de naam overgenomen maar is in geen opzicht verwant aan het GT1 team.

    2) McLaren F1 GTR Long Tail
    [​IMG]

    McLaren racete in 1997 als fabrieksteamteam van BMW de FIA GT series en Le Mans race. Deze uiterst competitieve auto moest op het nippertje de troepen van Mercedes voorlaten maar liet geregeld een overwinning op zijn naam schrijven. In 1998 werd de samenwerking tussen BMW en McLaren stopgezet. De auto wer dan bestuurd door een privé team en deed het lang niet zo slecht als je weet dat het enige 1997 stock auto meedeed in 1998.

    3 ) Porsche 911 GT1
    [​IMG]
    Porsche kende in 1997 en rampjaar in de GT1 series met de 911 GT1 EVO. het kon geen vuist maken tegen McLaren en Mercedes buiten enkele piekmomenten. Het reed in Le Mans lang aan de leiding maar haalde de finish niet. Dat was het keerpunt, want in 1998 ging het de strijd aan met de Mercedes met de nieuw 911 GT1 voor de titel in 1998 en won het Le Mans door pech bij Toyota en Mercedes. Desondanks moest het alweer toezien dat Mercedes voor het twee jaar op rij de titel pakte...

    4) Mercedes CLK LM (GTR)
    [​IMG]

    Mercedes zag zijn kans schoon toen de ACO GT1 auto's naar de topklasse bracht om Le Mans te winnen. Het bouwde de Mercedes CLK GTR in 1997. De auto was bloedsnel in de FIA GT1 series maar al snel bleek de V12 een probleem te zijn in de 24h van Le Mans. Het won wel de FIA GT1 series! Daarom bouwde Mercedes in 1998 de Mercedes CLK LM. enkel het chassis bleef want de V12 motor wordt vervangen door de Sauber Mercedes motor van de Group C Mercedes in 1980. Daarbij zat er een loop in de regels waardoor Mercedes TC ontwikkelde in hun auto. Dit betekende dat de auto snel en stabiel was en dus ongenaakbaar was in de GT1 series. Het won dan ook ELKE race! Deze auto is de pinnacle van de GT1 series. Samen met de Porsche de grondleggers van de FIA GT series wat later SRO zal worden. Dit is tevens de auto waar Mark Webber in Le Mans de lucht in vloog waarna Mercedes besloot de race niet aan te vatten.

    Choose wisely! ;)
    Meer details volgen uiteraard later!
     
    GoldPwnageNL, Bobst27 en B Tender vinden dit leuk.
  12. petit1985

    petit1985 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    2
    Leuke set-up van de race, zou graag mee willen doen, heb alleen op 17 februari de afsluitende race in de Forza 7 Porsche GT3 cup via het Tweakers forum. |:-
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Welke datum is de race? Hopelijk kan ik nu wel meedoen want heb in februari maar 1x les op maandagavond. Nu al zin in deze auto's. Ga vanavond gelijk een rondje rijden.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    FIA GT1 1998 - Hockenheim classic (500 km simulatie) 17-02-2020
     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    mooi dan ben ik er weer bij
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    mag van mij ook op een andere week op maandag. Weet niet hoe dat uit komt voor andere leden?
     
  17. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    ik heb inderdaad gemerkt dat maandag voor sommige een probleem is. Op welke dagen kunnen jullie zeker?
     
  18. petit1985

    petit1985 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    2
    Die week kan ik wel op dinsdag, donderdag of vrijdag.
    Maar voel jullie absoluut niet genoodzaakt voor 1 persoon jullie schema aan te passen.
     
  19. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Er waren er trouwens een aantal niet door werk dus moeten we het misschien wel verplaatsten naar een andere dag. Enige probleem is dat ik onlangs ben ingeschreven in een Rallycross cup van OTL die denk ik op dinsdag of donderdag zal plaatsvinden. Maar ik weet nog niet precies wanneer. Als ik meer weet kan ik jullie voorstellen eens bekijken ;)
     
  20. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Overigens denk ik na om een rallycross cupje, zoals @Beltoni gedaan heeft in de kerstvakantie maar dan op echte RX tracks, wekelijks te laten doorgaan. Zijn er mensen die daar wel interesse in hebben?
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina