1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Gran Turismo Sport

Discussie in 'Games' gestart door SPELVERZIEKER, 16 sep 2017.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    iRacing heeft niet eens AI :+
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    True, maar bij GT Sport speelt me dat juist dat punt sterk afwijkt van alle voorgaande delen. Wat daardoor feitelijk heel anders games waren. Maar goed, voor de PS5 schijnt er weer een old school GT in de pijplijn te zitten.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Jongens de singleplayer van Gran Turismo 2 was goddelijk.
     
  4. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732


     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nog steeds geen Spa? Niet dat ik het nog nodig heb, aangezien ik over ben gestapt op Assetto Corsa. :+
     
  6. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mooie update weer, maar waarom nou toch haast nooit nieuwe Gr3. en Gr4. auto's. Naar mijn mening is dat het hart van (online) GT Sports.
     
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Telkens als ik weer nieuwe beelden voorbij zie komen van deze game kriebelt het toch weer om een PS4 in huis te halen...
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Haal gewoon zelfs ik heb er een
     
  10. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Van de week gekocht voor 15 euro. Wat een toffe game zeg. Offline gedeelte tot nu toe prima. Online elke 10 minuten steeds een race, game bevalt goed en wat een mooie Graphics
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  11. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Speelt ook heerlijk, eigenlijk beste circuit racegame van de laatste jaren wat ik zo weet. :)

    Daarom baal ik ook dat ik zelf geen PS4 heb en deze game enkel af en toe bij vrienden kan spelen... (maar ga niet nu nog een PS4 aanschaffen, zien waar Gran Turismo mee komt op de PS5, en dan maar de knoop doorhakken en er vol voor gaan)
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  12. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja heerlijke game voor mij de beste console racegame deze generatie.
     
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zonder twijfel de beste racegame op de console inderdaad. Ik zou er zo een (gebruikte) PS4 voor kopen. Die kosten toch niet zoveel meer.
     
  14. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Echt hè, wil ook nog een goede rally game! Iemand tips welke ?
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Voor mij blijft Driveclub de beste racegame deze generatie. Gewoon lekkerdere gameplay, betere track-design, en de races zelf zijn veel uitdagender en dus spannender. Vind het gewoon LEUK om te spelen, zelfs wanneer ik 5de of 6de ofoz wordt. Gameplay voelt gewoon zo lekker aan.

    Wat betreft beste rally game; Dirt Rally 2, maar die heb ik alleen op Game Pass, want ze verkopen nog een hele zwik aan DLC erbij (oude lokaties uit 1), en dan wacht ik liever op een goedkope complete edition die ik dan ooit nog eens aanschaf. Maar qua gameplay gewoon prima. Beter dan Dirt 4 en Dirt Rally 1.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Driveclub was zeker een leuke game maar die 30fps was voor mij toch wel een afknapper
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Tja, die afweging hebben ze nou eenmaal gemaakt: Briljante graphics en effecten, en dan een soepele 30fps, of minder indrukwekkende omgevingen, en dan 60fps.

    Tuurlijk was 60fps leuk geweest, maar de game voelt met 30fps gewoon snel en vloeiend aan, en iedere keer dat ik de game weer (met veel plezier speel), zijn er grafisch wel dingetjes die indruk op me maken.

    Iets wat ik bij 60fps games als Forza 7, Horizon 4 en GT Sport toch een stuk minder heb.

    Het is jammer dat Sony de studio en game zo ongelooflijk hard hebben laten vallen, want was natuurlijk mooi geweest als we straks bij PS5 misschien een update zouden krijgen waarbij de game wel naar 60fps getrokken zou worden.
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hmmm, tsja, Driveclub heeft mij nooit zo kunnen overtuigen. Ook niet na de 100 patches die het gekregen heeft. Buiten dat is het ook een totaal andere game dan GTS. Driveclub is leuk om een beetje scheuren en te raggen, GTS gaat echt om racen. Vindt je dat laatste leuk, dan is GTS geniaal. Heb je daar minder mee, dan zul je er weinig plezier aan beleven.

    Dit maakt overigens wel duidelijk dat de PS4 geen echt goede 'arcade' racegame heeft. Want Driveclub kan nog niet in de schaduw van Forza Horizon staan. Aan de andere kant heeft de Xbox dan weer geen echte goede racegame, want Gran Turismo Sport vind ik véél beter dan Forza Motorsport.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Alles is natuurlijk subjectief, maar ik zal je uitleggen waarom je mening kut is, en ik gelijk heb ... :p:D

    GT Sport is een 'sim-racer', oftewel, het probeert zoveel mogelijk de auto's en het rijden daarvan authentiek te laten lijken. Dat is prima, dat doet GT Sport ook goed, en ik kan me er goed mee vermaken.

    Wat het echter niet doet, is dat je iedere lap, ieder moment, de volle 100% op het scherpst van de snede aan het strijden bent om jezelf, je tijd, en je tegenstanders, te verslaan. Natuurlijk, je probeert de snelste tijd neer te zetten, en je probeert eerste te worden, maar 'het probleem' bij GT Sport, in de SP, is dat zolang je gewoon 'binnen de lijntjes blijft kleuren', je eigenlijk altijd wel eerste wordt, of bij de top 3 zit.

    Je begint halverwege de pack, en iedere ronde, als je gewoon rustig aanremt voor de bochtjes en geen gekke dingen doet, dan haal je een paar auto's in en kruip je naar voren, en verder haalt niemand jou in. De meeste circuits hoef je alleen een beetje goed op te letten bij de bochten, maar vervolgens is er weer een flink recht stuk waar je eigenlijk kunt relaxen, en je op kunt maken voor de volgende bocht.

    Oftwel, er is weinig echte race-spanning. Niet wat betreft je AI tegenstanders, en eigenlijk is het time-trial gebeuren ook niet echt boeiend genoeg om het echt spannend te maken.

    Driveclub is geen sim-racer, maar is wel een skill-based videogame, waarbij je volledig in controle bent en voelt over je auto, en je zult ook iedere race alles moeten geven om te winnen, of om een snellere tijd neer te zetten. Het spoort je aan om soms je auto door een bocht te gooien met misschien iets teveel snelheid, omdat als je vervolgens je drift goed hebt ingeschat, je alsnog tienden van seconden sneller die bocht door komt, en dat is dus bij iedere bocht, en iedere track zo, en dat voelt dan ook iedere keer weer zo verdomd goed aan.

    Het is VEEL uitdagender dan GT Sport en Forza, maar het racen zelf voelt ook, wat mij betreft, gewoon LEUKER aan. Ik kan 6de worden en alsnog met plezier op de race terugkijken. Ik heb die auto dan misschien 2-3x teveel gepushed en daarom kleine foutjes gemaakt, en daar ben ik dan voor afgestraft, maar ik heb wel het gevoel dat ik GERACED heb. En voor mij gaat het daarom in een videogame. Ik wil die directe feedback van de gameplay, dat 100% betrokken zijn, die uitdagende AI die je tot het beste van jezelf dwingt.

    In Forza en GT kan ik vrij rustig mijn races doen, gewoon op de baan blijven, en meestal komt het dan allemaal wel goed. Je hebt er natuurlijk auto's tussen zitten die je ook wat meer heen en weer kunt gooien in de bochten, wat het leuker maakt, maar over het algemeen is er niet al te veel echte spanning.

    Bij Forza, en in iets mindere mate GT, stoor ik me ook wel regelmatig aan het rubberbanding. Als ik kut rij, dan hoort dat afgestraft te worden. Het is onrealistisch wanneer ik een paar grote fouten maak, en alsnog top 4-5 eindig. Bij Driveclub zal dat nooit gebeuren. Bij Forza 7 en Horizon is het regelmatig vrij evident dat je wel erg makkelijk weer aanhaakt.

    Dirt Rally 2 heeft het beste van beide werelden: De races zijn spannend, de time-trials uitdagen, de gameplay leuk, het is en blijft grotendeels een sim qua gevoel, maar het soort races (rally) en de gevaren van de omgeving, zorgen ervoor dat je toch 100% die spanning blijft houden, de hele race door.Hoe vaak hebben we het al niet meegemaakt in Dirt dat we een vrijwel perfecte race rijden, en het dan vervolgens in de laatste 2-3 bochten alsnog compleet verkloten?

    Enige nadeel van Dirt 2 is de DLC.

    Maar games als Project Gotam Racing and Driveclub, die strakke controls en zeer uitdagend zijn, qua tegenstanders, en qua tijden die je moet rijden om progressie te maken, vind ik gewoon betere RACEGAMES, dan 'sims' zoals Forza en GT, die wellicht authentieker zijn qua specs en rijgedrag, maar qua ERVARING niet aanvoelen alsof je echt aan het racen bent.

    En uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon dat GEVOEL hebben dat je aan het racen bent, en daar hoort spanning en uitdaging en gevoel van snelheid, gevaar, risico, en trots bij. Ik kan me geen enkele race herinneren in GT Sport of Forza waar ik daarna echt trots op mezelf en het resultaat was, terwijl ik dat met Driveclub juist heel veel heb. De eerste keer wanneer je eindelijk die 8 laps in India (begint rustig, daarna regen, storm, en duisternis) succesvol hebt afgerond. De eerste keer dat je eindelijk die allerlaatste race hebt gewonnen, maar ook gewoon wanneer je je eigen tijden en die op de ranglijsten weet te verslaan.

    Dus ja, zonder twijfel zal GT Sport een authentiekere rij-ervaring bieden, wat betreft gedrag van de auto op de baan. Maar het voelt vrijwel nooit aan als een authentieke RACE ervaring, omdat het bijbehorende gevoel van uitdaging, gevaar en eventueel trots grotendeels ontbreekt in veel van de races.

    De grootste reden voor mij om GT Sport en Forza te spelen, is het unlocken en sparen van nieuwe auto's. En dat doen die games prima. Je doet een paar races, en aan het einde van de rit heb je weer 2-3 nieuwe auto's. Tijd erin gestoken, en er iets voor terug gekregen. Gevoel van beloning. Prima.

    Maar de grootste reden voor mij om Driveclub te spelen, en te blijven spelen, is het spelplezier dat ik er gewoon uithaal tijdens die sessies. Om even snel je Ferrari California te pakken, en die even in de regen rond een Japanese berg te slingeren, en daarna de replay bekijken. Heerlijk.
     
  20. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Tja zo zie je maar weer hoe verschillend spelers zijn. Ik vind Driveclub gewoon helemaal niet zo lekker rijden. Niet met een stuurtje en niet met de controller. Het rijdt prima maar het is al op andere vlakken beter gedaan. Daarnaast trek ik de game grafisch niet helemaal meer. De effecten kunnen weliswaar moeiteloos mee zoals regen en enkele details maar de game schreeuwt (in elk geval voor mij) om een 4k update waarbij flink veel aangepakt wordt. Omdat ik in diverse video's op YT altijd Driveclub genoemd zag worden als grafisch nog steeds topnotch starte ik de game vorig jaar weer op. Maar toen bekroop me dus de zojuist beschreven ervaring. Dat is dan wellicht voor een ander ook echt anders.
    GT Sport geeft mij die complete raceervaring met grafische pracht en het circuit rijden veel meer. De routes/tracks van Driveclub doen me minder en de game wist mij niet vast te houden.
     

Deel Deze Pagina