1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Gran Turismo Sport

Discussie in 'Games' gestart door SPELVERZIEKER, 16 sep 2017.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Oh, je speelt Gran Turismo Sport offline? Haha...
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  2. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72

    Hoe is WRC8 dan? Is dat net zo als dirt ?
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Niet gespeeld, maar WRC schijnt ieder jaar beter te zijn geworden.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Toch nog even een iets meer inhoudelijk reactie dan :)

    Grappig dat waar je naar op zoekt bent, je niet in GTS vindt. Grappig en logisch. Het is een game die niet met SP 'in mind' is ontwikkeld. Alles wat je omschrijft vind je met vrachtenwagenladingen tegelijk in GTS, maar dan wel online. De online racesensatie die GTS biedt op de console is ongeëvenaard. Vind je in geen enkele game, punt. Op de PC is het natuurlijk een ander verhaal.

    Dat je die sensatie niet in Forza Motorport vindt kan ik zeker beamen. Daar is al al jaren geen zak meer aan (vind ik). Echt vlees noch vis. Qua entertaiment rijdt Forza Horizon rondjes om z'n Motorsport broertje heen en met echt racen heeft Forza Motorsport ook weinig te maken.

    Trouwens, mag ik vragen waarom je GTS niet online speelt? Want zo te lezen doe je jezelf daar een beetje mee te kort.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012

    Circuits, vooral wanneer ik ze al talloze keren in andere games ben tegengekomen, doen me niet zo heel veel, eerlijk gezegd. Het zijn meestal niet de mooiste omgevingen (een Spa en dat soort tracks even niet meegenomen), want toch wel vaak gewoon zootje betonnen bochten op een vlakke kale bende, en ik vind rondjes rijden op een circuit echt niet erg, maar dan moet het gewoon een mooi en leuk circuit zijn. GT Sport heeft trouwens een paar prima circuits die zowel mooi als leuk zijn, zoals Dragon's Back(?), maar die is dan ook fictief, oftewel die is ook ontworpen om grafisch indrukwekkend te zijn, en leuk om overheen te crossen.

    Ik vind GT Sport trouwens een prima game in wat het is en doet, en voor 15-20 euro zal ik het ook altijd aan iedere racing game aanraden, want je gaat er echt wel uren met plezier aan beleven, maar als ik echt intense race-beleving wil met spanning en een gevoel van beloning, dan is voor mij Driveclub de nr. 1.

    Even terugkomend op dat gevoel van beloning BTW: Zat net even een kwartiertje Horizon 4 te spelen, wachtend op het voetbal, en ook omdat ik het toch steeds een nieuwe kans wil blijven geven, maar ik begon even zo'n random race, ik in een porsche uit '87 ofzo, en mijn tegenstander (AI) in een schitterende Shelby Cobra, en door het winterse weer een prima race richting finish line. Ik genoot er echt van, en in de laatste 500 meter klap ik op een tegenligger.

    Dan zou je dus verwachten dat de race over is, en dat je gewoon 2de wordt. Helemaal niets mis mee. Heb ik ook verdiend. Had ik maar niet moeten crashen.

    Maar dan is de impact van die crash minimaal, want arcade-racer, dus ik kan nog redelijk doorcrossen, maar dan zie en voel je gewoon dat je AI tegenstander opeens LANGZAMER gaat rijden vlak voor de finishlijn, zonder enige goede reden, en haal ik hem meters voor de finishlijn nog in, waardoor ik het wedstrijdje win.

    En. Dat. Voelt. KUT. Want dat is gewoon achterlijke rubberbanding, dus er is absoluut geen enkel gevoel van trots op zo'n compleet idiote overwinning.

    Forza Horizon is gewoon een open world playground waar je met autootjes kan spelen en daardoor er steeds meer kan verzamelen, maar puur als game, waarbij je wilt dat je skills ontwikkelt en steeds beter wordt en je eigen grenzen verlegd (of moet verleggen) om verder te komen, is het gewoon vrij teleurstellend.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik heb GT Sport een aantal keren online gespeeld, en dat is verder prima te doen hoor, maar vaak zijn er natuurlijk maar 2-3 vaste races waar je aan meedoet, en als je dan netjes je ding doet dan rij je allemaal achter elkaar aan met minieme verschillen in snelheid, krijg je penalties om kleine bumps hier en daar, en uiteindelijk wordt je dan na afloop van 4-5 vrij langzame/saaie rondes (afhankelijk van de auto's en gekozen circuits) een nette 5de of 6de plek ofzo.

    Tja. Het is niet vervelend om te doen, maar ik mis een beetje de balans tussen gevaar en reward, wat je bij Driveclub in de SP iets meer hebt, dus dat je soms je auto gewoon een bocht in GOOIT en puur op basis van je skills en reactievermogen die bocht probeert te overleven en er zo snel mogelijk weer uit probeert te komen.

    Dat is natuurlijk eigen aan dat genre waar Driveclub zich in bevind, want dat deed je destijds ook met Project Gotham Racing en GRID, en dan voelt een GT Sport toch iets 'vlakker' aan ...
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    No offence, maar het klinkt alsof je op je die 'saaie betonbanen' simpelweg niet op de limiet rijdt. Juist bij de wat meer sim-gerichte racegames is het dansen op het zijden lijntje van onder- en overstuur wat het zo tof maakt, en probeer je met je skills en reactievermogen elke bocht weer op de limiet te overleven. Bij de gemiddelde race in een simracer staat de thermostaat hier thuis op 16 graden en loopt het zweet alsnog zo m'n bilnaad in. Da's niet omdat ik netjes m'n ding doe en met minimale verschillen 5de of 6de probeer te worden.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2020
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Dat zou kunnen, maar dat komt dan omdat ik in GT Sport niet het soort controle over de auto's voel dat ik in Driveclub vaak wel heb, terecht of onterecht.
     
  9. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Dat is ook precies mijn ervaring. Alle hulpmiddelen uit en zelf schakelen en je hebt na 15 minuten wel degelijk het gevoel dat je echt hebt zitten racen! :D

    Naar mijn mening of ervaring beetje onterecht omdat arcade racers juist zo zijn ontworpen om jouw als gamer dit gevoel te geven. Wagens kunnen vaak redelijk ver over hun limiet, meer visuele effecten en laten je zonder al te veel moeite spectaculaire manoeuvres uitvoeren. Super laat remmen, ongestraft driften over verschillende ondergronden, het her en der uitdelen van een beuk of even de vangrail meepakken. Het kan en mag allemaal in de arcade racer zeg maar.

    Dit kan echter ook heel leuk zijn en minimaal net zo intens zijn om te spelen omdat bijvoorbeeld een AI hier vaak ook op afgestemd is. (de AI in sim racers zijn nog altijd zo suf/slecht als maar kan)

    Heb zelf daarom ook heel erg genoten van de allereerste GRID (die game kan net zo intens aanvoelen als karten en heeft gewoon een hele toffe careermode) of een game als NFS: Shift. (daar werd volgens mij voor het eerst een "helmet-cam" geïntroduceerd wat ik toen echt een super gaaf effect op de beleving vond hebben). De wagens plakken werkelijk aan het asfalt in dit soort games wat wel het gevoel geeft dat je constant maximaal aan het racen bent...

    Wissel het daarom graag wat af, dan speel ik een tijdje de meer arcade gerichte spellen, en dan ben ik weer niet weg te slaan uit een meer sim gerichte racer. Al blijven games als Forza, Gran Turismo of Project Cars wel langer boeiend omdat er net even wat meer diepgang en uitdaging voor mij in terug te vinden is. :)

    De ideale offline racegame is er voor mij nog steeds niet helaas...
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  10. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Vraagje: bij het kopen van een nieuwe auto staat er vaak bij diverse merken: nieuw! Betekend dit nieuwe auto’s die door gt sport zijn toegevoegd ?
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ja dat zijn auto's die middels een update zijn toegevoegd. Ik weet alleen niet of er nieuw komt bij alle nieuwe auto's die je nog niet hebt bekeken of alleen bij de auto's uit de laatste update
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  12. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  13. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Even een vraag: weet iemand hoe je mee kan doen aan die online race wedstrijden? Dan bedoel ik niet die helemaal links staan, maar die championsships..
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Lekker schopje: heb de singleplayer bijna uitgespeeld. Online is wel leuk, maar voor een simpele controller plep is het eigenlijk altijd strijden in max de middenmoot. Wel spannend.
    Hopelijk komt GT7 met zo'n ouderwetse carriere waar je met een afgetrapt tweedehandsje jezelf omhoog moet werken. Nu had ik binnen 5 minuten al een wagen van een half miljoen, dat is beetje zonde.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2021
    Daz, rubenpol007 en Jorrie vinden dit leuk.
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ziet er toch wel retestrak uit op PS5. Benieuwd naar GT7...
     
    Yellow 13, Zifnap en Jorrie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina