1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 20 sep 2019.

?

Welke raceklassen willen jullie zeker gebruiken in het tweede seizoen van XBWEC?

Peiling gesloten op 1 okt 2019.
  1. LMP1-H

    1 stem(men)
    9,1%
  2. LMP1

    1 stem(men)
    9,1%
  3. LMP2

    8 stem(men)
    72,7%
  4. LMP3

    2 stem(men)
    18,2%
  5. LMP900

    5 stem(men)
    45,5%
  6. GTE

    4 stem(men)
    36,4%
  7. GT1

    5 stem(men)
    45,5%
  8. Group C

    5 stem(men)
    45,5%
  9. Vintage Prototype

    5 stem(men)
    45,5%
  10. Andere (zelf in te vullen)

    3 stem(men)
    27,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
  2. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Entry nummer 6: Porsche 911 GT1 Porsche AG #25 bestuurd door @GoldPwnageNL
    [​IMG]
    Jörg Müller - Bob Wollek - Uwe Allen 24h Le Mans 1998. 2de op 1 ronde van zusterauto met de #26 Porsche.
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik moet helaas wéér afzeggen =( Ik krijg het niet goed voor elkaar om hier door-de-week tijd voor vrij te maken :confused: Om even kort wat duiding te geven aan dit constante afzeggen van mij: het leven is een beetje druk met een full-time job, extra studie er naast, relatie en dat soort zaken :+ Het helpt ook niet dat m'n Xbox en stuurtje niet staan waar ik meestal woon. En komende vrijdag gaan we lekker een weekje wintersporten, dus dat geeft nog wat extra druk op het werk en de studie :mad:

    Anyway, ik denk dat ik het even laat tot begin juni (einde colleges en tentamens, alleen nog 'maar' de scriptie). Dan heb ik hopelijk ook m'n eigen gamekamer :cool: Gaat het allemaal wat makkelijker...

    @Schuminiels ik hoop dat je dan alsnog dit soort dingen wilt organiseren want ik ben enorm gecharmeerd van alle achtergrond informatie die je er steeds bij vermeldt. Erg leuk :thumbs::thumbs::thumbs:
     
    Schuminiels en Kimi NL vinden dit leuk.
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je bent niet de enige hoor.
    Ik merk nu ik er al een tijdje niet meer bij ben, dat ik heel moeilijk weer kan beginnen met dit soort toezeggingen. Mis het wel hoor, maar de commitment om weer elke week te oefenen en inspannend te gamen ipv ontspannend te gamen ontbreekt volledig bij mij.
     
  5. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Allereerst, veel succes met de studies!

    Inzake deze cup, merk ik dat veel mensen overgeschakeld zijn naar PC waardoor de deelnemerslijst zienderogen afslankt. Of ik zelf ooit overstap naar PC lijkt ook wel met de dag toe te nemen...

    Volgend seizoen XBWEC S3 is trouwens de (voorlopige) laatste keer dat ik deze cup zelf zal organiseren. Er zijn nog te veel mooie concepten overgebleven om uit te werken in S3.

    Ik hoop dat ik je snel terug op de baan zie ;):thumbs:
     
  6. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    [​IMG]

    NOTE: Als de race morgen niet meer dan 5 deelnemers heeft, ben ik genoodzaakt de race uit te stellen.
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dank!! :thumbs:

    Om hier nog wat even extra lading aan te geven, ook ik ga overstappen naar de PC ;) Door dezelfde drukte is daar nog niets van gekomen. Maarrr, ik ben wel voornemens om ook met XBW te blijven racen. Vooral omdat ik het groepje ontzettend leuk vind. Wat dat betreft moeten 'we' met z'n allen ervoor waken dat het niet uit elkaar valt. Dat zou erg jammer zijn.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  8. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Entry list nummer 1
    [​IMG]

    Voorlopig 6 deelnemers...
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ondanks dat ik inderdaad over gestapt ben naar de PC (qua simracen) is de reden dat ik er niet bij ben morgen werk gerelateerd. Moet helaas aan de bak 's avonds, anders was ik er gewoon bij geweest :)
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  10. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Spotter Guide nummer 1:
    [​IMG]
     
  11. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    [​IMG]
    Raceday!!!
     
    Rossi46 en Bobst27 vinden dit leuk.
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Succes vanavond heren!! Heb het nog even nagevraagd maar de verjaardag van mijn vriendin mag ik echt niet verzetten...
     
    Rossi46, Bobst27 en Jimmy J. vinden dit leuk.
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Heb me inmiddels ook ingeschreven op Iracing maar mis daar wel de gezelligheid van een avondje racen. Moet daar elke uur bijna klaar zitten en timen bijna wanneer ik ga racen of oefenen. Is wel fijn qua feedback qua stuur, ervaar daar veel meer verschil on ondergrond qua feedback niveau.
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Met ome Cor weer op de achtergrond :+

    Uiteindelijk gaan we allemaal wel aan de iRacing, maar wat je omschrijft is precies de reden dat ik hier ook wil blijven :thumbs:
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Elke zondag en maandagavond kun je met de Tweakers cup in een flinke lobby (plm 30 Nederlanders) racen :) Je beste resultaat van of zondag of maandag telt.

    De officiële races zijn idd niet 'leuk/gezellig'. Wel intens :)
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren was ook intens!

    De eerste twintig minuten van de kwali has ik totaal geen pace, ik zat meer dan 5 seconden van pole af. Nauwelijks grip, en ik blokkeerde heel makkelijk. Ik wijtte het aan het feit dat ik de hele week niet PC2 gereden had en ik m'n gevoel voor de auto een beetje kwijt was geraakt.. Met nog tien minuten kwali te gaan ontdekte ik dat ik de hele tijd met rondom all terrain banden aan het rijden was   :confused::confused:
    Niet meer helemaal kunnen herstellen voor het eind van de kwali maar nog kunnen opklimmen naar P4. Ik had het restant van de kwali op soft gereden maar had ook daar geen supergeveol bij dus besloot te starten op hards.

    De start verliep... Rommelig. Voor me en achter me leek er een beetje laat geremd te worden waardoor bij de eerste chicane nagenoeg iedereen in de kreukels lag. Gelukkig mochten we pitten en volgde een herstart, die beter verliep.



    Bob had in de openingsfase moeite om consistentie te vinden en moest al snel een bezoekje AMA de pit brengen wat hem behoorlijk op achterstand zette. Gold was ook aan het worstelen, maar vooraan gingen Schumi, Bas en Cold er als raketten vandoor.


    Alledrie met een gaatje van een paar seconden tov elkaar reden ze heel hard maar bovenal heel constant weg. Ik kon het niet bijhouden, en begon te vermoeden dat 't aan de hards lag. Vooral in het stadion was het glibberen.

    Na de pitstops waren de kaarten anders geschud. Met name schumi had een langdurige stop en cold was hierdoor de nieuwe leider. Op softs voelde de auto zoveel beter en kon ik eindelijk op jacht. Pushenpushenpushen was het devies, en daarmee was ik vaak de snelste maar vaak ook de langzaamste op de baan. Te veel vallen en opstaan, maar niet opgegeven want de auto voelde super. Per saldo was ik gelukkig meer snel dan langzaam en de top3 kwam in beeld. Cold zero maakte vanuit leidende positie een zeldzaam foutje in de pittige tweede chicane waardoor we enorm dicht bij elkaar kwamen, en Schumi worstelde met auto en motorschade na het kussen van een bandenstapel die de baan op was gerold, en met een move in de bocht naar het stadion kon ik naar P1, twee ronde voor het einde.

    Een probleem:ik had 10 seconden aan m'n broek, omdat ik te hard de pit in was gereden. Het lukte om an de beschadigde schumi en cold weg te rijden, maar bas liet zich de kaas niet van het brood eten en hengelde heel verdienstelijk deze overwinning binnen! Verstandig rijden, constant hard maar niet te hard gaan, ruimte geven als het nodig is, en vakkundig Tender ontwijken als hij weer eens dwars op de race lijn staat na een spin waren de sleutel tot deze overwinning!! Van harte proficiat!!:):):thumbs:
     
  17. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Vond het een hele leuk race ook al was ik behoorlijk ziek dat ik met minder dan 10 minuten te gaan een fout maakte in de 2e chicane, clipte net met mijn linkerachterband de linkercurb waardoor ik rechtsvoor de rechtercurb raakte en naar buiten werd gelanceerd. Daarna wat schade achter en voor maar nog leuk gestreden rondom P3 en bleef wel spannend. Kijk nog niet echt uit naar de race op de Nürnburgring. Wel naar de auto maar mijn ervaring is dat je na 2 rondjes overal gaten hebt en de rest alleen rijdt. Misschien is dat meer beperkt als de schade uit staat.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  18. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Wat een leuke avond gisteren! Bedankt aan @Baspw @ColdzeroNL @B Tender @Bobst27 en @GoldPwnageNL voor de leuke avond!

    Ik had van bij het begin van de kwalificatie een goed gevoel met de auto. Het was voor mij wel een verrassing dat ik de pole reed...Het is trouwens de eerste keer in mijn eigen cup!

    de race zelf in het begin constant een klein kloofje kunnen slaan op @Baspw. We waren echt wel aan elkaar gewaagd voor 45 min... tot ik in de pitlane reed. Goede inlap, bewijst de 2:07 maar een trage pitstop terwijl ik schade reparatie nochtans uit had gezet... Dat kostte me 5 a 10 seconden.

    Daarna zat @ColdzeroNL voor mij. Toen dacht ik dat de overwinning weg was, maar ik kwam langzaam wat dichter. Toen ik plots Cold voor mij zat had ik niet direct door dat ik vlak achter de leider zat want ik dacht dat het Bob was die ik ging dubbelen :p. Ik zat vlak achter Cold in de laatste bocht toen ik iets te veel op het gas ging en een klein spin maakte waardoor @Baspw en @B Tender vlak achter mij reden...

    Ik kwam langzaam terug op Cold buiten mijn teamgenoot @Bobst27 gerekend die de laatste chicane de bandenstapel echt nét op het rempunt had verplaatst... ik had het te laat gezien en had direct 9 schade vooraan... vanaf dat moment kreeg ik stress... zeker als je engineer je aanmaant om vroeger op te schakelen want de motor is aan het oververhitten... het ging plots wel heel snel met de motor... 5 min voor het einde stond ik op 45 motorschade... No hard feelings hoor @Bobst27 ;).

    Plots zag ik @ColdzeroNL rondstaan in de snelle chicane. Tot ik de volgende chicane de auto bijna verlies maar wel @B Tender en @Baspw moest voorlaten. Dan ging ik terug in de fout in de laatste bocht door te hard te willen pushen... jammer maar eindelijk was ik eens terug competitief! ;):thumbs: Toch een mooie P3!

    Proficiat aan @Baspw die terug solide rondreed en zijn eerste overwinning boekt in de cup! :thumbs::cool:
     
    Bobst27 en B Tender vinden dit leuk.
  19. Baspw

    Baspw Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik kan weinig toevoegen aan de verslagen van boven! Het was zoals altijd leuk / gezellig / spannend en dat er vier man binnen 15 seconden zaten na 1.5 uur racen geeft aan dat het erg close was en iedereen hem had kunnen hebben, Chapeau!!
     
    Schuminiels en B Tender vinden dit leuk.
  20. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Group C - Nurburgring Combined (1000 km simulatie) 16-03-2020 FINAL
    De laatste race van seizoen! AKA DOUBLE HELL :lol:

    Rond het stadje Nürnberg loopt het meest befaamde racecircuit van de wereld. De Nurburgring. Eind de jaren 80 en begin de jaren de 90 lokte het circuit veel volk naar het circuit. Niet voor de F1 nee, dat werd te gevaarlijk, maar voor de Group C monsters! Om je een idee te geven dat het monsters waren: Stefan Bellof reed in 1983 een ronde van 6:11.13 op de Nordschleife met de Porsche 962c, die onlangs werd verbroken door de Porsche 919 Evo met een 5:19.546...ONGELOOFLIJK!!!!:eek:

    Elke auto is toegelaten, buiten de Mercedes C11 maar ik zou toch opteren om de longtail Le Mans spec niet te gebruiken. De auto is zeer gevoelig en meer downforce zal je alleen maar helpen!

    Ik overloop de auto's even met een kleine intro:

    1. Jaguar XJR-9
    [​IMG]

    Ontwikkelt in 1988, met een V12 motor, 750 pk en een topsnelheid van 394 km/h was dit monster goed voor 6 overwinningen in World Prototype Championship! Waaronder de 1988 24h van Le Mans en in de IMSA GTP de 24h van Daytona 1988. Deze auto maakte een einde aan de Porsche dominantie in group C. Bekende rijders die dit monster getemd hebben zijn ondermeer Martin Brundle, Jan Lammers, John Watson en Henri Pescarolo.

    2. Nissan R89C
    [​IMG]
    Ontwikkelt in 1898 met een V8-twin turbo, 950 pk in samenwerking met Lola. Door de hoge pk's waren er al snel problemen met de betrouwbaarheid van de motoronderdelen. Dit zorgde ervoor dat de auto 1 punt scoorde in het gehele kampioenschap in 1989. De 24h van Le Mans heeft het nooit uitgereden... De auto werd dan ook na een jaar aan de kant geschoven voor de R90c die veel betrouwbarer was.

    3. Porsche 962C
    [​IMG]
    Ontwikkelt in 1984, is dit de doorontwikkelde versie in 1988 met een Flat-6 twin-turbo motor produceerde een topsnelheid van 400 km/h! Dit was overigens de auto waarmee Stefan Bellof het ronderecord reed in een officieel raceweekend! Iedereen kent wel de mythische kleuren van Rothmans en Shell. Als je Group C zegt, dan zeg je automatisch Porsche! Bekende rijders, heb je even? :p: Mario Andretti, Jacky Ickx, Stefan Bellof, Jochen Mass, Thierry Boutsen en Derek Bell.


    De auto die niet gebruikt mag worden wegens OP:

    Sauber Mercedes-Benz C11
    [​IMG]

    Ontwikkelt eind 1989 met een V8-twin turbo wat 730 pk opleverde. Deze auto reed echter maar in 1990 een volwaardig kampioenschap mee. Mercedes focuste zich vooral op downforce. Iets dat werd weggelachen door de andere merken, maar het triomfeerde in de 1989 met de C9 wel in de 24h van Le Mans. De C11 was daarom wel te snel in de bochten voor de andere deelnemers. En dus wordt deze auto niet gebruikt! Bekende rijders: Stefan Bellof en Michael Schumacher!

    Meer info volgt nog! :cool:
     
    Beltoni vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina