1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Official: Xbox Series X

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door AgentSmith, 13 dec 2019.

  1. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Kom op René, je moet wel een beetje vertrouwen hebben in het systeem. Heb dit ook gedaan bij de huidige generatie consoles. Ben ook geen fan van de GM, maar sta nu wel op de 1e plek bij ze met pre order XSX, wel op de 22e plek met pre order van een PS5.
     
  2. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Waarom moet ik vertrouwen hebben in een systeem waarbij je een jaar van tevoren een betaalde pre-order plaatst en dan maar af moet wachten of die tent nog bestaat? Ik heb niets tegen de Game Mania (kom er nooit), maar dit is een gevalletje geld harken en dan maar afwachten of je er iets voor terug krijgt. Prima als jij er blij mee bent, ik heb er nul vertrouwen in. Heb zelf de huidige generatie consoles makkelijk kunnen krijgen zonder pre-order op launchdag, dus ik maak me er geen zorgen over.
     
  3. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Meestal zijn er er redelijk vroeg tekenen aan de wand dat een concern slecht loopt. Bij GM is algemeen bekend dat de verkoop van nieuwe software slecht loopt. De marge die ze erop pakken is marginaal. Volgens mij op de hardware verdienen ze helemaal niks.

    Moeten het echt hebben van de 2e Hans markt. Daarom zijn 2e Hans games ook stervensduur bij ze. Zodra het slecht loopt ga ik ook natuurlijk als eerste mijn cash terughalen. Tuurlijk blijft het een gok, no guts, no glory.
     
  4. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Microsoft is lekker bezig, een woordvoerder heeft nu aangegeven dat de Xbox Series X niet de naam voor de nieuwe generatie is, het is onderdeel van de Xbox. En de Xbox is dan weer de naam van de nieuwe generatie. Oftewel: de Xbox Series X vormt onderdeel van de Xbox. Reden: dit geeft ze ruimte voor additionele consoles in de toekomst.

    Als je er nu geen reet meer van snapt: blame Microsoft, hun communicatieafdeling is echt compleet ruk.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    En met al die moderne Kindernamen is er straks geen Hans meer, laat staat een Hans die gamed. Kunnen ze die tent sluiten!

    Misschien focussen op 2e Hands games?
     
    AgentSmith vindt dit leuk.
  6. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Er zijn weer wat nieuwe details over de Xbox Series X (sommige details waren al wel bekend)
    - Quick Resume voor meerdere games. Nog onbekend om hoeveel games het precies gaat.
    - Microsoft titels hebben Smart Delivery. Dit wil zeggen dat als je een game uit één van hun studio's koopt, je deze op ieder platform (PC, Xbox One, Xbox Series X) kan spelen. Deze optie stellen ze ook beschikbaar aan uitgevers en ontwikkelaars en zij mogen zelf beslissen of ze hier gebruik van maken. CD Projekt RED heeft al voor Cyberpunk 2077 bekend gemaakt dat je de Xbox One versie straks ook op je Xbox Series X console kunt spelen zonder dat je de game nogmaals hoeft te kopen.
    - AMD Zen 2 en RDNA 2 architectuur met 12 terraflops aan GPU. Dit is acht keer zoveel als de Xbox One en twee keer zoveel als de Xbox One X.
    - Ondersteuning voor DirectX Ray Tracing (betere belichting en reflecties) en Variable Rate Shading (het kunnen geven van prioriteit aan individuele effecten bij bijvoorbeeld karakters of objecten).
    - Dynamic Latency Input: input op je controller moet direct merkbaar zijn op je scherm
    - Xbox One games, inclusief die op Game Pass, hebben een betere framerate / snellere laadtijden / verbeterde resolutie / mooiere graphics op de Xbox Series X.

    Nou Sony, kom er maar in!
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Zoiets is er nou toch ook al? Werkt voor geen meter.
     
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Klopt, bij de Xbox One werkt het voor één game, bij de Series X kun je het voor meerdere games doen. Werkt bij mij overigens prima, als ik m'n Xbox One weer aan zet kan ik direct verder waar ik gebleven was, mits ik de game opstart die ik als laatste speelde.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ja, maar de kans op framedrops of rare bugs is ongeveer 50% groter als je dit doet. Vaak is het beter om de game ff opnieuw op te starten.
     
  10. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Heb het zelf niet ondervonden, maar kan mogelijk aan de game liggen.
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Het werkt nu nog voor geen meter omdat HDD's er gewoon niet snel genoeg voor zijn. Waarschijnlijk gebruiken ze wat softwaretrucjes om het toch voor elkaar te krijgen. Kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat die feature bij de Series X vlekkeloos werkt.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Elke game die ik heb heeft issues als je ze niet volledig herstart nadat de Xbox 'uit' gestaan heeft. Framedrops, online lobby's niet meer kunnen joinen, audio wat wegvalt, you name it.

    De Xbox zélf heeft nu zelfs de bug dat als je Always On aan hebt staan, je andere mensen in een party mogelijk niet meer kunt horen die dat ook hebben, totdat iedereen z'n Xbox hard-reset, of de Xbox op Energy Saver zet.

    Compleet waardeloos.
     
    Bobst27 vindt dit leuk.
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Moet zeggen dat het op de PS4 (met een game uiteraard) over het algemeen prima werkt. Heb idd met was games problemen gehad zoals @Jimmy J. deze ook aangeeft maar over het algemeen loopt het verder vrij vlekkeloos
     
  14. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    De volledige specs van Xbox Series X zijn vrijgegeven door Microsoft

    CPU: 8x Zen 2 Cores at 3.8GHz (3.6GHz with SMT)
    GPU: 12 TFLOPs, 52 CUs at 1.825GHz, Custom RDNA 2
    Die Size: 360.45mm2
    Process: TSMC 7nm Enhanced
    Memory: 16GB GDDR6
    Memory Bandwidth: 10GB at 560GB/s, 6GB at 336GB/s
    Internal Storage: 1TB Custom NVMe SSD
    IO Throughout: 2.4GB/s (Raw), 4.8GB/s (Compressed)
    Expandable Storage: 1TB Expansion Card
    External Storage: USB 3.2 HDD Support
    Optical Drive: 4K UHD Blu-ray Drive
    Performance Target: 4K at 60fps - up to 120fps
     
  15. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280


    Biggest highlights:

    1. All this work in just 2 weeks
    2. Hasn't yet adopted Series X exclusive features like Mesh Shading, VRS, Direct Storage etc.
    3. MP to be optimized to run at 120fps
    4. All features on Ultra vs PC
    5. Similar technique to Ray Tracing but SSGI I heard.
    6. Cutscenes are now at 4k & 60FPS
    7. Loading times decreased by 60% and this is without using any of the advanced SSD features from Series X.


    Every single game you can run on an Xbox One will also run on Xbox Series X. They will also run better by default. Just like Xbox One --> Xbox One X. Some may get even further enhancements like automatic HDR or resolution bumps, depending on what the compatibility team is able to pull off.

    No "boost mode", no variability. Everything just works, and works better. Every back-compat original Xbox and Xbox 360 game, and every single Xbox One game.

    All of the controllers you bought for your Xbox One will also work on Xbox Series X, and will get a firmware update to take advantage of dynamic latency input too
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514

     
    AgentSmith vindt dit leuk.
  17. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Xbox Series X moet nog altijd in 2020 verschijnen

    Door Rene Groen op 02-04-2020 om 15:16
    De Xbox Series X console bestaat uit vele kleinere onderdelen die voornamelijk afkomstig zijn uit China. Toen het coronavirus de fabrieken aldaar plat legde was het dan ook de vraag of dit gevolgen zou hebben voor de geplande release in 2020.

    In IGN’s Unlocked podcast ging Xbox hoofd Phil Spencer op deze bijzondere tijden. Volgens hem is de veiligheid van de teams nog altijd het belangrijkste en Microsoft zal dan ook geen beslissing nemen die hun gezondheid in gevaar zal brengen.

    Kijkend naar de situatie in China dan ziet hij dat de leveringen weer op gang komen. Tegelijkertijd blijven bepaalde problemen nog altijd bestaan, zo werken vele teams - die vaak uit honderden mensen bestaan - vanuit huis en dit brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Dit zorgt er onder andere voor dat ze testen voor de Xbox Series X momenteel op andere manieren en op andere plekken uitvoeren. Om hierin te slagen is er tijd nodig, toch ziet hij geen voortekenen dat ze deze data niet op tijd kunnen verkrijgen. Dit betekent ook dat er geen reden is dat de Xbox Series X zijn release in 2020 niet zou gaan halen, tegelijkertijd benadrukt Phil Spencer dat ze hun product niet zullen overhaasten als het nog niet klaar is.

    Mocht op een later moment toch blijken dat de lancering doorgeschoven zal moeten worden dan kan Microsoft altijd nog denken aan alternatieve plannen. Een voorbeeld is om de console in bepaalde regio's pas later te lanceren, iets waar Phil Spencer geen goede ervaringen mee heeft:

    quote:"Ik zal zeggen dat ik, na de lancering van de Xbox One te hebben meegemaakt, weet dat aanzienlijke vertragingen bij de lancering van regio's ons pijn doen. Elke keer als ik naar Japan ga, word ik eraan herinnerd dat we, wat was het, negen maanden te laat waren om daar de Xbox One te lanceren. En met het internet weet iedereen waar alles wordt gelanceerd, dus het is niet zoals dertig jaar geleden, toen het een beetje was, het is er nog niet en je krijgt niet het gebrul van mensen die opgewonden raken uit andere regio's. We we zijn nog niet begonnen aan een Plan B, maar ik zou aarzelen om zoiets te doen."

    Omdat Microsoft de laatste tijd al het nodige over de Xbox Series X naar buiten heeft gebracht geeft dit ze de ruimte om de focus nu meer naar de games te verschuiven. Eén van deze aankomende titels is Halo Infinite, een game die de lancering van de Xbox Series X moet vergezellen. Toch geeft Spencer aan dat een eventueel uitstel van de game niet zal zorgen voor een uitstel van de console. Anders gezegd: zelfs als Halo Infinite een release in 2020 niet haalt wil dit niet zeggen dat de console eveneens zal worden uitgesteld.
     
  18. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    As per some of our earlier information on Xbox "Lockhart" and the Xbox Series X, we're expecting Lockhart to be a 4TF "entry-point" to next-gen gaming, and it should effectively replace the Xbox One X. This system is designed to be affordable but will offer aspects of a next-gen experience currently unavailable to past-gen consoles, presumably in the form of NVME loading speeds and perhaps some limited ray-tracing. We have no idea about the capabilities of Lockhart outside that magical "4TF" GPU number, which came alongside more of our detailed Xbox Series X info that turned out to be accurate.

    Recently, we heard Lockhart is entering take home stages for Xbox employees to get their hands on the system and begin providing feedback and testing. The timing would indicate to me that rumors of upcoming showcases in early May are likely accurate. This is coupled with rumors from our Senior Editor Zac Bowden that Microsoft is gearing up to showcase new Surface hardware in May, as well.
    In addition to Lockhart potentially moving out of the lab into the homes of internal Microsoft testers, we've heard Team Xbox is building a replacement for its 2014 Xbox Stereo Headset. If our sourcing on this is accurate, the new headset will be fully wireless, compatible with Xbox, PC, and mobile devices, presumably via separate Bluetooth and Xbox Wireless signals.

    It could be Xbox's answer to the Surface Headphones, albeit with some of the more "premium" features stripped out. Given that the previous 2014 Xbox Stereo Headset was very much an entry-level affair, this may also be designed with entry-level users in mind, allowing for third-parties to target the more premium-end with the likes of the SteelSeries Arctis 9X and the Astro A50. It could also go the other way entirely, offering something at the premium-end as an "aspirational" product similar to the rest of the Surface product line.
    We've heard Microsoft may also be gearing up to show off a few upcoming games as part of its May press releases. Long-standing rumors of a Fable reboot under Playground Games make for an obvious candidate, but we've also barely seen anything about Halo Infinite, which is supposedly launching later this year presuming "work from home" delays are avoided.
    As always, take these rumors with a pinch of salt. Plans can change, more so than ever in our present era of flux and chaos, but we're confident that Xbox fans could have something to look forward to in early May.
     
    AgentSmith vindt dit leuk.
  19. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Iemand die dit weet?

    Stel ik koop een game digitaal dadelijk op mijn Series X, bv Watch Dogs Legion. Kan ik deze dan ook op Xbox One spelen?
    En hoe zit het met Game Share? @NLegendkiller ?
     
  20. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Ja, als je een Xbox Series X game koopt kun je deze ook op je Xbox One spelen, net zoals dit andersom het geval is. Als je de situatie echter om draait komt er wel een kleine 'maar' om de hoek kijken, hetgeen te maken heeft met wat Microsoft Smart Delivery noemt. Klein voorbeeldje:
    1) Je koopt Halo Infinite op je Xbox One. Microsoft ondersteunt Smart Delivery en dus krijg je ook de best mogelijke ervaring als je de game nu op je Xbox Series X speelt.
    2) Uitgever X ondersteunt Smart Delivery niet. Je koopt game X op je Xbox One en kunt deze ook op je Xbox Series X spelen, echter krijg je dan niet de versie die is toegespitst op deze console.

    Punt is namelijk dat uitgevers zelf mogen beslissen of ze Smart Delivery ondersteunen. Vooralsnog heeft alleen CD Projekt RED dit aangegeven voor Cyberpunk 2077.

    Betreffende Game Share: daar heeft Microsoft nog geen uitspraken over gedaan. Ik weet dus niet of Game Sharing cross-platform mogelijk is. Echter neem ik aan van wel als je de game gewoon nogmaals download op de andere console.
     

Deel Deze Pagina