Eergister Hellblade uitgespeeld. Gekocht in de sale voor 12,-. Wist echt niet wat ik ervan moest verwachten, buiten het feit dat het een psychose vibe moest geven.
Maar man, sleeperhit dit hoor! Met headset op is het echt een gave ervaring. Als tip geef ik wel mee om dan de subtitles uit te zetten. Dat vergroot het effect, iig voor mij. Want anders ging ik al meelezen en wist ik wat er al 'in je headset' kwam. Al zijn sommige dialogen moeilijk te verstaan of lastige namen oid.
De game speelt simpel, is straight forward maar daardoor soms ook wel repetitief. Heb een aantal momenten gehad dat ik niet verder kwam en dus op Youtube moest zoeken naar de oplossing. De combat heeft me erg verbaast. Dat speelde namelijk zeer vloeiend, zeker wanneer ik echt doorhad hoe ik het beste te werk kon gaan. De voldoening van zo'n battle winnend afsluiten met de heerlijke muziek eronder is dan ook groot. Zeker wanneer je echt tegen een legio vijanden moet vechten en je tot het naadje moet om ze neer te krijgen. Over het doodgaan ga ik dan ook niks zeggen, maar laat ik zeggen dat de pressure hoog was, ieder gevecht.
Tot slot, voor de mensen die de game hebben uitgespeeld:
Dat gevecht met dat 'beest' wat dus de Darkness waar je tegen vecht. Man, op een gegeven moment heb je in het gevecht dat je alleen maar van die 'flashes' ziet. Die gezichten van dode mensen, een raar monster, allemaal rood vormgegeven. En dan met die krijzende en schreeuwende stemmen erdoorheen... Man ik zat echt op het puntje van me stoel om daar doorheen te knokken!
Edit 2:
1:45
Dit vond ik dus ook echt zo gruwelijk. Die stem die tegen je praat, al die vijanden die maar blijven komen en dan die muziek eronder. Al moet ik zeggen dat het ingame met een juiste headset op veel epischer klonk haha.
Ik zou 'm zelf een solid 9/10 geven.
+ De hele setting, met name de diepere wereld
+ Senua als karakter, en de mentale battle hiervan
+ Muziek en combat is top
- Game kan soms een beetje repetitive worden
Voor die kleine tien euro moet je de game echt een kans geven. Geen geld voor zo'n game en ik hoop zeker dat er een vervolg komt.
De video in het hoofdmenu na het uitspelen van de game is ook wel de moeite waard oveirgens. Top studio.
Klik om te vergroten...