1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Dedsec-NL

    Dedsec-NL Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    141
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514


    Holy shit ik had deze histerische verzorgende ig meteen een tik op dr nos gegeven.
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Iemand helemaal rustig meppen is inderdaad altijd een goed idee.

    Ik erger me meer aan mezelf dat ik iemand die duidelijk een paniekaanval heeft, focking irritant vind.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Vermoedelijk wit terrorisme, die aanslagen op moslims in Duitsland. Ik ben benieuwd naar de reactie van de mensen die van moslims verwachtten dat ze massaal de straat opgingen om jihadi terror af te keuren. (Ik hoop dat ik van wit terrorisme mag spreken, aangezien het jihadi terrorisme ook steevast aan islam en moslims als geheel wordt toegeschreven.)
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik keur het af! #nietmijnhuidskleurofzo

    Maar ik ben niet echt extreem rechts dus hopelijk bedoel je wat anders. En mn huidskleur veranderen is ook weer zo lastig.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Hoe laat word ik waar verwacht?
    Ik moet namelijk ook nog boodschappen doen. Verdomme dat wit terrorisme is altijd precies wanneer het niet lekker uitkomt.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik neem aan dat er straks wel massale protesten tegen de AfD/rechtsextremisme in Duitsland zullen volgen
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Probably, alleen zijn de mensen die klaagden dat moslims zich onvoldoende uitspraken tegen islamistisch terrorisme dan degenen tegen wie wordt gedemonstreerd

    Lees jij dit zonder woordenboek erbij? Netjes.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    En de mensen die het verband tussen de islam (religie van vrede) en IS ontkennen zijn ook weer dezelfden die nu als eerste rechts extremisme veroordelen.
    Zag gisteren die Beatrice de Graaf weer, die vertelde doodleuk dat dit ook te herleiden is naar de AFD die sisha bars wil sluiten en dat deze kerel onderdeel uitmaakte van een gevaarlijke stroming.

    Gaat helaas beide kanten op.
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Haha dat is een goeie ja. Maar verschil tussen enerzijds verband islam en islamisme/terrorisme en anderzijds verband extreem-rechts en het soort terrorisme zoals de aanslag in Hanau, is dat islam veel meer pluriform is (zie ageren van Marokkaanse moskee organisaties tegen salafisme) en in veel gevallen onderdeel van van etnische en culturele identiteit die vanaf geboorte wordt meegegeven. Bij extreem-rechts zit de haat die leidt tot dit soort misdaden ideologisch ingebakken (dat is over islam in theorie ook te beargumenteren, maar in praktijk kent het een pluriformiteit die bij extreem-rechts ontbreekt), en is het vaker een bewuste keuze om het gedachtegoed aan te hangen waarbij het aspect van culturele identiteit ontbreekt. (Om mijn standpunt te verduidelijken, bij kritiek wegens terroristische neigingen op extreem-rechts wordt het specifieke aangevallen, terwijl bij islam het algemene wordt aangevallen.)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik ben het met je eens dat er bij dit soort gevallen altijd het woordje 'extreem' wordt toegevoegd waarvoor het voor de huis tuin en keuken racist makkelijker is om zich hier van te distantiƫren, terwijl we altijd algemene termen als moslimterrorisme hanteren waardoor je die mogelijkheid aan Mohammend op de hoek wegneemt.

    Maar tegen dit soort randdebielen wordt volgens mij ook enerzijds weer makkelijker afstand genomen dan van IS strijders. Het is echter lastig wel ja, iedereen bekijkt het vanuit z'n eigen standpunt en het is belangrijk om genuanceerd te blijven.
     
    Tim vindt dit leuk.
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hm ik volg dat debat niet goed genoeg om dit te concluderen, maar als het klopt is dat wel ernstig.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    [​IMG]
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
  17. Dedsec-NL

    Dedsec-NL Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    141
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Beetje jammer dat thema Xboxworld dan niet genoemd wordt...
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Beter juist dat die het niet noemt. Niet iedereen hier is altijd even aardig tegen elkaar, tegen hem ook niet altijd geweest.
     

Deel Deze Pagina