1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Omdat 30 dagen voor de meeste mensen voldoende is om een SP spel helemaal uit te spelen. 7 dagen is ruim voldoende om te zien of een spel aan de verwachtingen voldoet maar te weinig tijd voor veel om een spel helemaal te finishen
     
    Jorrie en Zifnap vinden dit leuk.
  2. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Beter gewoon een klok die je Max 5 uur geef voor een refund imo. Dit is naïef
     
    Tim, Jorrie en Zifnap vinden dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dus de conclusie wordt getrokken, dat gamers, binnen 30 dagen een game proberen uit te spelen en daarna snel proberen te refunden? Dat was overigens ook mijn eerste gedachtegang.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Precies ja.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Er wordt beweerd dat, omdat de games toch al DRM free zijn, deze hele situatie geen issue hoeft te zijn. Weet iemand wat hierbij de clue is, want dat begrijp ik nog niet helemaal. Ik ben overigens wel voor meer vertrouwen in de industrie.

    Het lijkt een beetje op die nieuwe (1 jaar) max jumbo supermarkt bij mij in de wijk. Boodschappen doen kan op twee manieren: 1) regulier in het karretje en op de band laten scannen bij de cassiere of 2) met een handscanner zelf boodschappen scannen en alleen de scanner inleveren + afrekenen. Cassiere doet alleen sporadisch een steekproef. Ik zou ook op deze manier boodschappen kunnen stelen, toch? Als in: onderaan de stapel in mijn winkelwagen leg ik dan een extra pak eieren die ik niet scan waarvoor ik dus niet betaal etc. Toch lijkt dit systeem goed aan te slaan, tenminste de rij aan die kassa's verloopt altijd zeer soepel en er worden altijd veel scanners gebruikt. Ik zou wel eens willen weten of de jumbo door deze werkwijze meer artikelen mist uit de voorraad.

    Mijn punt is: de stap naar meer vertrouwen zal gezamenlijk en actief moeten worden gemaakt. Pas dan ontstaat er potentieel iets moois.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2020
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Voor de jumbo kan het al snel uit. Als de kosten dalen qua personeel voor de bemande kassa tegenover de kosten door diefstal zal per filiaal wel gekeken worden of dit uit kan. Bij GOG zal dit minder snel uit kunnen. Stel een game speel je uit in 10 uur. Dan speelt misschien wel 90% deze uit in een maand. Als 25% daarvan een refund aanvraagt wordt het qua aantallen wel een dure business, tenzij je meer games verkoopt omdat mensen makkelijk een refund kunnen krijgen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik hou bij mijn aankopen nooit rekening met hoe gemakkelijk ik een refund kan krijgen eerlijk gezegd. Belangrijkste overweging is zuiverweg of ik een titel leuk ga vinden, in combinatie met de prijs. Anders koop ik de game niet. Afgelopen jaar heb ik sinds jaren weer eens een refund aangevraagd, bij een titel van 5 euro. Na 30 minuten spelen was het al duidelijk dat die titel mij niet zou gaan aanspreken. Ik kan het aantal refunds in 30+ jaar gamen op één hand tellen waarschijnlijk.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dan heb ik liever een systeem waarbij we onze digitale games kunnen verkopen. Damn: Dan zou ik een aardig bedrag kunnen krijgen mits ik de games verkoop die ik best wel kwijt wil. Bespaar ik veel op plastic doosjes, kan ik dus niets kwijt.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Doorverkopen van digitale games die je normaliter voor max 5eu in de sale heb gekocht? Nah denk niet dat je er veel voor krijgt pik.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Als we het dan toch over een oneerlijkheid hebben. ;)

    Wel een mooie manier om geld te verdienen trouwens. Key via een "grijze" outlet el cheapo kopen en daarna voor een aardig prijsje doorverkopen. PROFIT
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Meer dan de helft van mijn games op release gekocht of vlak erna. ;)
    Dat denk ik niet als er een systeem komt waarbij wij als consumenten kunnen mee concurreren. :)
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    What's in it for devs/uitgevers?

    Niets.

    Dus dit komt er ook niet.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Why? Als je ze toch pas speelt nadat ze in prijs zijn gedaald? (Dat neem ik althans aan, als ik je soms over je backlog hoor.) Lijkt me beetje zonde van het geld.
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Zou ook niet vanuit de uitgevers komen maar vanuit de overheid
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Zijstapje in de initiële discussie.

    Dit vind ik een interessante redenatie. Ik herken het bij mijzelf, maar nog meer bij een vriend. "Dit spel is maar 5 euro, dus geen weggegooid geld". En waar belandt deze game dan: jarenlang in de backlog. De laatste tijd ga ik met hem de discussie aan: 5 euro is niet veel geld, maar als je er niets mee doet is het nog steeds weggegooid geld. Waarom dan kopen, zelfs tijdens een aanbieding? Die koopwoede wordt aangewakkerd door de vele aanbiedingen. Ik heb steeds meer het gevoel dat de extreme hoeveelheid aanbiedingen geen gunstig effect heeft op onze lange termijn economie. De meesten geloven dat niet, maar deze groep is vooral bezig met het kort termijn effect ("hoezo ik kan nu toch iets goedkoop aanschaffen?"). Hoe meer aanbiedingen, hoe minder een specifiek object (of dienst) iets waard is. Dat effect zie je ook steeds meer doorsijpelen in de gaming industrie. Zijn er nog gamers die 60 euro willen betalen voor een release game? Steeds meer games worden tegenwoordig al voor niets weggegeven (Epic) of zijn te spelen bij een abonnement van een paar euro per maand (Microsoft). De perceptie verschuift op de termijn naar "hee dit is goedkoop omdat het een aanbieding is" naar "dit mag (mij) niet veel kosten". Leuk voor de consument, maar iemand moet ook zijn boterham verdienen met het maken van die game. Zonder een goede investering in geld en talent (opleiden kost ook geld) kunnen we ook geen goede games op de plank verwachten.

    We zitten wat mij betreft teveel vast in het korte termijn consumeren. Dat is natuurlijk onderdeel van het kapitalisme, maar tegelijkertijd lijkt dit een zelf-destructieve houding. De enige oplossing die het kapitalisme heeft voor devaluatie in markt/economie is: meer consumeren. Maar juist massa consumptie en het aanjagen ervan lijkt onderdeel van het kernprobleem te zijn. Misschien moeten we meer gericht zijn op lange termijn consumeren en meer in vertrouwen met elkaar gaan samenwerken en leven? Misschien is GOG met deze wijziging wel iets op het spoor, hoe krank jorum het idee in eerste instantie ook lijkt...
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2020
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Over de eerste effecten van het corona virus in de industrie, Baldur's Gate 3, Grim Dawn megapatch, Path of Exile nieuwe league en skilltree expansion, Wolcen patch, Torchlight 3 veranderingen en Diablo 4. Kijk vanaf 2:25 minuten.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2020
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Tja, na de DLC greed van Team Ninja in DOA5 had ik die serie sowieso allang afgeschreven, en zoals verwacht is DOA6 nog erger.

    Deze serie is gewoon dood voor mij, en dit soort praktijken zorgt er ook voor dat ik die developer ook niet meer vertrouw met andere releases.

    Er zullen vast gekken zijn die helemaal los gaan op die DLC, maar het mainstream publiek zijn ze wat betreft DOA gewoon helemaal kwijt natuurlijk.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    1. How does your updated voluntary Refund Policy work?
    2. The updated policy lets you refund a product up to 30 days after purchase, even if it was downloaded, launched, and played. Yes, you read that correctly. :)
      To apply for a refund, you should contact our Customer Support Team within 30 days of your purchase, and our team will sort it out as soon as possible.
      However, if the reason you are seeking a refund is that your game is not working (yet!), please consider contacting our friendly Tech Support folk first. They will do their best to help you get the game working on your machine.
      We're monitoring the effects of the current update to make sure no one is using this policy to hurt the developers that put their time and heart into making great games. We may refuse refunds in such individual cases. We'd also let you know about any future adjustments in the voluntary Refund Policy in advance.
    3. How long does it take to process a refund?
      When you apply for a refund, we can give you two options - a conversion into GOG Wallet funds, or a cash refund back to your original payment method.
      GOG Wallet refunds will be applied as soon as a GOG.COM Support representative triggers the refund.
      Cash refunds can take a few business days, depending on the exact payment method used, your bank, etc. There are some exceptions, such as paysafecard, SOFORT, and GiroPay - for technical reasons, these transactions need to be fully processed before they can be refunded; this can take up to a few weeks.
    4. I received a gift from a friend. Can I apply for a refund?
      We can only offer a cash or GOG Wallet refund to the person who purchased the gift. If the person who purchased the gift prefers to receive a full refund, this is possible, however, they should contact us about this separately.
    5. What about pre-orders?
      Pre-orders can be refunded throughout their pre-order period (as in - until they get released), and for 30 days after their release date.
    6. What about Games in Development?
      We're extending the refund time for Game in Development titles to 30 days after purchase, just like for any other game.
    7. What about game packs and DLCs?
      For technical reasons, we cannot divide a game pack (for instance, a season pass, a pack containing the base game and its DLCs, or a pack containing a whole series of games). As a result, you would get a refund for the full pack and, as a consequence, the full pack will be removed from your account.
      If you apply for a refund for a DLC, and it was not purchased as a pack (bundled with the base game), we can issue a refund for the DLC itself.
      If you refund the base game, but also purchased DLCs separately, we would also refund the DLCs linked to that base game.
    8. How often can I refund my games? Is there some sort of limit?
      We trust that you're making informed purchasing decisions and will use this updated voluntary Refund Policy only if something doesn't work as you expected.
      This is why there are no limits but instead, we reserve the right to refuse refunds in individual cases.
      Please respect all the time and hard work put into making the games you play and remember that refunds are not reviews. If you finished the game and didn't like it, please consider sharing your opinion instead. Also, please don't take advantage of our trust by asking for an unreasonable amount of games to be refunded. Don't be that person. No one likes that person.
    9. What if my country provides additional rights?
      Just let us know. We respect regional laws, to learn more see sections 7.1. and 7.2. of the GOG.COM User Agreement.
    ===================

    Veel vertrouwen vanuit GOG dus m.b.t. zijn consumenten/gebruikers.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Punt 8: WTF? 8)
     

Deel Deze Pagina