1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Outer Worlds

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 27 okt 2019.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Vooral nog wat bugs en glitches. De game is heel goed speelbaar, maar heeft zijn mindere kwaliteit. En de lengte is met 20 uur ongeveer ook best kort voor een RPG. Wel hoog nostalgisch gevoel krijg je ervan, maar het is alles bij elkaar wel een gemiddelde van dingen. En nogal wat fetch quests. :)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    In mijn ervaring zijn de eerste uren van de game geweldig. Echter valt de game op ongeveer 1/3e van de rit behoorlijk in herhaling. De voornaamste hoofdreden hiervoor is het budget. De wapens, de skills en dergelijke zijn redelijk basic er zit niet veel variatie in. Al met al is het toch een vermakelijke game, maar het zou met een grote budget een betere ervaring zijn.
     
    RemcoM, Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Oh, dat valt me eigenlijk allemaal best tegen als ik het zo lees. De game werd behoorlijk opgehemeld in de pers namelijk. Dus ik kan nog steeds gerust aan mijn New Vegas playthrough beginnen... ooit. ;)
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Waar heb je dat gelezen? Ik heb vandaag nog een stukje nieuws gelezen over de laatste patch en de recensent gaf aan dat er gemixte gevoelens waren. Ook de fans wilde bepaalde dingen en het duurde nogal voordat die kwamen. Ik wil namelijk zelf graag een doorlopend of open einde, waar ik gewoon door kan met side quests en verkennen. Het is ook nogal wiedes dat je al gelijk naar het einde kan zonder echt een goed beeld te hebben van de omvang van de wereld of werelden.

    Game heeft misschien wel een te hoog tempo, zeker na de laatste patch. En wat ik zeg: Veel fetch quests, wat bij mij als WoW speler best wel een zucht opriep. Ze zijn in deze game wel wat erger dan in Fallout bijvoorbeeld, opvallender ook. Maar goed, 7.5 van mijn kant is geen slecht cijfer nog. Als ik nog op de redactie zat, dan had ik hem een 7 gegeven omdat het niet anders kan. Er zijn gewoon teveel verbeterpunten nog. :)
     
  5. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Vind het toch een zeer matige game. Op elk gebied scoort ie niet goed vind ik. Ben na aantal planeten ook maar gestopt. Als je geen andere game te spelen hebt ala
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Gelukkig heb ik nog genoeg te spelen, maar ik wil wel graag nog level 30 worden en alles zo'n beetje gedaan hebben. Ik begint echter ook steeds vaker te gapen tijdens het spelen. Neemt niet weg dat het een dappere poging is van Obsidian. :)
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Nou dat bedoel ik. De meeste reviews waren een stuk positiever. De toon op dit forum is heel anders.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Niet geheel onterecht. Heb je de game al gespeeld? Zou hem zeker een keer spelen, alleen dan in de sale en dat is die geregeld. Die 2 miljoen verkopen zegt ook niet alles. Kingdom Come heeft ook dik verkocht, maar daar mankeert ook veel aan. Te grote ambities voor een te klein team en in het geval van Obsidian zijn het budgettaire redenen zoals @Modder-Eter al zegt. :)
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik kijk wel. Waarom zou ik een game spelen waar jullie niet kapot van zijn? Nogmaals: op mij kwamen de reactie van de pers veel positiever over. Opvallend. Dan kan ik beter eerst New Vegas / Fallout 4 gemod gaan spelen.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Ik heb het vermoeden dat veel van de pers de game enkel snel door de main story hebben gespeeld. Als je dat doet ben je er snel doorheen en blijft het nog een beetje vers, wat de positievere reactie kan verklaren. Als je het speelt zoals het hoort en ook de side quests gaat doen, dan heb je de game halverwege wel een beetje gezien. De game ging bij mij van GOTY kandidaat in de eerste paar uur naar okay in de uren erna.

    Een aantal van de locaties zijn echter wel zeer tof! Zo was ik echt onder de indruk van Scylla, hoe klein het ook was. Dat was voor mij misschien nog wel een van de hoogtepunten van de game.
     
    RemcoM, Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Ja, maar die dorpjes lijken dan weer allemaal teveel op elkaar. Groundbreaker daarentegen vond ik wel erg tof, vergelijkbaar met The Hope. Ik onthou die namen van die dorpjes al niet eens meer, zo erg is het. Scylla daarentegen denken me denken aan Netherstorm in World of Warcraft - Burning Crusade. :D
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Dat is een realistische theorie. Ik kan mij goed voorstellen dat een deadline ervoor zorgt dat recenten alleen de main quest volgen om de review op tijd af te krijgen. Op zich niets mis mee, maar als de sub quests tegenvallen zoals jij aangeeft...
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Daarom ben ik ook wel voor dat websites vaker herziene reviews doen na verloop van tijd. Natuurlijk niet na een maand of zoiets, maar wanneer het gros van de DLC van een game ook uit is. Als ik bijvoorbeeld nu The Witcher III zou moeten doen, main game en side quests, blijft die ook niet ongeschonden en dan doel ik niet op de leeftijd van de game.

    Het is in deze tijd van razendsnelle deling van informatie en de verplichting om een review te presenteren, ook bijna niet te doen. Ik weet nog heel goed dat ik soms met deadlines te maken had van max vier dagen. Je moet dan, om objectief genoeg te blijven, alle hens aan dek zetten dan dat gaat net als bij het ontwikkelen van games soms ten kostte van de kwaliteit van het artikel of de video die je maakt. Helaas, maar waar denk ik.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    En dat is ook totaal niet te doen met een groot RPG. Aan de andere kant: misschien moeten we ook niet zo snel proberen te racen met een deadline? Is het echt zo erg om een review een paar dagen later te presenteren, zeker wanneer het niet om een high profile website of YT kanaal gaat? Een review is wel degelijk een semi-objectieve (in ieder geval een professionele) meting/test met hopelijk het antwoord op de vraag (EV/MV): is dit product goed en is dit iets voor jou?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Vertrouw me maar op één ding dat de dev het ook wil, dat er in zo'n korte tijd een review komt. Mijn laatste was voor EvilGamerZ, de game Ghost Recon - Breakpoint. De code voor de UE kreeg ik aan het begin van de week en aan het einde van de week moest er een review zijn, wat toen even niet te doen was met andere verplichtingen die ik had. Er zijn devs die het echt pushen en Ubisoft is er één van, zeker bij de kleinere websites. :)
     
  16. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Nee hoor. Ik ben nog steeds positief :)

    Ik vond het een heerlijk spel. Je moet geen Fallout praktijken verwachten maar een meer ingekaderde shooter/rpg met een tof verhaal, gave characters, bijzondere wapens, leuke locaties en humor. Is het allemaal fantastisch uitgewerkt? Nee, kon ongetwijfeld veel, beter. Maar voor mij was het één van de leukste spellen om te spelen afgelopen jaren. Juist omdat het vrij simpel en behapbaar is.

    Als je een diepgaande RPG verwacht, valt hij ongetwijfeld tegen. Verwacht je dat niet, zit je wat mij betreft goed met dit spel.
     
    fredfenster, Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Het is dus een RPG op een kleinere schaal. Check.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420


    SPOILERS. "Agressively average"... niet echt een compliment. En dit is niet de enige analyse die deze conclusie trekt. Geen wonder dat bijna niemand meer over deze game spreekt. Ik vind dat jullie hier nog mild zijn geweest over tOW.

    A choice is only as meaningful as the odds that you're up against...

    Dat is een uitspraak om vast te leggen.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2020
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Heerlijke game voor tussendoor Zifnap. Prima tempo zit er in. Je moet er wel van houden.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik ben wel groot fan van deze game. Heeft zijn gebreken maar heeft vooral heel veel charme.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina