1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Sommige game releases worden door Corona ook uitgesteld, zoals Vaporum: Lockdown (pun unintended).

    "First of all, we'd like to thank you all for your continuous support! We really appreciate every bit of it!

    The first reason for postponing the release is quite typical for gamedev. Even though we originally planned to make something smaller, we think that you, our community, deserve a little more than just a short "level pack". The project has grown into a fully fledged, standalone game that expands on everything that made Vaporum good, and also brings a lot of new, fresh ideas. Since we're a small team of enthusiasts, the desire to enrich and "fatten" the experience has won over releasing it too early without a lot of "meat". On the other hand, of course, such a decision costs time.

    You can be certain of one thing though -- we will use all this added time to make sure the game is as fun and enjoyable to play as we can make it!

    The second, more sinister reason is obvious, currently affecting the lives of all people around the world. The SARS-CoV-2 virus, causing an infectious disease, has already hit our country as well. Since Friday 13, our game studio has been on "lockdown". Yes, we're well aware of the irony in the game's name and the date, and we also feel quite cringy about what takes place in the planned storyline of Vaporum: Lockdown and what is taking place in the world right now. It's quite eerie.

    By lockdown, we mean that all team members now work from home. This is quite ineffective and slow compared to being together in the studio and being able to discuss things live, face to face.


    We also want to express a great deal of respect and gratitude to people who make extra selfless effort to help the infected and prevent the spread of the disease, every day. We'd also like to appeal to you to be responsible and follow the directions of your local health organizations."


    Bron: http://www.gamebanshee.com/news/123539-vaporum-lockdown-release-postponed.html
    Gamebanshee.com
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Ik zeg: Verlaag de standaard release prijs digitaal en gaaaaaan! Kun je nog zat verkopen denk ik! :D
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    De SSD van de PS5 is op papier wel serieus sneller dan die van de Series X. Gaat dit naast snellere laadtijden ook nog andere voordelen hebben waar door het verschil in GPU+CPU wat opgevangen kan worden?
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    De SSD technologie is inderdaad geweldig. Een van de voordelen hiervan is dat de keuze voor 16GB geheugen, wat normaal best een krappe upgrade is, toch positief kan uitpakken. Je kan binnen een seconde twee keer zoveel data sturen van de SSD naar het geheugen dan de Xbox kan (de IO throughput). De ontwikkelaar heeft hierdoor meer vrijheid met het geheugen. Echter zal dit voornamelijk iets zijn waar de exclusieve games een voordeel uit zullen halen.

    Microsoft heeft daarentegen de interessante keuze gemaakt om het geheugen op te delen in twee delen met elk een andere snelheid. Er is dus 10GB geheugen beschikbaar op hogere bandwidth versus Sony's 16GB met een lagere bandwidth. Echter is de bottleneck de SSD throughput, iets dat toch best wel een verschil kan maken. Het kan blijken dat Sony op dit gebied dus meer future proof is dan Microsoft, en wellicht wordt dit wel een game changer.

    Qua rauwe GPU kracht lijkt Microsoft duidelijk de betere. Maar ook hier moet genuanceerd worden. Rauwe teraflops en compute unit aantallen zeggen niet alles. Dit is wat Cerny ook aangaf in zijn betoog. Omdat Sony hun kleinere aantal compute units op een hogere frequentie draait kan de bandwidth van de caches op de GPU groter zijn. Ook dit soort zaken zijn zeer belangrijk als het gaat om goede prestaties op grafisch gebied. Hoe groter de bandwidth van de caches, hoe meer data er in de GPU gestreamd kan worden per seconde. Je zou het zo kunnen zien: Er rijden twee buslijnen van punt A naar punt B. De eerste buslijn heeft een snellere route, maar kan per rit een beperkter aantal mensen vervoeren. Dan kan het betekenen dat aan het einde van de dag de langzamere lijn toch net zoveel passagiers kan vervoeren als de snellere.

    Ik vraag mij wel af of de keuze voor meer CU's een positiever effect zal hebben op de prestaties van raytracing, maar ik ben geen expert op het gebied van GPU's, dus de toekomst zal dit wel doen blijken.

    Ik denk dat de consoles elkaar niet heel veel zullen ontlopen. Het lijkt erop dat de Series X op het gebied van grafische kracht uiteindelijk wel de betere zal zijn, maar het verschil niet zo enorm zal zijn als de paniekzaaiers nu lopen te verkondigen. En uiteindelijk zijn het de games die een console maken of breken. Op dat gebied heeft Sony nog altijd enorm de overhand voor een enorme groep mensen.
     
    Daz, Cyndris, Zifnap en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Hoe kom je bij PS3 vs 360? Op technisch vlak was volgens mij de 360 de zwakkere variant tov de PS3.

    Dit wordt eerder weer PS4 vs One, MS zal zijn hardware, software+streamingdiensten e.d. dik in orde gaan hebben, en hoewel Sony met de PS5 dat ook zal hebben, zal MS op online gebied altijd meer smooth zijn (wat ze altijd al zijn geweest). Sony zal weer met dikke exclusives gaan komen, en MS niet.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Wat er van begrijp, en toegegeven, dat is vrij weinig, kun je met dit soort snellere laadtijden gewoon veel meer details proppen in grotere omgevingen die direct te zien zijn, ipv wat je nu vaak ziet, zoals in een Forza Horizon 4 in de photo-mode, dat je inzoomed op een boom ergens ver in de achtergrond, en die staat alleen ingeladen als 'low res' versie. De relevante high-res informatie wordt dan vaak pas ingeladen wanneer je dichterbij komt/bent, en dat zou met dit SSD gebeuren dus niet/minder of sneller gebeuren.

    Daardoor kunnen developers er ook met level-design meer rekening mee houden, dus wat in de presentatie uitgelegd werd, tussen 2 gedetailleerde gebieden zag je vaak dat er een 'tussengebiedje' was, zoals een nauwe gang, of een lift, en dat was puur en alleen om de game de mogelijkheid te geven om de oude gegevens uit gebied A (waar je vandaan komt) te dumpen, en de nieuwe gegevens van gebied B (waar je naartoe wilt) in te laden. Omdat dat laden tijd nodig had, verzon men dus dit soort tussengebieden om de speler op te houden, en dat zul je straks dus veel minder of helemaal niet meer zien, afhankelijk van de developers.

    Anyway, persoonlijk zeggen de specs me weinig. Zal in beide gevallen vast prima zijn. Enige waar ik me zorgen om maak is de grootte van de SDD's, want (minder dan) 1TB acht ik eigenlijk veels te klein voor next-gen consoles, nieuwe compressie-technieken of niet ...
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Uiteindelijk verwacht ik ook wel dat je de verschillen tussen beide alleen in de exclusives kunt merken en dat multiplats redelijk gelijk gaan lopen tenzij je echt op een Digital Foundry achtige manier gaat kijken
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Zodat jij zou reageren. ;)

    Ik krijg ps3 vibes bij de ps5. De GenX doet eerder aan de laatste generatie denken. Maar dan weer verder opgevoerd.

    SSD tech is gewoon must have. Ik zou eerder schrikken wanneer dit NIET in de nieuwe generatie zit. Kans is groot dat jullie de kracht van SDD al kennen, via een pc thuis of op het werk. Je merkt het gelijk wanneer Windows al binnen vijf tellen is geladen. Het tussentijds streamen van textures zal ook veel sneller gaan. Dit helpt ontzettend wanneer de resolutie van die textures ook toeneemt.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Probleem van de PS3 was natuurlijk dat het op papier wellicht een hele krachtige machine was, maar dat het ontzettend moeilijk voor veel developers was om ervoor te programmeren, waardoor maar weinig devs echt het maximale eruit wisten te halen.

    600 euro bij de launch vragen was ook een beetje te gortig.

    Wat betreft de PS5 en XBO SX: Ik wacht het allemaal rustig. Ik heb wat bedenkingen bij de storage, want in principe zul je vrij snel moeten uitbreiden als je meerdere (next-gen) games wilt installeren, dus dat is een flinke extra kostenpost. Ik betwijfel dus of ik ze met de launch al haal. Daarnaast de kleur van de console (beide waarschijnlijk weer zwart), wat oppervlakkig is of course, maar ik vind dat zwart zo dodelijk saai, terwijl een (mat) wit of strak zilver/(gun)metal natuurlijk meteen een stuk beter oogt. Ook bij de aangekondigde tech in de nieuwe controllers vraag ik me af of dat echt iets toevoegt, behalve een hoger prijskaartje, en extra kwetsbaarheden. Hou die dingen gewoon simpel en functioneel, zodat je op houdbaarheid kunt focussen.

    Uiteindelijk valt en staat alles met games, en vertrouwen. Vertrouwen dat de console waarin je investeert, die investering waard zal zijn, dus zowel qua games, maar ook dat je het bedrijf daarachter vertrouwd dat ze jou als gamer fatsoenlijk behandelen. Iets wat MS aan het begin van current-gen ongelooflijk wist te verkloten, maar inmiddels weer aardig heeft gerepareerd.

    Ik hoop echt dat we op korte termijn eindelijk wat next-gen aankondigen te zien krijgen van games. Zoals gezegd, dat tech-gebeuren, dat geloof ik allemaal wel, maar ik wil gewoon nieuwe games zien waar we met zijn allen rijkhalsend naar uitkijken.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    M.b.t. opslag maak ik mij niet zoveel zorgen. Ik heb merk al heel lang dat ik niet teveel games tegelijk wil spelen. Hoe meer tegelijk, hoe oppervlakkig mijn game ervaring. Ik geef liever veel aandacht aan één of een beperkt aantal dingen. Maar ik begrijp ook dat gamers de HDD voor meer dan alleen opslag van games gebruiken. Uiteindelijk heb je ook veel foto's, apps en allerlei allerhande op zo'n HDD staan. En buiten dat: idd, het gaat om de games. Ik ben bel de laatste tien jaar meer een Sony boy geworden, dus die machine komt er 100% zeker. Alleen wanneer... ik zou ook nog kunnen wachten op de Pro. Iemand idee wanneer die een release krijgt, of is die machine niet meer dan een gerucht.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik heb juist graag meerdere games tegelijkertijd beschikbaar. Alleen vandaag al PES2020, Overwatch, Forza Horizon 4 en Ace Combat 7 gespeeld. Maybe straks nog even 2 Point Hospital. SP story-based games probeer ik wel 1 of maybe 2 tegelijkertijd te spelen, maar blijft lastig. Ik heb echt steeds afwisseling nodig.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik speel ook meerdere titels, maar nooit meer dan twee, heel soms drie tegelijk. En de genres moeten elkaar niet bijten. Geen twee uitgebreide RPGs tegelijk met een diepe verhaallijn. Dan vind ik dat één game mijn aandacht verdient.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420


    Gears 5 opgevoerd voor de Series X machine. Upgrades in textures, laadtijden, grafische features, frame rate en betere schaduw partijen.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Biggest highlights:

    1. All this work in just 2 weeks
    2. Hasn't yet adopted Series X exclusive features like Mesh Shading, VRS, Direct Storage etc.
    3. MP to be optimized to run at 120fps
    4. All features on Ultra vs PC
    5. Similar technique to Ray Tracing but SSGI I heard.
    6. Cutscenes are now at 4k & 60FPS
    7. Loading times decreased by 60% and this is without using any of the advanced SSD features from SeriesX
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Yellow 13 en Alexknl vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Heb van alle drie de games de def. edition of in elk geval degene met DLC. Alleen nu nog even Outer Worlds afmaken en dan misschien verder met TR. Zijn gave games en het collecten is zeker niet vervelend. Gelukkig geen Assassins Creed vlaggetjes. :+
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Ik wacht nog steeds tot Shadow Of The Tomb Raider ergens een keer heel goedkoop is of gratis gedropt wordt.
    Voor een niet heel populaire game uit 2018 is hij nog steeds erg duur. Kom op, S-E!
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Is onder de 20 geweest geloof ik
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    De games zijn nu wel in de aanbieding. SE heeft een sale namelijk.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Ik vind 20 eu nog steeds aan de prijzige kant. Maar ik ben dan ook verpest door services als Game Pass en de gratis Epic Store games.
     

Deel Deze Pagina