1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Klopt. Zag dat ze de pier smiddags hadden afgezet. Gelukkig mooi vroeg, was er bijna niemand op de weg.

    Is wat makkelijker als het je dedicated ‘doelloos’ rijden auto is. M’n normale werkauto staat nu wel stil nu ik thuis werk. Maar even stukje rijden met de Lotus blijft elke keer weer nice :) went nooit.
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Mijn Z4 is mijn daily voor het werk dus rij graag naar mijn werk, denk ook 75% van de tijd met dak open ook in de winter. Maar merk dat ik hem nu nauwelijks pak. Had zelfs van de week een lege accu omdat ik hem al weken niet gebruikt heb en waarschijnlijk de kofferbak niet goed dicht had gedaan waardoor de auto niet volledig "uit" ging. Gelukkig startte hij wel direct na aangesloten te zijn met startkabels. Dus ben nu wel van plan om om de 2-3 dagen even een blokje te doen.
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    CTEK druppellader is dan super handig. Heb em er altijd aanstaan. Blijft de accu het beste.

    upload_2020-4-6_12-24-38.jpeg
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ctek's zijn inderdaad super handig. Heb zelf 2 MXS5.0's voor de motor en auto.
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb even wat hulp nodig.

    Mijn schoonvader heeft een koopcontract ondertekend voor een 2e hands auto bij een garage. Hij is morgen klaar om opgehaald te worden. Na de koop bleek het om een import auto te gaan, wat niet vermeld is bij de koop. Volgens de verkoper stond het in de advertentie (die uiteraard niet meer beschikbaar is) maar mijn schoonvader heeft dit nergens gelezen. Hij kan er overheen gelezen hebben uiteraard.

    Toch wil hij de auto eigenlijk niet meer omdat hij vermoedt dat er op 1 of andere manier toch iets mee is gebeurd. De BPM die er over is betaald bij import is €100,0 wat mij inziens veel te laag is voor een auto met een waarde van 13.000. Is er een manier om uit te vinden of dit een schade auto betreft? En zijn er manieren om de koop te ontbinden?
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    import auto? LAMBO?
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ja met een waarde van 13.000 euro. Is een schaalmodelletje
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ai, dat is kut @Hoosie. Het hoeft niet per se een schade-auto te zijn (kans is wel groot) maar er is hoe dan ook mee gesjoemeld tijdens import. Je kunt in zo'n auto prima een leuke tijd tegemoet gaan zonder problemen, maar de kans is aan het einde van de rit weer heel groot dat hij hem niet meer kan verkopen/inruilen 'omdat het een schadeauto is geweest'.

    Mijn auto was volgens de verkoper nog niet geïmporteerd toen ik hem kocht, en ik heb nadrukkelijk in het koopcontract laten zetten dat ik deze mocht ontbinden wanneer bleek dat de auto toch wel voor die datum al een kenteken had gekregen. Er is daarna gelukkig 11k BMP afgetikt dus dat gaf me zekerheid dat er niet mee gesjoemeld was.

    Of hij in het recht staat te ontbinden, géén idee. Misschien kan @Garrett dit even oppakken, in de groep gooien en afvinken voordat het weekend is.
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb even wat gezocht, maar er is gewoon geen enkele historie beschikbaar via het vin nummer. Lage BPM is ook een dingetje en er is geen enkele KM historie blijkbaar. Hij gaat vanavond even met iemand zoeken naar juridische mogelijkheden om de koop te ontbinden zonder een enorm bedrag te hoeven betalen.

    Zelf rijd ik ook een import auto, maar daar is alles van bekend, tot aan de enige eigenaar aan toe (deense auto die door de eigenaar mee naar Nederland is genomen toe hij hier ging wonen) en alles is gedocumenteerd. Helaas is mn schoonpa te goed van vertrouwen geweest en heeft te snel zn handtekening gezet.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Dit lijkt mij iets voor @BigSyke

    Ik ga vooralsnog voor: lastige zaak.
     
    Garrett en Chrizzle vinden dit leuk.
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als het gekocht is met Bovag garantie kun je beroep doen op rechtsbijstandverzekering anders niet.

    Je kunt nog aankoopkeuring doen. Als daar dingen uitkomen die de verkoper niet heeft verteld heb je in ieder geval bewijs als je de koop wilt ontbinden. Dan kun je in het koopcontract kijken hoe de auto is omschreven en wat erin staat. Komt dat niet overeen dan kun je de koop ontbinden omdat de auto jiet voldoet aan wat in het koopcontract staat. Dit afdwingen zal dan met hulp van juridisch loket of advocaat moeten gebeuren.

    Vaak is dit wel afgedicht met tekst als.er is geen NAP pas, kilometerstand kan niet worden gecontroleerd o.i.d. Dan is het lastig.

    Zonder Bovag garantie is het nog lastiger. Bij een 2ehands auto is het net als met een huis kopen. Je koopt het in de staat zoals het wordt aangeboden. Je hebt als koper dan een onderzoeksplicht. Je had dan vooraf een aankoopkeuring kunnen doen als je zelf geen verstand hebt van auto's. Als je dit niet hebt gedaan accepteer je de auto zoals die wordt aangeboden tenzij verkoper aantoonbaar onjuiste informatie heeft verstrekt.
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Thanks all voor het advies. Hij gaat er vanmiddag heen om de koop te ontbinden. Hij heeft samen met een vriend wel een basis gevonden waarop de koop ongedaan gemaakt kan worden, dus we gaan het zien.
     
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    het is aftikken

    wat dan?
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Iets met de volledig ontbrekende km standen bij import en de veel te lage bpm. Geen idee nog wat precies, maar dat hoor ik nog wel
     
  15. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    XBW knokploeg assembleeeee. Ik niet verder ik moet m’n gezicht heel houden voor morgen.
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Drop je nog wel wat pics morgen voor je echte vrienden?

    Weertje is wel perfect he!
     
    Garrett vindt dit leuk.
  17. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Godverdomme nou! Had ik niet verwacht met het weer van de afgelopen weken. Ik deel zsm fototje
     
    Garrett vindt dit leuk.
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Mocht het onverhoopt niet doorgaan komen we alles wel opdrinken
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Hoezo zou een lage bpm bij import een reden kunnen zijn om de koop te ontbinden?
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Is niet nodig. Koopovereenkomst is ontbonden omdat de verkoper de auto zelf niet heeft geïmporteerd en zijn onderzoeksplicht niet heeft gedaan. Hij had kunnen weten dat de veel te lage bpm betekent dat de auto aanzienlijke schade had toen hij geïmporteerd werd.
     

Deel Deze Pagina