Veel games "hetzelfde"?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Opa Jansen, 25 aug 2003.

1. Opa Jansen

Opa Jansen Guest

Het komt bij nogal eens voor dat ik games speel met een "deja vu gevoel"...het lijkt net of ik die game al een eerder heb gespeeld. Dit moet je natuurlijk niet letterlijk nemen maar ik heb gewoon vaak dat ik vind dat games veel op elkaar lijken qua gameplay,uiterlijk en vooral het doel van het spel. Hebben jullie dit ook vaak of vinden jullie dat er zat verschillende (en dan bedoel ik ook echt verschillende) games zijn?

Graag jullie mening hier over :)

2. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    heb wel vaak een "deja vu gevoel" van deze winkel ken ik al, heb ik dit spel in me handen hier niet gekocht, die ik nu ga ruilen.

Veel spellen vallen dus behoorlijk tegen, ik heb er al heel wat geruild. Voor de rest vind ik eigenlijk wel dat elk spel totaal anders is

3. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm Hmm....

Tsjah soms is het logisch dat games qua verhaallijn op elkaar lijken, vooral in Adventures, maar toch vind ik dat ze zoveel als mogelijk verschillen van elkaar...

En neej, ik heb niet het gevoel dat de gameplay van verschillende games op elkaar lijkt, alleen bij een vervolg van een game :)

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  4. Veggie

Veggie Guest

k heb nooit deja vu gevoelens ... :/
    maar k ben het er wel mee eens dat sommige developers niet met originele verhaallijnen of games kunnen komen

5. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2

Das ook niet altijd nodig natuurlijk...
    Soms gaat het om het knallen(shooters), soms om het verzamelen van een aantal dingen (adventures)..

Dus niet alles heeft een verhaallijn nodig, das dan ook de reden waarom dat niet gebeurd.:+

6. Veggie

Veggie Guest

Nee, maar dan kun je wel met iets originelers komen dan alleen maar hoofden eraf knallen in een deathmatch of items verzamelen in een adventure/rpg ....

Dat bedoelt Opa Jansen denk ik met het 'deja vu' dat hij krijgt.

7. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Laatste tijd heb ik dat veel shooters me niet echt meer boeien omdat het gewoon allemaal hetzelfde is. Weer een enemy base vernietigen of die persoon redden, kom is met wat anders. Maargoed gelukkig heb ik erge hoop in Halo 2 en Half Life 2 :).

8. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind wel dat van sommige spellen de gameplay erg veel gemeen heeft. Als het spel van dezelfde makers is wel. En helemaal als het een rpg is. Bijv. Baldur's Gate (pc) en Neverwinter Nights. Die lijken zoveel op elkaar qua gameplay. Er zijn ook verschillen natuurlijk, maar toch. Overigens vind ik Baldur's Gate (2) een beter spel dan NWN. En volgens mij gaat Pirates of the Caribbean ook op Morrowind lijken (ook dezelfde makers). Maar over het algemeen vind ik dat games heel erg verschillend zijn.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb daarom een xbox gekocht...
    nja niet echt veel games zijn het zelfde maar op de xbox komt het er nogal op neer dat het veelal actie games zijn.
    En dat gaat er bij mij -niet genoeg- in :p

10. Draxi

Draxi GamemaG

Leuk Bevonden:
    0
    Het proces om een game te ontwikkelen is erg prijzig. Aangezien er veel kleine bedrijfjes failliet gaan is het onverstandig met een nieuw soort spel te gaan komen. Vandaar dat er veel clones op de markt komen. Dan weten ze in ieder geval zeker dat er een markt voor is aangezien het genre al goed loopt etc. Zonde want juist die originele titels spreken me erg aan. Wat dat betreft is Treasure toch wel goed bezig aangezien die nooit Sequels uitbrengen (al leek Ikaruga wel verdacht veel op Radiant Silvergun en staat er bij de eindtiteling ook Radiant silvergun 2).

11. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Vooral bij platformers is het erg (okay, shooters ook :)). Die zijn al 20 jaar hetzelfde..

Deel Deze Pagina