1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Gaming komt weer helemaal tot leven. Natuurlijk hebben we zat goede games gehad, maar ook flink wat dipjes. Blij met dit nieuws.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Desperados III demo is beschikbaar sinds woensdag! Ga hem vanavond maar eens spelen.

    https://www.gog.com/game/desperados_iii_demo

    @Tyrant

    Edit: Eerste echte level gespeeld en het is weer geweldig! Dit gaat weer een meesterwerkje worden.

    Toffe nieuwe feature ook:
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2020
    Killamonkey vindt dit leuk.
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Wait whut, blijkt toch een witte versie te zijn in die tweet
     
  4. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Twee PlayStation 5 nieuwtjes:
    - In tegenstelling tot Microsoft met de Xbox Series X werkt Sony wel aan exclusieve PlayStation 5 games. Jim Ryan zegt hierover:
    - Volgens Eurogamer heeft Sony aan ontwikkelaars opgelegd dat games die een certificering ná 13 juli krijgen ook te spelen moeten zijn op de PlayStation 5. Games die voor deze datum een certificering krijgen hebben deze verplichting niet, wel hoopt Sony dat ontwikkelaars dit doen. Tussen beide uitgaven mogen geen verschillen in features zitten.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Is dat zo, dat Series X geen exclusieve games gemaakt voor het eigen platform gaat uitbrengen? Misschien begrijp ik het niet, maar ik vind dit een vreemde move. Je wilt juist het meeste uit je platform halen en dat doe je a.d.h.v. games speciaal gebouwd voor je eigen platform. Zie bijvoorbeeld God of War voor de PS4, of de Uncharted serie. En er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden. Natuurlijk multi plat is helemaal top, maar het gaat uiteindelijk om de heavy hitters. De exclusives die het meeste elan hebben. Die speciale titels, specifiek gemaakt met het oog ook op de kwaliteiten en features van het bron platform, die je op geen enkel ander platform terugvindt!
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    B Tender en Jorrie vinden dit leuk.
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    De Xbox stream in Juli is voor exclusives die ze hebbben.
    Geloof dat oa Halo getoond word.
     
  7. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Microsoft heeft inderdaad aangegeven dat hun first-party de eerste tijd niet exclusief op de Xbox Series X worden uitgebracht. Een game als Halo Infinite is hierdoor gewoon speelbaar op de Xbox One. Aan de ene kant is dat te prijzen, aan de andere kant ben ik dan bang dat ze niet alles uit een systeem halen omdat hier rekening mee gehouden dient te worden. Koop je dan een console van 500 (of meer?) Euro voor.

    Bron

    Exclusieve Xbox titels, dus geen exclusieve Xbox Series X titels.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2020
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    Nee was ook allang bekend dat die er niet zijn.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    We zien het allemaal wel. Je neemt dan wel een beetje het hele voordeel van die hele SSD weg natuurlijk, want die devs hebben dan nog steeds te maken met de laadtijden en het geheugen op de XBO S/X. Dan limiteer je dus je eigen mogelijkheden. Kan natuurlijk zijn dan de games momenteel in ontwikkeling sowieso nog niet echt rekening hadden gehouden met de extra mogelijkheden die next-gen biedt, dus dan maakt het ook weinig uit.

    Anyway, ik maak me er eigenlijk geen zorgen over. Dat komt vanzelf allemaal wel goed.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    MS zal wederom een gefaalde gen gaan hebben qua exclusives. Mark my words. De kant die ze opgaan bevalt me niet, dus neig meer naar PS5 atm. Met een nieuwe God of War qua concept als die op PS4...Ohjee. Fantastische game was dat toch. 1 vd beste games die ik ooit heb gespeeld.

    Heb m'n hopes nog up qua Halo Infinite, maar tbh na t spelen van Doom Eternal wil je geen andere shooter meer qua gameplay. Echt. Insane hoe bruut Eternal in elkaar stak qua gameplay. Check dit maar s ff en doe je broekje maar op je enkels: https://v.redd.it/2nl9rgo2kw151
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    MS heeft dik geinvesteerd in nieuwe studios, dus eerlijk gezegd verwacht ik daar heus nog wel iets leuks van. Daarnaast gaat er nog steeds het gerucht over een nieuwe Fable game, door de makers van Forza Horizon. Ik zou wel flink wat meer variatie willen zien in wat MS te bieden heeft qua games, want die showcase laatst was echt complete bagger, wat mij betreft. Zullen vast mensen zijn die daar wat toffe dingen zagen, maar voor mij allemaal teveel gericht op 'donker' en 'schieten'.

    Doe gewoon eens een toffe tennis game, zonder licenties, maar gewoon lekker kleurrijk, mooie tennisbanen op mooie lokaties, interessante characters, en dan gewoon een beetje de gameplay van een Virtua Tennis of Top Spin aanhouden. Doe zoiets als Disgaea, of Xenoblade, of Mario vs Rabbids, of een nieuwe isometrische Desert Strike (maar dan natuurlijk door een van de studios van MS, ipv EA), etc etc.

    Er zijn zoveel genres in deze industrie, en zoveel mogelijkheden om iets er bijzonder uit te laten zien, maar MS komt net iets te vaak uit bij 'doe maar gewoon een actie game met een beetje schieten en een beetje horror elementjes ofzo'.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Heel veel van de games die hierboven zijn genoemd, klinken me niet echt als exclusives in de oren (Top Spin, Disgaea, Desert Strike follow up). Zulke games zijn op bijna elk platform te kopen. In dat geval is de Series X alleen interessant wanneer al jouw vrienden ook exclusief op de MS machine spelen. En Fable... was dat de laatste delen niet een lachertje aan het worden? Ik weet dat deel 1 nog heel leuk was, maar daarna werd het alweer snel minder...

    Mee eens over de stijl van games, maar ik vind juist dat Sony altijd relatief goed naar de variatie van games/stijlen kijkt. Wanneer je consistent vrolijkere/gezinsvriendelijkere content zoekt is de Nintendo machine de beste keuze.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Fable 2 en 3 heb ik me toch goed mee vermaakt. Misschien omdat ik niet de verwachtingen had van het eerste deel, want niet gespeeld. Met xbox heb je dacht ik ook toegang tot bepaalde pc games die voor ps niet beschikbaar zijn, is dacht ik die xcloud. Wel lang niks over gehoord, dus weet niet hoe dat nu ervoor staat. Maar dat is wel een selling point.
     
  14. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Het is gewoon lastig voor Microsft denk ik dat letterlijk elke PS4 owner echt super tevreden met hun console is geweest en dus ook hoogstwaarschijnlijk voor een PS5 gaat. Tenzij Sony hun reveal net zoals Microsoft bij de Xbox One zwaar gaat opfucken..

    En waarom zou je een Xbox kopen als je al een goede pc of laptop hebt? Is toch hetzelfde in principe? Je kan zelfs een Xbox controller verbinden :+.

    Ik ga ook zeker eerst voor een PS5 en dan pas weer een Xbox als er een Xbox Series XS komt oid. Ik mis de 360 days (daardoor zit ik hier), toen was Xbox echt een meerwaarde tussen de consoles.. Nu zie ik het nut van Xbox niet meer echt eigenlijk.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    De games die op opnoemde, daarmee probeerde ik alleen aan te geven dat Microsoft dit soort games/exclusives zou moeten maken, om aan te spreken bij een breder publiek, ipv telkens die focus op serieuzere (cover) shooters en de Forza games. Ik wil diversiteit. Ik wil een leuke kleurrijke Strategical RPG, ik wil een leuke arcade tennis game, ik wil wat goede throwbacks naar oude klassieke genres in moderne jasjes.

    Zo'n Ooblets of Tunic, beide aangekondigd voor de XBO, daar wordt ik veel blijer van dan een nieuwe Gears of War. En ik zeg zeker niet dat dat 10/10 games worden, maar op zijn minst bieden ze iets origineels aan, of in ieder geval iets wat we niet heel vaak zien. Tunic is een isometrische top-down 'Zelda-clone', maar we hebben dus helemaal geen 'Zelda' games op de Xbox, en als Tunic dan dus een ontzettend goede clone is, met zijn eigen identiteit en kwaliteiten, dan is dat iets om naar uit te kijken.

    Geen idee wat Ooblets precies is of waar het mee te vergelijken zal zijn (soort mengelmoesje van verschillende games, zoals Pokemon, Animal Crossing, whatever), maar ook dat ziet er tot nog toe veelbelovend uit.

    Die nieuwe Gears games enzo, en story-driven actie-shooters, die blijven echt wel komen. Een aantal daarvan zal geweldig zijn, en een heleboel zullen met schouderophalen ontvangen worden.

    Maar er zijn ook genres die ik MIS. Een game als Def Jam Fight for New York. Een game als Power Stone. Een game als Crazy Taxi. Een game als een Virtua Tennis. Ipv dat een EA vele miljoenen uitgeeft aan een Star Wars licentie om een middelmatige game uit te kunnen brengen, had ik liever een nieuwe NBA Street ofzo gezien. Of een nieuwe Desert Strike.

    Je ziet dat de grote developers zich richten op ALLEEN AAA-producties, en daar al hun geld op inzetten, terwijl ze voorheen wat meer risico's namen en een breder aanbod aan games uitbrachten. Als Microsoft weet je dus dat er schaarste is in bepaalde genres. Dan zou je daar op kunnen investeren.

    Als ik al heel lang een goede arcade tennis game wil hebben, en Microsoft zet daar een team op en komt met een uitstekende tennis game, en Playstation heeft die game dus niet, dan is dat gewoon een prima exclusive. Iets waarvan eigenaren van de Playstation dan zeggen: "Okay, die had ik ook best graat op mijn system willen hebben"

    Als Microsoft haar studio's alleen maar games laat maken waar we er eigenlijk al meer dan genoeg van hebben, tja, leuk, maar grote kans dat die weinig meerwaarde hebben, tenzij het absolute top is.
     
    Jorrie en Zifnap vinden dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Zo'n platform bestaat al. De PC. :p Een geweldige vergaarbak voor 1001 gaming genres.

    Nou ja, ik kan ook een PS4 controller aansluiten op mijn PC hoor. :D

    Het heeft denk ik met verwachting te maken. Ik weet nog goed hoe Peter Molyneux toen die games ophemelde en lang niet alle features leverde. Todd is er niks bij. ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2020
    fredfenster vindt dit leuk.
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Bedoel meer alle Xbox games komen ook op PC uit.. PS5 exclusives geen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Yi-Long vindt dit leuk.
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Origineel oo de Wii was in de USA ook erg gelimiteerd te krijgen (exclusief bij 1 keten, geloof ik), en weinig mensen kenden de game destijds, terwijl het tegenwoordig natuurlijk een bekende reeks is.

    Zal hem ook wel kopen over een poosje
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Een game verkocht door maar één winkelketen? Dat zie je weinig. Bij een Epic Megastore deal begrijp ik het nog. Was de game toen zo ongewild in de USA dan?
     

Deel Deze Pagina