1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Kim Yung Un & Xi Jinping
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Die zijn er gewoon man. In dit land kun je veel bereiken als je hard werkt.

    Toen mijn vader met pensioen ging wilde die vrijwilligerswerk gaan doen. Hij ging personen helpen die het minder hadden om hun financiële situatie te verbeteren.. Even kijken naar de uitgaven en het inkomen uiteraard. Sprak ie 1 keer per week af, gaf die opdrachten van 'bel even het uwv en reageer schriftelijk op deze vacature'.

    Kwam ie week later terug, niks gebeurd. Allemaal excuusjes dat ze 't te druk hadden. Dus pakte mn vader gewoon de telefoon en zei nou doe 't nu maar. Dan lukte 't echt wel.

    Of verhalen dat er dan iemand eindelijk een baan had. Hoorde die 2 weken later dat Henk was ontslagen want hij had zich 2x verslapen en kwam paar keer niet opdagen.

    Zulke situaties kun je niet in rapportjes en CBS cijfers vinden maar ben ervan overtuigd dat in elke gemeente gebeurt.

    Nederland is een land waarvan wel wat verwacht wordt van je als het gaat om participatie. En ja, er zijn mensen met een achterstand vanwege diverse redenen en dat is ranzig en kut. Dat gaat ook niet/nooit meer helemaal gelijk getrokken worden helaas. Ga je dan bij de pakken neerzitten of extra je best doen? M'n vader sprak altijd mensen die bewust of onbewust voor het eerste kozen. Dan moet je ok accepteren dat je zelf kiest voor een bepaalde levensstandaard of geluk in het leven. Het is jouw leven en niemand gaat dat op het niveau brengen dat jij schijnt te verwachten.

    En dit gaat over allerlei mensen, ik zit dit niet te cherrypicken op ras ofzo en we moeten ons blijven inzetten om die kansen blijven aan te bieden en keihard optreden tegen personen/bedrijven die dat proces tegenwerken door onversneden racisme. Maar ik denk dat de oplossing nooit gaat zijn als Rutte zou zeggen dat zijn kabinet dat wel gaat oplossen voor ze... Dat zou pas hypocriet zijn in mijn ogen. Sommige mensen zullen zichzelf harder moeten bewijzen, maar door simpelweg die mensen constant te blijven wijzen op hun achterstand helpt die individuen ook niet verder.


    Disclaimer: dit is geen post waarvan ik zeg dat elk persoon met een uitkering een luie flikker is. Of dat elke niet blank persoon gewoon even harder moet bikkelen en ophouden met zeiken. Allerminst.
     
    Kimi NL, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Rechtbank heeft zelfs geoordeeld dat hij, toen als staatssecretaris, gemeenten heeft aangezet tot racisme. Hij is dus duidelijk onderdeel (ten minste geweest) van het systematisch racisme wat hij zogenaamd met passie bestrijdt. Hij is voor etnisch profileren. In de ZP discussie heeft ie zich steeds aande kant van de racisten geschaard. Er is genoeg. Als je googelt kom je ook wel wat artikels met uitspraken tegen.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wellicht... de SP?
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ze bestaan, maar jij had het over veel. Dat is demoniserend en ongefundeerd.

    Maar daar vroeg ik niet om. Het ging er mij om dat hij eerst jarenlang het racistisch rechts electoraat catert toen die beweging uit de marge kwam kruipen, en nu liegt alsof hij in plaats daarvan altijd voor minderheden heeft gestreden.

    Die spelen ook in op racistische sentimenten in de arbeidersklasse, wat indruist tegen hun ideologische achtergrond. Trieste partij. Enige wat voor ze spreekt in dit aspect is dat er in ieder geval intern echt tegengas wordt gegeven aan zulke onzin, wat vrij zeldzaam is.
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik zit me nu eigenlijk werkelijk af te vragen hoe je racisme eigenlijk überhaupt kunt tegengaan. Het is een biologisch ingebakken mechanisme. Eigen soort (mensen die eruit zien zoals jij) zijn veilig. Zie je ook terug in culturele groepen. De enige manier om daarbuiten te stappen is door je bewust te zijn van dat mechanisme en dat actief tegen te gaan. Ik weet eigenlijk zeker dat veel mensen dat gewoon niet kunnen. Daar simpelweg niet toe in staat zijn. Net zoals sommige mensen niet in staat zijn in een bepaalde manier van abstract denken. Dat heeft niet perse met intelligentie alleen te maken.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Precies dit. Ga maar na op school. De jeugd zegt allemaal voor gelijkheid te zijn en tegen racisme. Maar hoe gaat het op schoolkamp als iemand mag kiezen om groepjes te maken voor activiteiten?

    De moslims kiezen elkaar, de surinamers ook. Anders wordt er wel op andere kenmerken gekozen zoals muzieksmaak. De hiphoppers en van de straat kinderen of de alternatieve muziek liefhebbers.
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    ...
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dit klopt helemaal inderdaad.

    Demoniserend naar wie? Luilakken?
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Naar mensen met een uitkering natuurlijk. De ongefundeerde uitspraak dat veel van hen belastingbetalerbedriegende luilakken zijn is geen goeie look voor de groep als geheel. Net als alle Marokkanen fucked zijn omdat racisten misdaadcijfers heel bekrompen interpreteren en dan uitspraken doen als "misdaad komt vee voor onder Marokkanen".
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417

    We zijn allemaal een beetje racistisch en dat begint heel onschuldig bij het hebben van voorkeuren. Het gaat om de mate van excess dat je daarin toont.

    Nee joh, zijn koffiemolen is al lang stuk. Daarom issie ook zo zuur in de ochtend... in de middag... in de avond. Snap ik ook wel. Die zure drab IS ook niet lekker! ;)

     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Excess is juist makkelijk herkenbaar. Dat is makkelijk aan te pakken. Het probleem zit in het niet zichtbare. En dat kun je dus moeilijk aanpakken. Wat is een oplossing? Ik denk dat we gewoon moeten fokken als konijnen, zodat kleurverschillen iets uit het verleden is.

    Let's go!
     
    Cyndris en Jimmy J. vinden dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Gaan we serieus bakkeleien over het woord 'een hoop' (geen 'veel')?
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Doe effen normaal Fred. Misdaad komt ook (edit: relatief) veel voor onder Marokkanen. Dat heeft niks met bekrompenheid te maken en ook niks met racisme.
    Het is eerder bekrompen en racistisch om het niet te mogen benoemen.
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Het bekrompen deel zit vermoedelijk in de aanname dat het Marokkaan zijn daar iets mee te maken heeft in plaats van de lijst aan criminogene factoren die daaraan ten grondslag liggen.
     
    Cyndris en fredfenster vinden dit leuk.
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wat ik nu niet helemaal begrijp is dat er eerst wat ergs moet gebeuren alvorens men een vuist maakt en het systeem probeert te verbeteren.
    Zit het probleem dan niet diep genoeg? Klaarblijkelijk moet er eerst iemand dood gaan alvorens men massaal gaat demonstreren? Je hebt toch altijd een stem die je kan gebruiken om je pijn aan te geven? Waarom dan nu pas?

    Waar ik een beetje de kriebels van krijg is dat merendeel van deze demonstranten nu precies hetzelfde doet t.o.v de blanke bevolkingsgroep. Als je niet demonstreert, je laat horen (op wat voor manier dan ook) neem je deel aan racisme. Dat gaat toch nergens over? Een vriendin van me heeft, toen ze haar social media niet op zwart had gezet, de nodige shit over zich heen gekregen... tot ernstige bedreiging aan toe.

    In Amerika zijn er nu demonstranten die het voorzien hebben op rijke blanke mensen om voor hun huis te demonstreren en eventueel vernielingen aan te richten. Dit streeft toch totaal het doel voorbij?
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Daarom is de hele 'discussie' ook zo kansloos.
    Het is gewoon een over-en-weer roepen van vage feiten en meningen geworden (beide partijen), waar de tegenpartij weer een vaag tegen-feit/meing tegenaan roept.

    Niemand luistert naar elkaar, want iedereen beticht de ander van iets, dus wordt afstand tussen beide partijen alleen maar groter/diverser.
    Media-stilte over de hele discussie lijkt de vijand, maar is eigenlijk de enige oplossing die er is. Er zal nooit een punt komen in de geschiedenis waarbij beide partijen akkoord gaan dat er geen discriminatie is.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik denk dat juist door de media stilte het probleem in Amerika zo heeft kunnen groeien tot het punt van de afgelopen weken. Ik ben het mee eens dat je racisme en discriminatie nooit helemaal weg zult krijgen maar ik denk wel dat de (sociale)media juist een belangrijke speler is om proberen tot een oplossing te komen
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Waarom nu pas?
    WTF ze roepen dit al jaren. Maar als er een atleet knielt, een actrice wat zegt tijdens de Oscars of een filmmaker een boodschap probeerde over te brengen werden ze direct afgekapt.
     
    Cyndris en fredfenster vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Maar wat is dan een oplossing?

    Ik snap niet hoe je kunt meten of bepalen dat iets opgelost is, wat een gevoel is.
     
  21. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Als je denkt dat er nu pas een vuist wordt gemaakt is er iets aan de hand met je informatievoorziening.
     
    Cyndris en Tim vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina