1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja. Er is een enorm verschil tussen een uitspraak als "er zijn racisten onder de Nederlanders" en "er zijn een hoop racisten onder de Nederlanders".
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Die grapjes over zure Fred zijn ook wel weer even leuk geweest. Het gaat hier om groot onrecht of om mensen in machtsposities die zich schaamteloos misdragen over de ruggen van mensen in de zwakste posities. Tuurlijk word ik daar pissed van.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    In mijn ogen de grote boosdoeners:

    Het enorm gepolariseerde tweepartijenstelsel in Amerika aanpakken. Als je kijkt naar de laatste verkiezingen bestaat een groot deel van de campagnes niet meer uit 'stem op mij want dit dit', maar steeds vaker 'stem niet op hen want je bent racist' of 'stem niet op hen want zij zijn corrupte klootzakken'. Alleen al met een stem wordt je daar in een hoek gedreven. Campagnes bestaan uit haat (Clinton, Biden, Trump deden dit allemaal echt massaal).

    En uiteraard de belabberde gun laws. Iemand die nu nog roept dat wapens daar nodig zijn om je te beschermen tegen de overheid zet zich volledig buitenspel. Er zijn daar gewoon enorm veel assault rifles beschikbaar in de handen van allerlei gore types en criminelen. Dat speelt door in het politiegeweld, speelt door in raciale kwesties die met kogels worden uitgevochten, dat speelt door in interraciale crimes, de kansloze positie waar enorm veel minderheden zich bevinden..

    Wat weer doorvloeit uit de kansloze sociale voorzieningen die daar gelden. Aangesterkt door de bovenste 2 punten, heb je daar gewoon complete wijken die worden achtergesteld door slechte politiek, wat leidt tot meer armoede en criminaliteit en wat tot geweld en racisme leidt.


    Ik geloof heilig dat je niet geboren wordt als racist, maar vooral in de USA wordt je wel in een klimaat opgevoed wat op springen staan mbt raciale kwesties. Het is allemaal heel zwart wit (letterlijk dus), they against us, Reps vs Dems, blacks vs whites. Dat betekent niet dat je racisme kunt gaan verhelpen door gewoon aandacht te vragen of mensen oproept niet racistisch te zijn, dat pak je aan door de onderliggende problemen eens aan te pakken. Maarja, doordat alles zó gesegregeerd is kun je al niet aan de wapenwet komen want dan kom je aan de Republikeinen, kom niet aan de politiek want dan kom je aan Amerika.


    In dat licht vind ik het ook wel gevaarlijk dat we zo geglobaliseerd zijn dat ik steeds vaker Amerikaanse problematieken zeer neerdalen in Nederland, waar ik toch een enorm onderscheid zie. Ik begrijp het ook wel en snap dat het lastig is omdat je je makkelijk identificeert met de mensen daar, maar de onderliggende pijn is daar zo anders.
     
    Reson, Reckuuza, Zifnap en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Je snapt niet wat ik bedoel ...
    Dit is al tig jaar aan de gang en gaat ook nu niet veranderen. Daarvoor is Amerika te corrupt en zit het racisme er te diep ingebakken. Racisme, politie geweld, retard van een President en achterlijke wapenwet ... en noem zo maar op.

    Mijn punt was ... waarom gaan mensen, na de dood van, pas de straat op? Waarom word er nu, eindelijk, pas massaal op social media om aandacht gevraagd? Waarom moet er altijd iets gebeuren voor mensen actie ondernemen? Dit had, imo, altijd al moeten gebeuren om zo je punt duidelijk te maken. Let wel; ik vind het goed dat er eindelijk wat gebeurd ... maar gezien de vele slachtoffers, plunderingen en mensen aansporen tot geweld en een hoop onschuldige mensen aanvallen/targetten streeft dit zijn doel totaal voorbij en krijg je echt niet wat je graag wilt zien.

    Niks aan de hand met mijn informatievoorziening ;)
    Er moet altijd wat gebeuren voor er actie word ondernomen... dat begrijp ik gewoon niet.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Omdat hier een enorme emotie wordt opgewekt? Het leeft altijd en dit is een grote opleving, jij doet net alsof men 11 maanden per jaar stil is en pas wat gaat doen als er iemand doodgaat. Dit is enkel versterkt.
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja, en als alles weer gedaan is hoor je er geen hol meer van (lees; in mindere mate). Dan is het weer "back to reality" en gaan we verder waar we gebleven waren. Dat zie jij toch zelf ook wel? Het heeft nu gelukkig een gigantisch momentum opgebouwd en overal in de wereld staan mensen eindelijk op. Terecht ook.

    Ik hoop, net als ieder ander, dat we ooit een gelijke wereld gaan krijgen. Waar mensen niet beoordeeld worden op de kleur van hun huid ... maar die wereld is nog heel ver weg.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar, wat is je punt dan? Je snapt de protesten niet omdat jij er pas wat van meekrijgt als het zo massaal is? Je snapt de protesten niet omdat er eerst iemand dood moest gaan voordat jij er wat van meekrijgt? Je snapt de protesten niet omdat het allemaal toch geen ene reet uitmaakt?
     
    Cyndris, Fiasco en Jimmy J. vinden dit leuk.
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Blijkbaar wel, want er zijn zo vaak protesten zoals marsen waar niet 1 aan te wijzen incident aan voorafgaat, en kennelijk heeft die info jou niet bereikt.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Helemaal mee eens over die guns law. Bewapening van de bevolking is nooit een goed idee. Iedereen is verstandig of beweert dat te zijn, totdat men het niet meer is. Situaties waarin mensen gemakkelijk labiel worden of een kort lontje creëren zijn o.a. partner gaat vreemd, baan kwijtraken, gepest worden op school, teveel files/lange wachtrijen etc. We gaan dan gemakkelijk over de schreef. In Nederland wordt er dan weleens beperkt geweld toegepast (soms verbaal), maar in Amerika escaleren dit soort situaties zeer eenvoudig. Immers: het dragen van een wapen op zak is extreem gemakkelijk, dus waarom dan niet gebruiken? Het lijkt onlogisch, maar het is zeer logisch voor deze mensen in de waan van het moment.

    Overigens complimenteer ik je over de uitspraak dat je gelooft dat we inherent niet racistisch zijn. Dit is wellicht een "zware" uitdrukking, maar we zijn het wel degelijk. Genuanceerder misschien is het zo te verwoorden: we vervallen gemakkelijk in voorkeuren. En wat we niet of nauwelijks (her)kennen, zien we eveneens snel als een bedreiging. Om maar te zwijgen over de groep mensen die wij "bevoorrecht" t.o.v. onze positie ervaren. Het is onderdeel van ons mens-zijn en werkt in een aantal gevallen zeer zeker racisme in de hand. Helaas zijn we op dit punt nog steeds onzekere dieren en lang niet zo rationeel als we onszelf credit geven.
     
    RaouLioo en Tyrant vinden dit leuk.
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Ok, fair point. Niets mis mee!
    Tuurlijk zijn er gedurende het jaar protesten. Misschien moet ik me daar dan toch meer in verdiepen inderdaad.


    Misschien heb ik dan liever dat het zo onder de aandacht gebracht word... inclusief media-coverage.. dan dat het onder de radar blijft.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat ik me opeens bedenk..

    Als de groepen mensen die de traditionele zwarte piet wilden behouden, gelijk toen daar de nodige jaren geleden dus discussie over aan het ontstaan was, met het verhaal 'jaaaa inderdaad, zwarte piet moet witter, bullshit dat die kindervriend alleen als zwart wordt getoond'-verhaal zouden komen, dan was waarschijnlijk als tegenreactie van KOZP-mensen gekomen van 'dat is racistisch, behoud #zwartepiet in zijn huidige vorm.'

    4d-chess

    [​IMG]
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    fredfenster en Zifnap vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik kom er nu pas achter dat die gast Ferd i.p.v. Fred heet. :lol:
     
    fredfenster, Jorrie, Alexknl en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik dacht ook: "Tot 2 keer toe een spelfout? serieus?" :D
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    .... en ik maar scrollen naar @fredfenster
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ha Ferdjeee
    WhatsAppjes zijn wel heerlijk popcorn niveau

    Gr
    Fiasco
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Lekker ook dat dit zo is blootgelegd. Hoog story gehalte, dus smullen voor veel mensen.

    EDIT: die foto's trouwens als begeleiding bij de "app" berichtgeving. Vond deze wel goed, immers heerlijk stemming makend. Het lijkt bijna of ze zojuist een berichtje van Grapperhaus heeft gehad. "GVR IK BEN ONDERWEG" Wacht even, zou hij daar achter die boom staan? NOT GOOD

    [​IMG]

    Terug in de tijd, 5 seconden daarvoor:

    [​IMG]

    OH JONGENS TOCH, WAT EEN VOORBEELD MODEL. Met die mooie button ook. Ik krijg bijna de neiging om op haar te stemmen... bijna (niet).

    Ja, dit verhaal speelt zich al in mijn hoofd af. SOAPY TIME :+
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2020
    Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina