1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] The Last of Us 2

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 12 jun 2018.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    @AgentSmith jij nog tips?
     
    Taab en Alexknl vinden dit leuk.
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  3. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    wat een pracht product weer van naughty dogg zeg wow
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Net 1 weer opgestart en na een klein uurtje weer weggelegd.

    Intro is echt geweldig. Daarna is het heel veel gelul in niet echt boeiende omgevingen en zoek plankie hier, leg m daar neer en pak laddertje zus en zo neer. En stealth.

    Jaa kweetniet of dit m ooit gaat worden jongens.
     
    powerslave666 en Fiasco vinden dit leuk.
  5. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Zou wel een optie willen zien dat je de filmgrain uit kan zetten.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Je bent niet geïnvesteerd. Het gaat niet om "veel gelul" of een "plankie zoeken". Het verhaal is het centrale voertuig voor ontwikkeling. Als jij dat verhaal niet boeiend vindt en niet uitkijkt naar de volgende stap in de reis, dan gaat die formule natuurlijk nooit werken. En dat is overigens hetzelfde bij deel 2.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hoe groot is dat semi open-world Seattle? Lees dat veel stukken in de game veel grootser zijn. Hopelijk is het Uncharted 4-ish en niet weer onnodig sandbox.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja nou ja, ik vind dergelijke apocalypsshit wel boeiend hoor. Verhaal heeft me nog niet gegrepen denk ik.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Uncharted Lost Legacy gespeeld?

    Maar wat boeit je dan niet aan het verhaal? Want het is inderdaad een apocalypse setting. Of is het tempo gewoon laag? Ik weet nog goed dat het wel even op gang moet komen.
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Nope, enige Uncharted die ik niet heb gespeeld.

    @Reckuuza We told u, tempo is laag, verhaal is traag en what not.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik heb dat probleem bij heel veel games btw. Dan wordt er van je verwacht dat je de hele wereld gaat redden en met alles en iedereen rekening houdt en voor iedereen klusjes moet opknappen, dus 'overleef deze zombie-apocalypse', en pfff, waarom ... ?

    Ik kon er bij deel 1 ook gewoon niet inkomen. Het verhaal, de wereld en de karakters deden me weinig, en als de gameplay zelf dan ook niet heel bijzonder of leuk is, tja, dan is het moeilijk om jezelf door zo'n game te werken.

    Bij een Spider-Man of Arkham kon je het plezier nog wel halen uit de gevechten en de vrijheid die je hebt, maar bij lineare games wordt dat al een stuk lastiger.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Tegenwoordig heb ik juist het tegenovergestelde, altijd maar open world games.. een verademing om eens lekker een lineaire game te spelen zodat je niet afgeleid raakt en uiteindelijk de game nooit gaat uitspelen omdat je verveeld raakt.
     
    lwn, Daz, WorkingTitle en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik heb geen probleem met lineare games, maar dan moeten het verhaal en de gameplay me dus wel aanspreken. Bij een Bloodborne of een Dark Souls bevalt de gameplay me, maar bij TLOU was het stealth, en in bijvoorbeeld Splinter Cell Blacklist vind ik dat prima, maar hier had ik er helaas minder mee.

    Maar goed, ik heb gewoon ook weinig met het hele zombie-theme en 'donkere' games. Kan ook zijn dat ik het gewoon speelde op een moment dat ik er gewoon even niet goed in kon komen, en wellicht dat het op een ander moment net beter was gevallen.

    NAV de positieve reviews van deel 2 neig ik er ook wel weer naar om het toch nog een 2de kans te geven, maar goed, ben nu nog even bezig met Breath of the Wild, en was ook net afgelopen week begonnen met Shadow Tactics.
     
    NuclearGoat, Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  14. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Je hoeft ook niet alle games leuk te vinden he :+.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vond TLOU niet super stealthy eigenlijk. Moet wel cautious zijn en technically is het wel stealth, maar als ik het vergelijk met een MGS of Hitman voelde het veel minder benauwend en had het lang niet zo'n druk op het tempo.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Gameplay is naast het verhaal voor mij een even belangrijke factor of zo niet eig nog belangrijker.

    Gameplay van een game kan voor mij zó goed zijn dat t verhaal me geen fok meer uitmaakt.

    Last of Us gameplay trekt mij gwn niet aan.

    Edit: anyway, iemand die de Limited Edition nog wilt voor 57,74 excl. verzendkosten?

    https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B088XCCZWH/ref=ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

    Kan m nog retouren bij amazon, maar kan er net zo goed iemand van xbw wellicht nog blij mee maken.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2020
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Grappig, want Spider-Man heeft juist extreem generieke open world gameplay. Alleen het webswingen is opvallend goed gedaan. Dat maakt dan wel weer het spel leuk, maar als je het toch over fetch quests hebt (met belachelijke of niet-bestaande context) is juist Spider-Man een grote offender. En The Last of Us heeft dit helemaal niet. Maar goed: sommige mensen vinden Game of Thrones de fantasy serie van de eeuw, anderen vinden er weer geen ruk aan. Smaken verschillen.

    Ik denk overigens niet dat het hier om een discussie open world vs lineaire gameplay gaat. In de kern gaat het hier om: spreekt het verhaal je aan in een game dat sterk verhaal gedreven is. En het verhaal is een centraal en identificerend element van TLOU. Spreekt dit element je niet aan, dan gaat de gameplay deze game(s) niet redden. Niet dat er iets mis is met de gameplay, maar het is niet per se beter of slechter (of unieker) dan concurrerende titels.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2020
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Spidey gevechten met de upgrades en suits vond ik anders ook wel goed gedaan en uniek voor deze held.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ja vooruit, het vechten was ook goed afgekeken en toegespitst op het karakter. Maar buiten de story missions waren veel submissions erg generiek en dat gold dubbel voor de "dynamische" events. Mijn punt is vooral: die game mikt op onschuldig vermaak, maar TLOU is niet tevreden met dat doel. Iedereen kan wel wat leuks vinden bij Spider-Man, maar TLOU lokt een scherpere reactie uit. Je bent al snel voor- of tegenstander van deze game. Een tussenweg is er bijna niet en dat komt grotendeels door de focus op het verhaal, de setting en de karakterontwikkelingen. Deze games zijn op hun eigen manier intens en laten zien hoe wij mensen elkaar behandelen. And it's not a pretty sight, ondanks dat de wereld inmiddels half is vergaan en je misschien een "wederopstanding" zou verwachten.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2020
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Kun je geopende games nog retourneren bij amazon dan?? :eek:

    Het kriebelt wel maar ik ga echt wachten tot PS5, heb nog genoeg singleplayers liggen. Op dit moment volop bezig met Spider-Man.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina