1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Haha, ik lees dan ook dat hij heel langzaam praat en na elke regel een pauze houdt. Alsof hij 200 kilo weegt en gewoon niet de conditie heeft om in een normaal tempo te praten en na elke zin even een adempauze moet nemen.
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb jij je eigenlijk nog laten testen?
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    denk wel op andere dingen
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nope. Op het moment dat ik de klachten had had ik geen koorts ... dus werd niet getest. Ik heb nu nog last van een kriebel hoestje en ben sneller buiten adem dan normaal (lijkt alsof ik minder zuurstof opneem). Verder voel ik me prima.

    True.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Sneller buiten adem... kut conditie heet dat.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Inderdaad. Kwestie van kansberekening.

    Stel dat de kans 1 op 100.000 is dat je Corona oploopt door je niet aan de 1.5 meter te houden. Dit betekent dat als er continue mensen schijt hebben aan de maatregelen de kans landelijk gezien vrij groot is dat er een aantal besmettingen per dag zijn.

    Als je dan een dag hebt dat een persoon die het meedraagt naar een bruiloft, voetbalstadion straks of dat soort bijeenkomsten gaat er 50 aansteekt. En die 50 hebben het niet door en steken 2 weken lang weer mensen aan, gaat het snel.

    En is het zoveel gevraagd om waar het kan 1.5 meter afstand te houden? Mogelijk is het niet nodig, mogelijk voorkomen we een 2e lockdown.
    Tenzij iemand met onomstotelijk bewijs komt dat een 2e lockdown er sowieso niet komt, kunnen we beter een beetje voorzichtig zijn.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Obv artikel lees ik dit:
    2019: normaal inkomen, recht op toeslagen
    2020: hoger inkomen (door overuren), recht op toeslag
    2021: normaal inkomen, geen recht op toeslag

    Als je puur cijfermatig kijkt niks vreemds. Toeslag wordt nu eenmaal gebaseerd op inkomen van jaar ervoor, oftewel in 2020 hebben ze een een voordeel van X, in 2021 een nadeel van X, onder de streep hetzelfde.
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.760
    Lol zij krijgen overuren nog betaald
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Van mij mag hier een uitzondering voor worden gemaakt. Gewoon knap lullig dat je met meer werk nu minder overhoudt.

    Overuren zitten sowieso al hoger in de belastingschaal waardoor het eigenlijk nooit aan te raden is om dit uit te laten betalen. Gewoon altijd tijd voor tijd doen dus.


    Die van Huffelen he, krijg daar een enorm Cruella complex van.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Een bekend probleem, dat geldt voor heel mensen met een inkomen dat rond de toeslagengrens schommelt. Méér verdienen door meer werken loont dan nauwelijks, en qua loon per gewerkt uur ga je er op achteruit. Het is ook een beetje lullig wanneer je zorgmedewerkers wel ontnaait en de rest van de mensen in die situatie niet.
    Kan me voorstellen dat op overuren misschien ook toeslagen zitten (120% verloond, 130% verloond) dat zo'n effect compenseert? Verder als je kunt kiezen inderdaad altijd voor tijdvoortijd gaan. Afhankelijk van je werkgever en regeling, kun je ze altijd nog op een later moment laten uitbetalen, op een moment dat je meer verdient (per uur) en de uren dus waardevoller geworden zijn.
    Haha, meetoo.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    In de zorg ligt de keuze op zelf willen overwerken, helemaal in tijde van een gezondheidscrisis, wel even anders. Welke 'rest van de mensen in die stuatie' doel je exact op?
    Vind dat je die mensen wel dankbaar mag zijn.
    Als iedereen had gezegd 'nee sorry wil niet overwerken want dan ben ik m'n toeslag kwijt' waren ze helemaal de gebeten hond.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vrijwillig overwerken?
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    BRON: https://cao-ziekenhuizen.nl/cao/overwerk#271


    Dus in beginsel tijdvoortijd, én daarbovenop een geldelijke beloning, als ik het zo 123 goed lees hieronder. Beter dan op veel andere plaatsen kan ik je zeggen.

    Lullig als je daarmee in een jaar net boven wat grenzen belandt... Maar dat betekent ook dat je daarvoor precies nét onder die grens zat, en je dus de vruchten plukte van een redelijk optimale combinatie van salaris+toeslag, beter dan van mensen die nét boven het grenssalaris zat (maar natuurlijk wel slechter dan dat van de graaiende kapitalistische managers). Als je op het randje van toeslagengrenzen opereert, ga je er soms overheen.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    In veel gevallen is die 'vruchten plukken' een vrij bewuste keuze waar men alle invloed op heeft.
    Ik zou het moreel verwerpelijker vinden als die mensen zouden weigeren om overvolle IC's te bedienen dan deze mensen een uitzonderingspositie te gunnen.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja door te vragen: goh baas zou ik komen jaar 26 uur kunnen werken in plaats van 27 uur, anders ga ik met m'n salaris in de knoei komen.
    Er zijn een heleboel beroepen waar in piekperioden verwacht wordt dat je voor een periode een tandje of twee bijschakelt (waarna het ook niet gek is wanneer men 6 weken opneemt door een bak overuren in september), zorg is daarin niet heel veel anders denk ik.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja precies. Vrijwel ieder persoon die op de grens zit met toeslagen moet kijken naar zijn loon en uren en een goede afweging maken in hoeveel uren hij wilt draaien.
    Een pandemie schaar ik niet onder 'verwachten dat je een tandje bijschakeld' trouwens. Ik vind ook niet dat er standaard een uitzonderingspositie moet worden gemaakt voor de zorg.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    wauw wat een onkunde
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459

Deel Deze Pagina