1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Assassin’s Creed: Valhalla

Discussie in 'Games' gestart door AgentSmith, 9 jan 2020.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Lief dat je het zegt, maar ik vind het vooral belangrijk om mensen aan het denken te zetten. Niemand hoeft mijn woorden voor absolute waarheid aan te nemen. Het gaat om bewustwording. Dat maakt het ook gemakkelijker met het volle verstand van iets te genieten, zonder dat iemand je voor de gek houdt.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ben het met je eens. Is ook een van de redenen dat ik al een paar jaar nauwelijks nog singleplayer open-world games aanraak. Daardoor kan ik dan ook extra genieten van die paar open-world games die ik wel heb gespeeld, zoals AC Odyssey en RDR2.
     
  3. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Toen ik Reckuuza's verhaal las vond ik het eerst wat overdreven, maar na die gelekte gameplay te hebben gezien ben ik het er eigenlijk wel mee eens...
    Ben momenteel Odyssey aan het uitspelen (heb er 60 uur inzitten) en als ik die beelden van Valhalla zie krijg ik wel zo'n gevoel van, daar gaan we weer...

    Tenzij hij super hoge scores krijgt voor met name originaliteit en story haal ik hem wel een jaartje later.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Gewoon een keer uit de budgetbakken trekken wanneer je weet dat je even een paar maanden niets te spelen hebt qua nieuwe releases en/of backlog. De game spreekt me niet aan, maar als ik straks de Complete Edition voor 20 euro ofzo kan kopen, tja, prima, dan proberen we het gewoon een keer ...
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Reken dan nog maar minstens een paar jaar verder voor Ubisoft hem laat zakken tot 20 euro.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Joh niet elke game hoeft toch grandioos vernieuwend te zijn? Ik vind Odyssey lekkere doorspeelbare meuk. Mooi toch. Weet zeker dat ik Valhalla ook vet ga vinden aangezien ik de vorige games 't meest gespeeld heb op de ps4.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Yeah, zal vast 2 jaar duren, al heb je kans dat je straks de current-gen versie goedkoop ergens kan scoren zodra de focus op next-gen ligt bij gamers en winkels, en wellicht dan gratis de upgrade naar de next-gen versie kunt doen.

    We zien het wel. Eerst maar eens kijken of die game uberhaupt de moeite waard is of course.

    Tot dusver niet onder de indruk.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Heb overigens geen moeite met het open world genre in het algemeen, al had ik enkele maanden geleden die indruk in eerste instantie wel. Ben nu bezig met Days Gone en die game zit behoorlijk goed in elkaar. Zal er binnenkort meer over schrijven in de Days Gone topic.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De laatste jaren gaat open world wel vooruit.
    In het begin was open world nieuw en was de vrijheid geweldig. Daarna kwamen een aantal magere jaren. Doordat we niet genoeg hadden aan alleen een open wereld wilden we ook genoeg te doen hebben in de open wereld. Ik vermoed dat deels door technische beperkingen en het willen rushen van het uitbrengen van games veel open games repetitief en leeg aanvoelde.

    De laatste jaren gaat het een stuk beter. Een topper zoals RDR2 heeft zoveel te doen terwijl je gelukkig ook kan kiezen om alleen het verhaal te spelen. Je bent dan niet underleveld omdat je te weinig skillpoints van side quest hebt ofzo. Horizon had ook een goede open wereld.

    Assasins Creed al jaren niet gespeeld. Heb deel 1 gespeeld, deel 2 en Unity. Merkte na deel 2 weinig vernieuwing. Denk dat ik straks op ps5 het weer een kans geef als de reciews goed zijn. Dan hebben we in ieder geval een grote sprong voortgaats ten opzichte van Unity en weer een genreatie verder.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    RDR 2 vind ik ook een goed voorbeeld van het verhaal lekker links laten liggen en uren achter elkaar alleen maar plezier beleven met verkennen. Alleen imo te realistisch en ik vind het idee dat je overal op moet jagen om je kamp perfect te krijgen tever gaan. Dan heb ik liever iets als Witcher 3. Kon overigens ook met zeer veel moeite door een Kingdom Come komen. De balans tussen wat goed is en werkt en wat niet werkt is ook erg moeilijk denk ik. Geen game is perfect, ondanks de negen en tienen die sommige open wereld games krijgen. Balans is de sleutel denk ik daarom. :)
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Zelda Breath of the Wild heeft ook een leuke wereld. Sowieso is de world building goed, dus het voelt als een echte wereld met een geschiedenis. Daarnaast ben je voortdurend aan het afwegen of je iets verder gaat qua verkennen in de hoop iets bijzonders tegen te komen, of dat je even een veilige plek zoekt.

    Natuurlijk is ook die game niet perfect (regen is irritant, je hebt wat dorpen maar geen grote steden, NPC's zijn niet echt bijzonder, etc etc), maar het is qua lokaties lekker afwisselend, de verschillende rassen ook grappig, en ondanks de lage specs van de Switch ziet het er best geod uit door de goede art direction/style.

    RDR2 is waarschijnlijk de best uitgevoerde open wereld deze gen wat betreft flora en fauna. Qua NPC's en side-missions/quests valt het echter weer een beetje tegen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vond RDR en GTA geen kut aan eigenlijk.
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Echt vreemd om een AC game te zien die precies op de Witcher lijkt. Maar goed, de laatste AC die ik heb uitgespeeld was met Ezio. Ging net even kijken hoeveel AC's er dan zijn. Dat lijstje is best bizar lang:

    2007Assassin's CreedPlayStation 3
    2008Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles
    2009Assassin's Creed: Bloodlines
    2009Assassin's Creed II
    2009Assassin's Creed II: Discovery
    2010Assassin's Creed: Project Legacy
    2010Assassin's Creed: Brotherhood
    2011Assassin's Creed: Revelations
    2012Assassin's Creed III
    2012Assassin's Creed III: LiberationP
    2013Assassin's Creed IV: Black Flag
    *[c]Assassin's Creed: Utopia
    2013Assassin's Creed: Pirates
    2014Assassin's Creed Rogue
    2014Assassin's Creed Unity
    2015Assassin's Creed Chronicles: China
    2014Assassin's Creed Identity
    2015Assassin's Creed Syndicate
    2016Assassin's Creed Chronicles: India
    2016Assassin's Creed Chronicles: Russia
    2017Assassin's Creed Origins
    2018Assassin's Creed Odyssey
    2018Assassin's Creed Rebellion
    2019Assassin's Creed III: Remastered
    2020Assassin's Creed Valhalla
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
  15. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Heb er toch aardig wat met veel plezier gespeeld.
    Ben nu Odyssey aan het afronden.
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ja ik vond Ezio ook geniaal, maar III en Origins was ik na een uurtje zat.
     
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Er moet genoeg $$$ in het laatje komen. Er moet elk jaar (ongeacht wat) een nieuwe AC uitkomen. Dat is hun hele business model. Kortom, het gaat grotendeels alleen om de cash. Als zakenman wil je natuurlijk ook zoveel geld verdienen (logisch). Maar ik had liever gezien dat er elk 3 of 4 jaar een nieuwe AC uitkomt. Een game waar meer liefde en tijd in wordt gestoken. Heb je ook echt iets om naar uit te kijken. Lijken die games waarschijnlijk ook niet zoveel op elkaar etc etc.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Eh ja elke developer wil $$$ in het laatje krijgen.
    Over Origins is 4 jaar gedaan toch? Dat vind ik echt wel lang. En daarnaast was Origins wel degelijk onwijs verschillend. Het grappige is dat de andere helft klaagt dat de AC's van nu niet meer op de eerdere delen lijken lol (zie dit topic). AC vernieuwd dus wel degelijk.

    Ik vind die kritieken soms beetje overdreven. De verkopen gaan ook door het dak.
     
    Tim vindt dit leuk.
  19. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Tja, de kritieken zijn ook overdreven. Want uiteindelijk gaat het gewoon om entertainment. En is het een kwestie van vraag en aanbod. Zo lang de fans het kopen, gaat Ubi gewoon door met deze shit.

    Daarnaast is vrijwel elke game bijna hetzelfde als zijn voorgaande deel. Maar ik vind het bij de AC games wel erg extreem. Daarom ben ik ook blij dat ik geen tijd meer in deze franchise stop. Best jammer. Want was een grote fan van de eerdere delen.

    Laatste 3 AC games die ik (uit)heb gespeeld zijn: Brotherhood, Unity en Syndicate. Black Flag, Origins en Odyssey heb ik na alle lovende reacties wel heel even gespeeld. Maar kon er niet echt inkomen. Kreeg al snel een groot "been there done that" gevoel. En dat heb ik ook bij de Far Cry games. Best jammer. Want jaren terug was ik groot fan van beide franchises.

    Een AC kun je natuurlijk niet vergelijken met een Horizon Zero Dawn of een The Last of Us. Maar laatst genoemde games kan ik beter waarderen. Omdat er imo meer tijd en liefde in wordt gestoken. Niet dat de AC games slecht zijn. Ze verkopen nog steeds als een tierelier. Dus blijkbaar doet Ubi toch iets goed. Maar ja, die vibes die ik kreeg bij Assassin's Creed 2 of Brotherhood. Dat heb ik totaal niet als ik Odyssey speel. Dus dat zegt voor mij al genoeg. De huidige AC games zijn gewoon een snelle cashgrabs.

    Uiteraard niks mis mee. Maar ik ga ze niet rijker maken dan ze al zijn. Zonder dat ik echt van die games kan genieten.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Prima toch, niet elke game hoeft een The Last of Us te zijn.
    Maar heb niet het idee dat de eenheidsworst van AC per se te danken is aan het feit dat ze elke 2 jaar een game releasen. Ze hebben gewoon een concept wat werkt en dat melken ze uit.
     

Deel Deze Pagina