1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Ghost of Tsushima

Discussie in 'Games' gestart door tim91, 12 jun 2018.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Was ik al bang voor. Dan wacht ik wel tot ie cheaper wordt.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik bedoel hier meer mee aan te geven dat dat eigenlijk de grote kritiek is op de game die je overal voorbij ziet komen. Voor de rest is iedereen redelijk lovend over de game.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2020
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Prima score, zeker even halen vrijdag.
     
  4. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Prima score vind ik persoonlijk een beetje een dooddoener. Ik speel tegenwoordig enkele games per generatie, en dat zijn doorgaans dan toch de 9+ games die de grenzen van genres weten te verleggen (of in ieder geval de lat aanzienlijk verhogen).
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Denk dat de game wel 9+ is wanneer je deze setting fantastisch vindt.

    Grafisch ziet de game er enorm indrukwekkend uit verder.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Wat is er buiten de mainquest te doen en valt dit snel in herhaling?
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Denk als deze game een lineare game was, dat die 9+ score wel haalbaar zou zijn.

    Maar goed, wat zijn scores ? HZD haalde een 89/100. Net geen 9+ score. Alsnog een dijk van een game.
    Weet persoonlijk zelf niet of ik deze game ga halen op day 1. Maar dat komt omdat ik een beetje openwereld moe ben. Heb denk ik te veel AC gespeeld in mijn leven. :cool:
     
  9. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Daar waar de sidequests in veel open-wereld games aanvoelen als opvulling zijn het hier doorlopende verhalen rondom karakters. Hierdoor krijg je niet alleen meer binding met de karakters, het zorgt er ook voor dat de sidequests als een waar onderdeel voelen van de overkoepelende verhaallijn. Omdat er ook altijd beloningen tegenover staan vind ik dit zeker geen herhalingsoefening.

    Verder vind ik het tof om de wereld te verkennen. Niet alleen omdat het een goede manier is om grondstoffen (bamboe, bloemen, ijzer, linnen) te verkrijgen waar je daadwerkelijk wat aan hebt, maar ook omdat de wereld goed is ingevuld. Voorbeeld: je kunt zomaar een groepje Mongolen tegen komen die een gevangene hebben en door deze persoon te bevrijden leer je dat er verderop een kamp ligt dat je kunt innemen. Ook zijn er andere elementen binnen de wereld die je sterker maken en daardoor aanvoelen als een beloning voor verkenning. Dat de wereld er mooi uit ziet helpt natuurlijk ook mee.
     
    Tim en fredfenster vinden dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja eens. Zit niet te wachten om in een uitgestrekte wereld naar de wind te luisteren om te bedenken waar ik heen moet en dan minutenlang op mijn paard erheen te draven. Ben alsnog geboeid door deze game, maar wacht wel tot de prijs wat is gedaald.

    E: maar als ik @NLegendkiller hoor pik ik m misschien wel gelijk op..
     
  11. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Om je misschien gerust te stellen: je hoeft niet echt te luisteren naar de wind. Je kiest op je kaart een punt waar je naartoe wil en door naar boven te swipen op de touchpad zie je direct waar je heen moet door de wind te volgen. Dit swipen kun je eindeloos herhalen als het nodig is, maar aangezien je ook ziet staan hoe ver je van het punt af bent waar je naartoe gaat is dit niet nodig.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    De wind is gewoon het "breadcrumb" mechanic. Volgens mij is het helemaal niet zo lastig een objective te bereiken?

    Ik hecht waarde aan reviews van ACG en Skill Up. Dit is dus een must have voor mij, zeker omdat de setting mij aanspreekt. Dat de wereld iets "leger" aandoet vind ik totaal geen probleem. Days Gone doet dit ook goed: soms heb je gewoon even niets te doen en beweeg je van gebied naar gebied, intussen genietend van de omgeving. Het voelt juist heel natuurlijk aan, i.p.v. gamified. En als ik deze game in actie zie is dat ook het eerste wat mij opvalt: hoe natuurlijk het er allemaal uit ziet. De UI is sowieso erg subtiel, wat vaak de immersie in de weg zit. De "wind" mechanic lijkt mij ook interessant.

    Anyway, ik ben nu nog met Days Gone bezig. Top game, maar ook open world. En ik ga niet twee games van hetzelfde type tegelijk spelen. Maar na Days Gone? Zeer zeker.
     
    ExquisiteSteez vindt dit leuk.
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Dat het een standaard openwereld game is, kan ik deels mee leven. Elke openwereld game heeft hier last van. Niemand komt met wat nieuws. Maar wat ik wel een groot minpunt vind van deze game is blijkbaar de bar slechte AI.

    Net een filmpje gezien, en dat was echt lachwekkend slecht. Nog slechter dan AC.

    Is de AI echt zo slecht @NLegendkiller ? Kill je iemand in stealth. Zitten 3 van die gappies elkaar doodleuk aan te kijken alsof ze net een grote joint ophebben.

    Had dat ook bij The Last of Us 2 bij een aantal encounters. Dat bederft toch wel een klein beetje mijn game ervaring imo.
     
  14. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    AI zou ik omschrijven als wisselvallig. Het moment dat je hierboven beschrijft klinkt inderdaad bekend en zo zijn er meer van dit soort rare situaties. Soms merken vijanden je van een verre afstand direct op, een andere moment had ik een half kamp uitgemoord en vonden de overgebleven Mongolen het geen enkele noodzaak om eens te gaan kijken waarom hun kameraden ineens vermoord waren. Daarentegen zijn er ook momenten dat je een schot mist, ze het geluid ervan opmerken en actief naar je op jacht gaan.
     
    ExquisiteSteez vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415







    AI inconsistency wordt ook in andere reviews aangehaald. Dit zit de stealth weleens in de weg (tegenstanders reageren niet altijd). Wellicht kan dit nog gepatched worden. Maar verder veel positiefs. Bad ass samurai action here I come! :9
     
    Tim vindt dit leuk.
  16. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Reckuuza en Zifnap vinden dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Days Gone had vorig jaar toch ook last van slechte AI bij de launch? Hebben ze dat ooit weten te fixen?
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ik heb geen last van slechte AI in die game hoor. Dus dan zal het wel gefixt zijn. Maak bij menselijke tegenstanders teveel herrie en je alert gelijk de hele groep. Freakers lijken wel dover (gemakkelijker te stealth killen wanneer ze elkaar niet zien), maar dat vind ik persoonlijk passen bij de dierlijke/vergankelijke natuur van de freakers.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


    Een ietwat ander perspectief. Een realistisch portret van het tijdperk? Nee, eerder stilistisch. De kleurcombinaties en artistieke invulling doen me bij vlagen erg aan de film "Hero" (Jet Li, Maggie Cheung, Ziyi Zhang) denken. Minus het gezweef. Al zijn er wel haiku's. ;)

     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2020

Deel Deze Pagina