1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Nee, een recensie hoort gewoon een cijfer/score te krijgen, zodat je in 1 oogopslag kunt zien of het de moeite waard is, en we horen daar verder niet zo spastisch op te reageren. Er hoort natuurlijk wel een onderbouwing te zijn voor dat cijfer. Als iemand Tsushima een 6 geeft maar daar prima redenen voor geeft, dan is daar niets mis mee. Als het kut-redenen zijn, of niet consistent met de kritieken op soortgelijke games, dan kun je voor jezelf bepalen of je veel waarde hecht aan zo'n review.

    Als ik een zombie-game recenseer, of een lineare cover-shooter, dan is er een grote kans dat ik die game niet zo'n hoog cijfer geef. Dat komt omdat ik wat minder heb met die genres, maar het kan in dat genre een prima game zijn. Als je mijn voorkeuren kent en ik onderbouw mijn mening in de review, dan hoeft er dus niets mis te zijn met mijn (voorbeeld) 7.

    Uiteraard zou het natuurlijk wenselijk zijn als games gerecenseerd worden door mensen die meer bekend zijn in zo'n genre en dus beter in staat zijn de voordelen en nadelen af te wegen tegen de directe concurrentie binnen dat genre.

    Maar goed, aan de andere kant, als een fan van het genre iets een 9 of 10 geeft, kan mij als buitenstaander de indruk geven dat het een game is die ik niet mag missen, terwijl het misschien gewoon geen leuke game VOOR MIJ is.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Maar daarmee verklaar je niet het effect van "review bombing", dat wel degelijk een rating sterk kan beïnvloeden. Ik zou toevoegen dat user reviews alleen geplaatst mogen worden, wanneer de game wordt gevonden op de account en er aan een minimum aantal speeluren wordt voldaan. Veel zuiverder en eerlijker lijkt mij. Het meten van speeluren lukt bij outlets als Steam namelijk gemakkelijk (game linked aan account), alleen heeft Metacritic geen directe toegang (maar kan dit wel via de website SteamDB aflezen). Wat mij betreft schrapt Metacritic de eigen userreviews, of compartiment men deze reviews afgezet tegen critici en afgezet tegen andere outlets.

    Het huidige systeem is gewoon veel te gemakkelijk te manipuleren. Gek eigenlijk dat het überhaupt op deze wijze is ingericht als je het mij vraagt.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2020
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik had het ook alleen over 'professionele' reviews, dus bladen en websites. Wat betreft gebruikersreviews moet er idd iets gevonden worden om dat review-bomben tegen te gaan.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Deze game komt er ook nog aan.. Opvulling totdat de Tony Hawk remastered verschijnt?

     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Jorrie en Yellow 13 vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Mooi toch man? Halleluja... kaboem. :D
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Damn. Die gameplay beelden van maffia. :eek:
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Het is Hangar13 dus zal wel weer bug festijn worden.
    Zoals bij deel 3 en bij beide remakes van 2 en 3.
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Indrukwekkend idd, maar goed, het is de vraag hoe goed de gameplay overeind blijft na al die jaren. Daarnaast komt het precies aan het einde van current-gen, dus afgezien van de fans van de serie vraag ik me af of het een grote afzetmarkt zal vinden.

    Wat betreft de bugs mag ik hopen dat ze iets geleerd hebben van de ontvangst van deel 2 & 3, en dat ze de game nu pas uitbrengen zodra het fatsoenlijk is.

    Anyway, onder de indruk van de beelden, maar ik zie mezelf deze game pas overwegen zodra hij 10-15 euro is.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Tof man, ziet er goed uit.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
     
    ageQned vindt dit leuk.
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Heb hem net zitten kijken toen ik thuis kwam en wilde hem ook posten!
    Zo te zien en te horen echt een klein wondertje. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Crysis staat tegenwoordig op een kaartje ter grootte van een euromunt. Oh demn current times.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Zeker, maar ik ben ook benieuwd naar de andere versies. Het is een erg goede game, dus met een moderne update wordt dit hopelijk een topper in 2020.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420



    Mac is weer bezig, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Wat vinden jullie van zijn vergelijking tussen game releases in 2010 vs 2020?
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Lijstje rechts mist bijvoorbeeld Final Fantasy 7 Remake, Zenoblade Chronicles Remake en Animal Crossing, en er zullen er nog wel een paar missen. Verder overdrijft hij de kwaliteit van het linkerrijtje een beetje, op een paar uitzonderingen (18 mei bijvoorbeeld) na.

    2020 is gewoon een prima gamejaar, met nog een paar toppers in het verschiet voor straks de launch van next-gen. Valt weinig te klagen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Nog zo'n 50 minuutjes, mensen. Wat hopen/verwachten we te zien?
     

Deel Deze Pagina