1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & PC] Halo Infinite

Discussie in 'Games' gestart door Bidle, 21 jun 2018.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Halo Infinite Gameplay Trailer Analysis: Are The Graphics Really 'Flat'...?

    Digital Foundry draait de demo uit elkaar voor een technische analyse.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2020
    Matrix vindt dit leuk.
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik kan echt niet meer warm worden van MS. Halo is natuurlijk een geweldige serie, maar het is de 'we gooien Halo maar naar de mensen toe, want we hebben niets anders'-koers. X360 was een console die met hele dikke, nieuwe en vernieuwende games kwam. De Xbox original eveneens. Liet zien dat het duidelijk de krachtigste was van die generatie. Doom 3, Riddick , Far Cry en Half Life 2 kwamen toch eventjes uit op die console.

    Xbox Series X zal op papier dik klinken, maar valt me nu al op dat support op exclusive vlak weer schaars is buiten het bekende wereldje om.

    PS5 zal wel weer gaan winnen. Die hebben al veel meer laten zien en voor ieders wat.

    EDIT: ah er is meer aangekondigd dan ik net las. Eens kijken wat. Stalker 2 klinkt hoopvol, al zal dat ook wel op de PS5 uitkomen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2020
    Matrix, Yellow 13, Jorrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @janter : Yep. Kan op deze manier gewoon nog mijn One houden en daar nog een hele generatie mijn backlog wegwerken en de PS4 op den duur vervangen voor de PS5. Backlog problem solved. :D
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    De enige exclusives op XBox waar ik nu iets om geef zijn Tunic en Everwild. Tunic zal zonder problemen te spelen zijn op de XBO X, en waarschijnlijk zal Everwild er ook gewoon prima uitzien op de X.

    Tegen de tijd dat Forza 8 en Fable uitkomen zijn we misschien al 2 jaar verder, en dan is het nog maar afwachten of die games daadwerkelijk de moeite waard zijn. Ik zie geen enkele reden om in Series X te investeren, tenzij je huidige console kapot gaat natuurlijk.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Fable wordt ook al tricky. Leuk dat ze eraan werken, maar gelet op de karige cgi trailert zitten ze nog niet in een ver stadium+geruchen over een mmo+laten we nou eerlijk zijn alleen 1 was écht goed en zelfs die game is eig geen 9 waard.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat Fable vroeger deed met keuzes maken en karakter ontwikkeling wad toen vernieuwend. Is i middels niet bijzonder meer.

    Graphisch en betreft combat is het nooit een hoogvlieger geweest. Draaide meer om de wereld.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Toen de eerste Fable uitkwam was het ook een 7/8 game. Dit kwam mede door valse beloftes die niet ingelost werden, maar ook gewoon omdat het een erg lineare game was. Prima spelletje verder, maar zeker niet vernieuwend of hoogstaand.
     
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ik las ergens dat ze juist verder zijn dan mensen denken is al paar jaar in ontwikkeling ook.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2020
    Yi-Long vindt dit leuk.
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tuurlijk speelt het grafisch aspect een rol, het helpt zeker niet mee dat Microsoft zelf een flinke tijd heeft lopen hypen dat Halo Infinite de showcase voor de Series X zou zijn. Echter, ik beoordeel het grafische aspect pas bij de final / release build. Wat ik veel belangrijker vond, is dat de game wel echt als een klassieke Halo game oogde (Halo 1, 2 en 3 ) Dat vind ik zelf vooral het meest belangrijk, aangezien met met Halo 4 en Halo 5 een andere weg is ingeslagen. Ook de gameplay leek gewoon dik in orde en weer echt Halo te zijn. En dat is iets wat ik veel belangrijker vind dan enkel het grafische. De game ademt en oogt echt als een Halo game.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2020
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Disagree. Teren op het oude is long term gewoon niet goed.
     
    Daz vindt dit leuk.
  11. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Het is gewoonweg jammer dat Xbox naar mijn idee van een hardcore platform afdwaalt tot uitmelken van oude series. De eerste Xbox was in die tijd gewoon steengoed. Dat ding ademt tot op de dag van vandaag gaming, alleen al om zijn gewicht. Bovendien had ie veel meer rekenkracht dan zijn concurrenten en zodoende konden er PC games geport worden naar de Xbox. Dit gecombineerd met nog andere aspecten, zoals moddervette exclusives, maakte het platform gewoon uniek en bedoeld voor hardcore gaming. Xbox Series X lijkt het vooralsnog niet te worden. Ik vraag me uberhaupt af of MS wel weet wat ze doen....

    Het uitbrengen van het zoveelste nieuwe deel van een bekende serie... tja dat gaat de Series X niet redden.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Volgens mij gaat het om de combinatie van zaken. De PS5 brengt tijdens release ook een Ratchet & Clank uit. Dat is een oude bekende serie. Maar het brengt ook veel nieuwe games uit, die nog niet op een eerder platform zijn gesignaleerd. Daar gaat het uiteindelijk om. Je komt voor het bekende en proeft uiteindelijk aan het nieuwe. Halo is het bekende, als bait. Daar mag iets nieuws naast staan, om je gaming smaakpupillen weer verder mee uit te breiden.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik zei ook al dat ik het praktisch met je eens was. Dat is ook een reden dat ik mijn Xbox One X nog niet ga vervangen... denk tot aan een defect of dood door ouderdom. Kan met de huidige gang van zaken nog prima een generatie doorspelen met de Xbox One X, helemaal gezien mijn backlog. En de PS5 lijkt imo ook steeds meer mijn main console te gaan worden. Misschien moet ik even op Ebay cashen en mijn Microsoft account verkopen. 250 + games en een aantal unieke save games... moet toch wel een PS5 met wat launch games opleveren toch? :+
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is wel waar maar niet hetzelfde. R&C voelt enorm vernieuwend als je de trailer met de laatste games vergelijkt. Halo Infinite voelt niet anders dan Halo 3 wat alweer een oude game is. Bovendien bestaat Halo al sinds de eerste generatie Xbox. Uncharted, TLOU, Spiderman, Horizon ZD en nog wat meer titels zijn vanaf ps3 of ps4 nieuw erbij gekomen. GOW wil ik eigenlijk ook meetellen omdat de reboot heel anders is dan de PS2 spellen. Alleen Gran Turismo voelt beetje aan als oude wijn in nieuwe zakken. Daarmee heeft PS een veel betere lineup van het ouwe vertrouwde.

    Ik ben geen Sony fanboy. Denk nog met veel plezier terug aan de Xbox360. Ik vind het dan ook jammer dat MS dit niet heeft vastgehouden.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Halo Infinite voelt veroudert aan omdat de graphics niet de wow-factor hebben, althans nog niet. Maar dat krijg je ook wanneer een game gericht is om speelbaar te zijn op alle platformen die Microsoft ondersteunt. Gameplay wise is het lastig om voor Halo te vernieuwen, zonder de eigen identiteit te verliezen. Wat is dat precies... een "next-gen" shooter?
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Lastig zeggen wat next gen is inderdaad.

    Zelf vind ik de omgevingen erg leeg en weer dezelfde omgevingen ook. Als ik naar een Doom 2016 en Doom Eternal kijk zie ik veel meer detail en verticaliteit in de omgevingen. Ook de buggy die je zit rijden voelt wat physics betreft outdated aan. Alsof de buggy nog steeds op ijs rijdt. Ook voelt het lopen en springen in Halo nog sloom aan.

    Het lastige is dat al deze elementen maken wat Halo is. Ik zou niet weten hoe je dst kan verbeteren zonder de identiteit te verliezen. Misschien is daarom de franchise op zich gewoon niet geschikt voor next gen. Het team heeft wel heel veel jaar gehad om aan de game te werken en dan verwacht je meer. Doom heeft ook een klassieker nieuw leven ingeblazen met een andere richting. Misschien hadden ze meer risico moeten nemen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Naja, dit kan verschillen per persoon, maar ik vind R&C een super platformer.... maar heeft niet het imago van een system seller. Dat zijn series als Halo, GoW en Forza wel. Maar dat is het ook. Jarenlang al.

    R&C mogen ze van mij dan ook best uitmelken, aangezien Sony (wat je zegt) genoeg nieuws uitbrengt en bovendien is het geen system seller serie. Hoe goed R&C is, ik zie het meer als een serie voor erbij terwijl die misschien meer verdient dan zo te worden bestempeld.

    Sony heeft met de PS4 laten zien dat je nog altijd vernieuwend kan zijn, niet alleen qua namen, maar ook in gameplay ( The Last Guardian, Death Stranding etc.).

    Laatst dacht ik nog bij mezelf... welke games zijn echt vet op de One? Welke exclusives zijn een aankoop van een One waard? Gears of War 4 en 5 moet ik nog spelen, maar die zullen best smaken. Halo MCC en deel 5 (al moet ik die ook nog spelen). Tot slot lijkt Rare Replay me tof en is Forza ook leuk. Maar dat is het ook wel.

    Voor een PS4 aankoop kan ik er genoeg noemen.

    Zat nog te twijfelen om die Cyberpunk 2077 One X te nemen. Volgens mij een fijne console ook voor de komende 2 jaren gok ik. Maarja ik hou het wel bij mijn vertrouwde One S :+.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2020
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik had het over oude bekende titels + nieuwe titels, niet perse het concept system sellers. Al zal ongetwijfeld overlap tussen deze twee categorieën zitten.
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik denk dat ik weet wat ik mis in de Halo Infonite trailers. Het gast niet zozeer om graphische technische dingen zoals resolitienof Ray tracing, belichting etc.

    Ik vind de wereld gewoon zielloos. Het komt niet over als een geloofwaardige wereld zoals veel andere spellen dat wel hebben. Neem TLOU, Tomb raider laatste games, GTA5, Gears of War, laatste God of War en nog veel meer titels. Daar komt de wereld veel levendiger en natuurlijker over. Geldt ook voor de karakters in de wereld.
     
  20. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik heb nog nooit een Halo gespeeld itt de meest van jullie. Dus wellicht is een verfrissende blik/mening wel gewenst om het in perspectief te plaatsen voor de fans.
    Ik vond het er ruk uitzien.
     
    schijterwt, Matrix, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina