1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & PC] Halo Infinite

Discussie in 'Games' gestart door Bidle, 21 jun 2018.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Vergeet ook niet: Grote reden voor het success van Halo destijds was dat het voor het eerst een fatsoenlijke FPS ervaring op consoles bracht. Dus alles aan Halo 1 destijds was redelijk baanbrekend voor console gaming: Prima speelbaar met controller, prima graphics, goede singleplayer (volgens mij helemaal geen MP destijds want was nog voor Xbox Live), goede 'lore'/world building, geweldige soundtrack, en een iconische main character. Oftewel, system-seller en flagship.

    Van al die zaken is nu natuurlijk bijna niets meer over. Yeah, tuurlijk is het nog steeds Halo, mooie muziek, mannetje in groen pakje, blahblah, maar we zijn inmiddels wel aardig doodgegooid met prima FPS in alle soorten en maten op de consoles. Er is helemaal geen reden meer om uit je plaat te gaan voor een nieuwe Halo, tenzij je echt diep in die lore zit en gek op Halo bent. Maar ja, hoeveel mensen zijn dat nou (nog) echt?

    En wat ze eraan hadden kunnen verbeteren? Genoeg. Je komt in deze demo die ze lieten zien aan op een planeet. Je ziet volgens mij geen wind, geen stof, geen bladeren, geen mooie lichteffecten, etc. Het is een level, geen wereld. Het leeft niet. Je hebt ook niet het idee dat je bomen enzo kapot kun knallen ofzo.

    Het is verouderd. De Halo games zijn gewoon aan alle kanten dik ingehaald, en nu zeg ik niet dat je perse moet meegaan met je tijd en verbeteren, want soms is het prima om gewoon te blijven doen wat je deed als dat geweldig was, ipv geforceerd veranderingen door te voeren, maar in dit genre en met een flagship title kun je dit gewoon niet doen.

    Er zijn verwachtingen gewekt door Microsoft zelf over hoe geweldig, amazing en prachtig deze game zou zijn, en vervolgens is het nu het lachertje van 2020 geworden.
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.705
    Ah good old split player co-op op legendary. Dat waren nog eens Halo tijden. Witte Elites, Brutes bring it!
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Helemaal eems met Li Yomg. Goed verwoord.
    Halo 1 had dacht ik op pc wel mp. Maar op Xbox met 4 man splitscreenwas erg tof.

    Als je echter op pc Counterstrike, Unreal Tournament en Quake 3 gewend was, was Halo een prima game maar niet baanbrekend. Moest altijd lachen om de Halo fanboys online die als er nieuwe games uitkwamen met DM, TDM of domination modes zeiden dat het gejat was van Halo. Alleen dat ze Slayer nu Deathmatch noemden :).
     
    Zifnap, Yellow 13 en Yi-Long vinden dit leuk.
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Nee maar dat zijn ook mijn woorden en zeker niet de jouwe haha. Geeft aan dat MS gewoon niet creatief genoeg is, al met al.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Sommige gamers hebben inderdaad oogkleppen op. Halo heeft maar weinig uitgevonden als het om verschillende MP modi gaat. Halo heeft wel meegeholpen shooters veel populairder te maken op de consoles onder het grote publiek.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
     
    360man vindt dit leuk.
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Tjaaa als deze gast gelijk heeft zijn ze gewoon achterlijk bij 343/MS.
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hij heeft deels gelijk, maar sommige assets zijn ondanks wat die video vertelt gewoon niet AAA waardig meer. Lijkt er op dat er best wat artists redelijk nieuw zijn in de industrie. Ik zie namelijk best wat dingen gebeuren die ik ook zag gebeuren bij een hoop mensen die net de studie uit kwamen.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Je bedoelt te zeggen dat deze game door een team is gemaakt met nog veel onervaren mensen?
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ken het team niet dus ik kan dat niet als feit neerzetten. Ik zie gewoon dingen hier en daar die er uit zien alsof de artist die aan dat specifieke stukje heeft gewerkt relatief weinig ervaring heeft. Noem het rookie mistakes. Dingen als particles die veel te fel zijn, texture werk waar bepaalde details zoals krassen op onlogische plekken zitten, de standaard pose van de gezichten van de AI die extreem levenloos is, en alleen opleven tijdens bepaalde animaties. Dat en nog wat andere dingen in de gameplay video zag ik bij mijzelf en mijn collega studenten gebeuren tijdens stage en rond het punt van afstuderen.

    Voorbeeldje. Dit was de rust stand van het gezicht van een Brute in Halo 3:

    [​IMG]

    en hier in Infinite:

    [​IMG]
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Vrees dat je gelijk hebt. Zou van MS toch verwachten dat ze hier dichter op zouden zitten.

    Shaaaaame
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat gezicht van die Brute wordt echt een symbool van deze game. What has been seen cannot be unseen. :p

    Wat moet de sfeer op die afdeling momenteel zuur zijn, zeg. Grote announement, en dan zo'n backlash.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Het kan niet liggen aan tijdgebrek/haastwerk, eventueel specifiek voor deze demo?
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik denk gewoon een gevalletje van de afdeling weet dat het kut is, maar teamleider/management dat kop in het zand steekt en het verder wel prima vindt want deadline enzo.

    Iedereen met een creatief beroep is wel eens betrokken geweest bij een opdracht waarbij je zelf denkt; 'dit ziet er niet uit', en dat iemand anders dan zegt 'goed genoeg, inleveren en verder met de volgende opdracht'.
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Maar toch, zoiets
    Maar zou er dan niet intern (eerder) aan de bel moeten worden getrokken? Het is toch Halo waar we het hier over hebben, niet LooterShooter X?

    Zijn deze graphics eigenlijk minder mooi dan een One op het scherm tevoorschijn kan toveren, of ongeveer on par? Want dat zie ik persoonlijk ook als een probleem. Ik begrijp wel dat de engine scalable is, maar in hoeverre? Want in mijn gedachtegang trekt het laagste platform ondanks alle scalability de algemene kwaliteit (en visie) meestal omlaag, zodat je ook niet het maximale uit de sterkere platformen haalt.
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Als deze demo een jaar oud zou zijn dan ja. Ik weet niet of bekend is hoe oud de build is die getoond werd? Maarja, dan denk ik, dit is voor Xbox de belangrijkste titel, dus waarom zou je dan een oude build tonen? Dus ik ga er eigenlijk wel van uit dat dit een recente build is, en dat betekend dat je op dit moment uberhaupt niet meer moet werken aan dat soort details, dat moet gewoon veel eerder al helemaal klaar zijn.

    Dingen als pop-in van particles, belichting en gras etc is nog enigszins te verklaren op dit moment. Het helpt uiteraard niet mee, maar dat zijn dan wel dingen die je de laatste paar maanden nog kan fixen.


    Over je latere post, ik denk dat Xbox One X dit wel op 1440p kan wat je in de demo ziet. Series X richt op 4K, en dat is ook weer een groot probleem van de huidige industrie. Volgens mij haakt die video van eerder daar ook op in. Men is zo geobsedeerd door 4K dat ze meer focussen op het upgraden van de pixel count en de belichting techniek antiek houden. 4K is in mijn mening compleet overrated. Begrijp me niet verkeerd. Native 4K is super scherp, nice, maar het wrecked echt je performance. 1080p is 2.073.600 pixels. 1440p is 3.686.400 pixels. 4K? 8.294.400 pixels.

    Van de stap van 1440p naar 4K krijg je er dus 125% pixels erbij en zakt je FPS met meer dan 50% naar beneden. Ik vind dat de kracht van zo'n nieuwe console veel beter gebruikt kan worden.


    Wat betreft oude consoles die een game tegen houdt. Dat is niet zo extreem als veel mensen denken. Als je namelijk naar PC kijkt is het verschil nog veel groter in specs tussen low-end en high-end. Een game als RDR2 ziet er op een high-end PC echt monsterlijk uit, maar op relatief lage specs kan dat alsnog prima draaien. Een base XO GPU is ongeveer een GTX750. de XOX GPU ongeveer een GTX1060. Beide kaarten worden nog gebruikt door PC gamers. Die 750 is wel echt low end en oud te noemen, maar je haalt er nog wel 45 FPS uit op 1080p in COD Modern Warfare.

    Wat wellicht een probleem kan zijn in sommige engines is system memory. Als een wereld zodanig groot is dan kan je qua memory wellicht wat problemen krijgen. Aan de andere kant, bijna elke engine kan tegenwoordig heel goed assets in en uit laden tijdens het spelen, dus ook dat is niet een probleem voor Halo. Ook belichting moet gewoon te schalen zijn, daar hadden ze bij Halo 3 al prima tech voor. Tegenwoordig met de verschillende consoles krijg je compleet dynamische belichting op grote afstand op Series X, en een fallback op statische belichting op base XO. Je hebt dan in principe een laag aan statische belichting die er altijd is, met dynamische belichting die alleen wordt gebruikt binnen een bepaalde afstand van de speler. Lagere specs = lagere afstand dynamische belichting.

    Dat zijn dingen die devs al super lang doen om het spectrum van low- naar high-end op pc te ondersteunen, dus dat moet op console prima kunnen.
     
    360man, Zumpelvelder, Yerewn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Zeker mee eens mbt resolutie. Op de pc worden de reconstructie technieken steeds beter, waardoor native 4k ook nog eens minder belangrijk wordt.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Inderdaad. Forza Horizon 3 en 4 gebruiken ook een mooie techniek waar de resolutie niet overal hetzelfde is. Het scherm wordt in meerdere cellen opgedeeld. Elke cel kan dan in native, halve, kwart of een combi van half en kwart resolutie getoond worden. De auto was dat native en de omgeving ver weg zijn dan native res, want die staan redelijk stil. De weg en omgeving in de onderste helft beweegt snel en gaat dan naar beneden qua res. Je ziet deze tech nog bijna nergens gebruikt worden maar is interessant.

    [​IMG]
     
    Matrix, Yerewn en Zifnap vinden dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat de XBO hem ook moet kunnen draaien staat los van de artistieke keuzes en het ontwerp van de spelwereld.

    Overwatch is typisch een spel waar niet de allernieuwste technieken worden gebruikt en waar sfeer boven technische gimmicks gaat.

    Overwatch ziet er na al die jaren nog steeds stukken beter uit. Zelfde een groot deel van deze personages hebben al meer backstory dan Masterchief als je naar alleen de games kijkt. En Overwatch is een multiplayer only game.
     
  20. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Blizzard/Overwatch heeft wel een artstyle waarbij het er op low end of high end er goed uit ziet. Niet te vergelijken met Halo.

    Ik hoop dat na deze flop (ga ik nu maar even vanuit) Microsoft weer aan Bungie vraagt of ze niet nog een Halo willen maken samen met 343 :+.
     

Deel Deze Pagina