1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dat doet de BLM beweging niet. Dat doen mensen. En mensen zijn dom.
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hahaha die had ik ook gezien ja :D:D
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    @BigSyke Ik zie nergens dat "de BLM beweging" zo'n statement heeft gedaan en een off-topic voorbeeldje om een punt te maken over dat BLM "al jaren mensen aanvalt" is geen overtuigend bewijs. Beetje sad dat je zodra je een beetje momentum voelt met weak ass tactics een punt probeert te maken en dan alsnog faalt.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    en ook @fredfenster

    Dat is wat makkelijk, zo kun je nooit wat over een beweging zeggen, omdat het onder aan de streep altijd mensen zijn die iets doen (binnen de beweging, uit hoofde van de beweging, namens de beweging, vanuit het gedachtegoed van de beweging...). Maakt het ook lastiger om iets kwalijks over een 'beweging' als de KKK en de SS zeggen.. De beweging zelf doet immers nooit iets, het zijn (een groot of klein deel van) haar leden die iets doen. Pistolen kunnen ook geen kwaad, het is de wijsvinger die de trekker overhaalt die dodelijk is ;)

    Maar er is wel wat voor te zeggen hoor. 'We' hebben het EK in 1988 ook niet gewonnen, dat is uitsluitend toe te rekenen aan de heren voetballers en hun staf van destijds.

    Als de beweging BLM echt niet achter dit gebeuren bij de School zouden staan, zouden ze zich hebben uitgesproken toch, dan zouden ze dit hebben afgekeurd op hun insta's. Zwijgen is goedkeuren toch? #Speakout
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    KKK en SS zijn op basis van ideologie en acties goed te bestrijden. Als dat met BLM ook kan, vind ik het prima als daar wat over wordt gezegd. Een enkel artikel posten waarin BLM niet eens wordt genoemd maar wat gaat over zwarte mensen om BLM mee aan te vallen slaat nergens op.

    Voor zover ik weet bedoelen ze dit voor racistische kwesties, omdat ze die situatie zo ernstig vinden, maar niet voor alle situaties waarover iemand het oneens is.
     
    Tyrant en B Tender vinden dit leuk.
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nog mbt De School en verhouding personeel: bij organisaties die qua inhoud smaakgebonden zijn, zoals bijvoorbeeld clubs, moet er ook rekening gehouden worden met andere factoren zoals de doelgroep. Je werkt immer liever bij een club, muzieklabel of organisator die muziek uitbrengt of feesten geeft die aansluiten bij je smaak. Bij mijn werk is het bijvoorbeeld vrij zeldzaam dat we een sollicitatie binnenkrijgen van een zwart/gekleurd (ik ben zelf geen fan van termen als zwart-wit) persoon. We hebben dan ook maar 2 gekleurde mensen in dienst van de 40.

    Bij ons in het pand zit ook Vunzige Deuntjes. Als zij een sollicitatie eruit gooien, of het voor een stagiair of marketingfunctie is, krijgen zij veel meer sollicitaties binnen van gekleurde personen. Hun personeelsbestand is dan ook een stuk diverser dan die van ons, maar dat is bij ons absoluut geen onwil. Zit er dan alsnog intern iets fout?

    Zelfde geldt voor De School, een pure technoclub met een voornamelijk blank publiek (maar waar in mijn ervaring iedereen welkom is, zolang je maar niet te gewoontjes bent). Ik kan me best voorstellen dat zij een heel stuk minder sollicitaties binnenkrijgen van gekleurde personen dan blanke. Men moet zich dan ook niet blind staren op die diversiteitsnorm. Uiteraard is het wel belangrijk dat elke sollicitatie eerlijk wordt behandeld zonder vooroordelen, daar kan ik bij De School niet over oordelen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Zelfs dat is het ware probleem niet in mijn ogen.
    Het gaat er om dat in het geval van de School 2 mannen met (succesvolle) roots in de industrie een leuk nieuw (wederom) succesvol concept uitrollen wat bij iedereen in de smaak valt. Echter is er dan 1 incidentje op social media en opeens blijkt: wow deze mensen die deze club hebben opgericht zijn wit! Dat kennie he.

    WTF? Jullie gingen er jaren naartoe, en nu moeten er opeens koppen rollen. Blijkbaar mag je dus geen concept hebben zonder iemand met wat meer pigment in te betrekken want anders ben je al niet meer divers. Zo rollen we anno 2020.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    True, het voelt ook gewoon als wraak voor 31 mei.
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Denk dat in dit soort kwesties er over het gehele spectrum een soort idpol-achtige of essentialistische ondertonen (en boventonen) zijn waarmee problemen ontstaan, worden opgeblazen, maar niet opgelost. Ik denk bijvoorbeeld dat doelgroepen op basis van huidskleur een verkeerde benadering is die zeker kan leiden tot uitsluiting. Om die reden zie ik ook zeker baat bij diversiteit, om zulke vooroordelen van wat iemand vanwege huidskleur wel of niet leuk vindt, en dus de uitsluiting waarin het resulteert, te bestrijden. Helaas werken onder de mensen die tegen die uitsluiting optreden dezelfde mechanismen: mensen worden gereduceerd tot hun huidskleur (of andere eigenschappen) dat het individuele volledig wegcijfert. Zo ontstaat het idee dat niet-wit, niet-hetero, niet-man, niet-cis etc. per definitie een betere keuze is, want wel-wit etc. is de foute status quo. Side note: dit leidt soms tot lachwekkende situaties als neolibs van deze sentimenten gebruikmaken om hun agenda te helpen. Zo kwam ik laatst een promo tegen van Raytheon (wapenindustrie) dat ze zo veel trans engineers in dienst hadden. Alsof ze dan ineens goed zijn. In linkse kringen wordt over deze houding dan ook flink gememed.
     
    Cyndris en Tyrant vinden dit leuk.
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zie wat parallellen met China, waar buitenlandse bedrijven (autofabrikanten e.d.) meen ik alleen bedrijven mogen starten als een chinees (bedrijf) een grote aandeelhouder is.. Die De School casus gaat ook een beetje die kant op: we maken je het ondernemen onmogelijk wanneer we ontdekken dat bestuur en personeelsbestand niet minimaal 50% mensen met een huidskleur nabij RAL-1036 bevat.

    Dat 'onmogelijk maken van ondernemen' mag trouwens met een korrel zout genomen worden, het is ook maar net hoeveel je je er als bedrijf van aantrekt. Zie hoe het bij De School de pan uit escaldeerde..
    Een interessante strategie kan ook zijn om op je insta te plempen 'joow we kiezen de besten, ongeacht kleur, kusjes'. Denk alleen dat je in deze tijden dan kristalnacht-achtige-taferelen riskeert (maar tegelijkertijd op een hoop goodwill kunt rekenen).
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat ik ook niet snap is waarom die mensen die diversiteit willen niet zelf ondernemingen starten. Niemand verbiedt dat.

    In Amerika krijg je extreme vormen van voortrekken van niet witte mensen. Verhalen van mensen die tussen wit en latino inzitten en nooit worden aangenomen als ze solliciteren maar als ze bij etniciteit Hispanic unvullen omdat moeder Mexicaans is gelijk bij hetzelfde bedrijf met dezelfde sollicitatie mogen komen.

    Sowieso waarom zou je bij een sollicitatie moeten vermelden wat je etniciteit, of je geaardheid is?
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    https://www.vice.com/en_us/article/n7wdyx/unwoke-hr-job-listing-platform-hacked
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Stond weer een artikel in de krant dat er straatnaam bordjes zijn beklad in Utrecht. Is het nu echt zoveel moeite om die straatnamen te veranderen? Het tegen argument is echt niet heel sterk: wist de geschiedenis. Dat is echt niet de reden dat die namen zijn gekozen. Niemand weet hier dat Witte de With een persoon was volgens mij. Ja nu wellicht. Waarom wordt dat niet gewoon toegegeven? Bedenk wat neutrale onzinnamen en weer door. Die kleine gebaren betekenen denk ik wel iets voor mensen. En in het minst positieve geval, zorgt het ervoor dat de media dit soort berichten niet meer hoeft te plaatsen.

    Al deze discussies gaan dezelfde kant op als Zwarte Piet. Op een gegeven moment beseffen mensen dat het het niet echt waard is en dat onze cultuur altijd verandert en onze identiteit niet afhankelijk is van dit soort dingen. Ik ben er in ieder geval wel klaar mee. Vind het echt gezeik worden.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Een gemeente moet bewoners en bedrijven van de straat met veranderde straatnaam betalen, mede voor de grote administratieve rompslomp voor verschillende partijen. Daarnaast is dit ook niet direct aangepast in navigatiesystemen, waardoor dit met een bestaande, wellicht drukbezochte straat ook weer allerlei problemen kan veroorzaken. Was het maar zo simpel.
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Het is vaak zo in Nederland dat als iets een beetje geld kost, dit belangrijker wordt geacht dan sentiment. Dat maakt dit land voor een deel ook zo succesvol. Het is wel jammer dat daar niet wat meer aandacht voor is. Niet veel meer, maar gewoon net even wat extra waardoor je veel excessen ook kunt voorkomen.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    De School in Amsterdam gaat dicht.

    Mooie overwinning voor de anti racisten.
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ja denk dat iedereen wel blij is dat dat racistisch bolwerk zijn deuren sluit. Nu alleen nog de straatnaam bordjes en alles is opgelost. /s
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Waarom weegt het sentiment van een kleine groep zo zwaar dan?

    De meeste mensen die klagen hierover komen vast nooit in die straat.
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Of het zwaar weegt of niet zou alleen relevant zijn als er groep tegenover staat die het super belangrijk vindt dat die straatnamen blijven bestaan. Ik geloof dat er precies 0 mensen dat interessant vonden, totdat er een punt van werd gemaakt dat het racistisch is. Dan staat er direct een groep tegenover die altijd al warme gevoelens kreeg van straatnamen. En dat dat de Nederlandse identiteit is.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Waarom niet?
     

Deel Deze Pagina