Nouja, het is niet alsof het een onbekende is. Paradox Development Studios is natuurlijk wel de onbetwiste koning van dit type RTS games met knallers als Hearts Of Iron en Europa Universalis op naam. Het is voor mij iets te hardcore, maar ik weet dat ze een enorme fanbase hebben.
Oh, Iron Harvest is uit op de PC (ook console?). Receptie is een beetje lauwtjes. Ik lees weer veel "dit is nu oké, maar heeft meer patches en updates nodig…". Op de PC, met zo'n rijke historie van sterke RTS games, niet een extreem opvallende titel. Op de console is dit waarschijnlijk een ander verhaal.
(Veel) hoger cijfer dan ik had verwacht. Destijds natuurlijk wel de eerste 2 games gespeeld en waren toen ook prima, maar wat ik tot nog toe van de Remake heb gezien was niet heel indrukwekkend (grafisch, gameplay/animations beetje choppy, etc), en dacht dat we eigenlijk al verder waren in het genre met games als Skate 1 t/m 3 ...
Game al helemaal uitgespeeld (praktisch een marathon) op de hoogste moeilijkheidsgraad. Wat een baas en wat een liefde voor deze game. De beste reviews.
Games als Skate zijn imo (en die van velen) niet zo fun als de Tony Hawk games. Ze mogen dan technisch gezien wel beter zijn, maar uiteindelijk draaien games om plezier.
Vind Activision sowieso wel goede remakes maken. Crash en Spyro vond ik ook echt top . En allemaal rond de €40 op launch.
EDIT: Niet echt onder de indruk van deze remaster, zeker de graphics? Voor iemand die Amalur heeft gespeeld, wat zijn de verschillen?
Gisteren al kritiek gehad over die Amalur remaster, maar waarschijnlijk koop ik en speel ik de game wel. De 360 versie was best dik destijds, behalve een paar kleine dingen zoals het vastzitten van items in je inventory of de camera wat mij ook nooit echt heeft kunnen overtuigen. Het ziet er eerlijk gezegd ook spuuglelijk uit voor een current gen remaster. Schijnt wel dat ze de loot veranderd hebben en dat is alleen maar goed. Twijfel... had hem graag dit weekend al online gezien en niet maandag. Rare dag om te releasen.
Daarom vond ik Skate ook geen reet aan, ik wil zulke games lekker simpel spelen en niet zo onnodig lastig zoals Skate dat doet. Maar ieder zijn ding uiteraard
Zelfs de knoppen hebben nog de 360 UI layout. Amalur was in eerste instantie als een MMO ontwikkelt, toch? Was dat deze game?
Volgens mij niet, maar ik vind de remaster er gewoon ontzettend lui uitzien. Het is net alsof er maar een heel klein laagje coating overheen zit. Naja, als die maar lekker speelt, want dat deed het origineel wel, zeker de rogue. Game blijft me gek genoeg nog wel aantrekken.
Dit bedoel je denk ik? https://kotaku.com/the-doomed-kingdoms-of-amalur-mmo-would-have-explored-t-5942735