1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik denk dat het krachtsverschil tussen de XBO X en Series S vrij miniem is, dus dan kun je, IMO, beter gewoon voor 300 euro een XBO X halen.

    Tegen de tijd dat er voor de XBO series S/X games uitkomen die daadwerkelijk gebruik gaan maken van dat krachtsverschil, dus wellicht exclusives, zul je waarschijnlijk een goede aanbieding/bundle kunnen vinden.

    Series S was een leuk alternatief voor de XBO X geweest als er een disc drive in had gezeten, maar zoals hij nu is zie ik geen enkele reden om voor die console te kiezen.
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    SSD.
     
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Precies dit. De series s gaat daardoor veel sneller zijn dan de one x.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ja, geweldig, maar 1: Als je dat als uitbreiding moet kopen, ben je dus flink wat doekoes kwijt tov een 'normale' externe HDD, en 2: Het is voorloping nog even wachten op next-gen Xbox games die daar daadwerkelijk gebruik van gaan maken in de gameplay/design zelf, zoals we wel zien bij bijvoorbeeld Ratchet & Clank.

    Dus dat standaard games straks wat sneller laden, geweldig, heel leuk, maar qua game-design moeten developers voorlopig nog even rekening houden met de mensen die op current-gen blijven hangen, dus dan verwacht ik niet veel games op Series S/X die ECHT gebruik zullen maken van de mogelijkheden die SSD biedt.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Series S is powerful than all current gen consoles by far.
    It’s a next gen console that targets 1080p, instead of 4K.

    Same Zen 2 CPU as XSX and PS5.
    Same RDNA 2 GPU architecture as XSX and PS5.
    Same GDDR6 RAM as XSX and PS5.
    Same NVMe SSD as XSX.

    It’s expected to have similar raytracing features, machine learning/AI capabilities as XSX as well.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Gamedesign? Alleen al het opstarten van een One X duurt zó tering lang. Voordat je een beetje soepel door de tabbladen kunt gaan ben je een kop koffie verder. Kan echt niet meer anno 2020. Moet je dat ding een soort van noodgedongen op 'always on' zetten, wat in de zomer weer a-relaxt is want dan is de bovenkant permanent 30°C
     
    Zifnap en Jorrie vinden dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Is er niet al een videokaart die alles nu al omverblaast

    Ja toch
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat is je punt?
     
    lwn vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ja. Het is nu voor het eerst in de geschiedenis dat je een PC kunt bouwen met betere hardware dan een console. Die zagen Sony en Microsoft echt niet aankomen
     
    Zifnap, Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Moet er altijd per se een punt gemaakt worden meneer de bijdehandje?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik kan ook wel gaan uitleggen dat er al sinds jaar en dag videokaarten op de markt zijn die de consoles omver blazen (voor 3x de prijs van een gemiddelde console, en dan moet je de rest van de PC er nog bij kopen), maar dat is veel saaier. En dat weet iedereen al.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Nouja helder, oke, zijn de kosten deze keer niet dermate lager geworden dat je voor hetzelfde geld deze jaren niet beter een dikke pc kunt kopen ipv nextgenconsole?
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    "De RTX 3070 gaat 519 euro kosten, de RTX 3080 zal voor 719 euro te bestellen zijn en voor de RTX 3090 vraagt Nvidia maar liefst 1549 euro, bijna 300 euro meer dan de RTX 2080 Ti kostte."

    Processortje erbij. SSD. RAM. Moederbord. Case. Voeding. Toetsenbord. Muis. Eurootje of 1500,- ben je wel klaar met die goedkopere 3070. Dan heb je zeker een systeem wat de €299,- euro kostende Series S omver blaast :thumbs:
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik denk dat je voor een fatsoenlijke PC met soortgelijke specs wel boven de 800 euro uitkomt, en dan moet je er ook rekening mee houden dat games voor consoles wel gewoon geoptimaliseerd worden voor de specs die ze tot hun beschikking hebben, en alle vrijwel resources dan dus ook naar die game kunnen gaan, terwijl je op PC vaak nog een zwaar OS en andere crap op de achtergrond hebt draaien.

    Maar goed, we zijn vaak console-gamers omdat we al het gezeik van PC's niet willen, dus voortdurend tweaken, virus scans, cheaters, etc.

    Als jij een dikke gaming PC bouwt, tja, dat zal vast geweldig zijn, maar goed, ik vind games op PS4 en XBO X er al prima uitzien, en dat zal op next-gen alleen maar weer beter worden, en dat je met een PC 3 schermen tegelijkertijd op 4K kunt draaien terwijl je ook nog streamend een stripshow kunt geven, tja, leuk, maar ik hou het op de PC waarschijnlijk sowieso maar bij een 1440p monitor, als ik al een upgrade doe vanaf mijn huidige 1080p monitor.

    Daarnaast vind ik over het algemeen de grafische stappen die men doet op console indrukwekkender dan op PC, voornamelijk omdat de meeste games tegenwoordig gewoon voor consoles ontwikkeld worden, om daarna pas overgebracht te worden naar PC. Zie Horizon Zero Dawn of RDR2. Ik geloof best dat RDR2 er veel beter uitziet op PC, maar goed, dat is dan een jaar na de eveneens geweldige XBO X versie. Horizon Zero Dawn had weer de nodige issues op PC, terwijl het al 3 jaar op PS4 prima te spelen is.

    Ik zeg niet dat het het niet waard is om een geweldige PC te kopen (integendeel), maar als ik er ALLEEN maar op game, dan vind ik het die extra investering niet echt waard, en kies ik voor de betaalbaarheid en het gemak van een console.
     
  17. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583


    Voor de Zelda fans!
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Is die XSX al ergens te bestellen? Kan me waarschijnlijk toch niet inhouden als dat ding eenmaal in de winkels ligt.
     
  19. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Met aanbetaling bij gamemania maar zal nu wel niet meer kunnen.
    Bol.com wachten tot de prijs bekend was etc.
    De rest geen flauw idee.
     
    McSparkle vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Denk dat de Series X niet zo hard zal gaan, eerlijk gezegd, dus waarom een pre-order doen ... ?

    PS5 zal wel een paar maanden lastig te krijgen zijn, net als PS4 en Switch, maar goed, ik ben ook geen 12 meer, dus hoef hem niet perse op dag 1 in huis te hebben. Heb nog even meer dan genoeg te spelen op current-gen.

    Ben ook wel blij dat als straks next-gen er is, ik nog een aantal games heb liggen of kan kopen, die gebruik maken van next-gen power, dus Final Fantasy VII, God of War, Horizon Zero Dawn, Sekiro, Nioh 2, Ghost of Tsushima, etc etc.
     

Deel Deze Pagina