1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Hoeveel pagina's kunnen mensen over Voetbal of Corona vol lullen?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ga ik even opzoeken

    /edit: in NL of ook buitenland?
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    HAHA @Tyrant
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is beiden. Het is inderdaad een overtuiging. Maar je hebt wel meerdere Antifa organisaties. Hier zijn mensen met deze overtuiging bij aangesloten.
     
  6. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Erg heftig wat daarin wordt verteld. Maar kwam niks over racisme tegen.

    Was dit voor de Algemeen nieuws bedoeld?
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Geen sinterklaasviering meer op Curaçao

    In ieder geval kan de Curaçaose overheid het sinterklaasfeest in de huidige vorm niet steunen, "omdat mensen van kleur en Afrikaanse afkomst zich gediscrimineerd voelen", zo staat te lezen in een persverklaring.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wel ironie. De kritiek was altijd dat een Witte man op een paard de baas was over een groep zwarte knechten.

    Op Curaçao was Sinterklaas zelf ook zwart. Hoe kan het dan racistisch zijn?
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Surinaamse accent en rode lippen, gok ik. Zeer racistisch.
    Alleen Jan Dino mag zo praten ;)

    Gisteren Mulan gekeken (mwah, verre van geweldige film), en dat deed me er weer aan denken dat Chinese dames zichzelf wit schminken als schoonheidsideaal, een beetje als karikatuur van de westerse blanke man / vrouw (zo ervaar ik het). Misschien moet ik me ook gediscrimineerd voelen, door Disney en door China, en een facebookpeotestgroepje starten. Excuses icm herstelbetalingen (vooral dat tweede) zouden uiteraard veel goed maken!
    Lippen werden ook rood gemaakt, en daarvan is, ook hier, al geconcludeerd dat 't racistisch is naar zwarte mensen!

    Ik voel me gediscrimineerd (niet te verifiëren of controleren) ..' Dus' de ander moet z'n gedrag aanpassen.

    Het bovenstaande uiteraard met een knipoog, ter illustratie hoe ridicuul de 'discussie' is geworden.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2020
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Het is alleen ridicuul als je de hele historie compleet negeert en puur vanuit het heden redeneert.
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Je kunt niet een persiflage geven van de anti-zwart racismediscussie met slappe argumenten en dan beweren dat dat laat zien hoe ridicuul die discussie is geworden. Jouw persiflage is ridicuul, maar dat maakt de anti-zwart racismediscussie nog niet ridicuul. Om dat te kunnen zeggen, moeten we kijken naar de argumenten die daar worden gebruikt.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is gewoon een verschil van cultuur. De ene cultuur drijft op slachtoffer spelen en daar gewin uit halen. De andere draait om zelf iets willen bereiken.

    Aziaten zijn massal als slaaf ingezet. De bouw van spoorlijnen door Amerika ging over de rug van veel Chinezen. Je hoort Chinezen hier nooit over. Als je de Aziatische keuken kookt en gewoontes uit Azië overneemt is men daar trots op. Als je dit bij tradities en eten van zwarte mensen doet is het cultural appropriation.

    Zelfde met karikaturen. Er is echt echt in Amerika en hier veel meer gedaan aan het belachelijk maken van Aziaten met hun spleetogen en het niet kunnen uitspreken van de R en L dan Blackface na 1960. Maar die kijken naar het heden en niet het verleden.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Even een nuance. Ik heb het dan alleen over de groepdie continue aanwezig is in de media zoals BLM. Het grootste deel van de mensen die geen verschil zien in kleur die hoor je bijna niet. Maar die worden door BLM en dergelijke groepen als Coon neergezet als ze hun mond opentrekken. Die komen ook niet aan tafel in praatprogramma's en de politiek. Je hoort alleen figuren zoals Akwasi en Silvana Simmons.

    Je hoort alleen de schreeuwers die alles cultural appropriations, systematisch racisme vinden en waar je het nooit goed bij kan doen.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Een nuance? Je maakt een draai van 180 graden.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het hele topic gaat met name om de actieve bewegingen waaronder BLM. Maar door jouw reactie had ik al door dat je me weer neer wilt zetten als iemand die tegen iemand is vanwege zijn huidskleur. Dus legde ik maar uit hoe je mijn verhaal moet interpreteren
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ga spelen :') Eerst zeg je dat sprake is van "een verschil van cultuur" tussen black people en Asians, en dat de cultuur van black people "drijft op slachtoffer spelen en daar gewin uit halen". Een zuiver racistische uitspraak. Dan draai je 180 graden, gaat het ineens niet meer over de cultuur van zwarte mensen, maar over "de groepdie continue aanwezig is inde media zoals BLM". Je valt door de land, racist.
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Cultuur is niet gebonden aan huidskleur. Dat is vaak de crux van het hele debat. Het gaat niet om huidskleur maar cultuur.

    Hetzelfde met de islam. Vanuit cultuur hebben veel mensen met een Arabische achtergrond haat tegen homo's. Dit is niet vanwege hun Arabische afkomst maar de cultuur.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    'Overheden lappen regels voor toegankelijke websites aan hun laars'

    "Van de 2000 overheidswebsites waarvan in kaart is gebracht of ze zich aan de wettelijke eisen voor toegankelijkheid houden, voldeden er maar 70 helemaal."

    "Van zeker 5000 andere websites hebben de bewuste overheden niet eens in kaart gebracht of ze toegankelijk zijn. Juist dat is vanaf vandaag verplicht."

    "Onder andere CoronaTest.nl, waar mensen een coronatest kunnen aanvragen, voldoet niet aan de toegankelijkheidseisen. Ook het doen van aangifte bij de politie is niet goed geregeld."

    "De organisatie wijst erop dat overheden ruim de tijd hebben gehad om hun zaakjes op orde te krijgen. In 2008 beloofden ze al om hun sites toegankelijk te maken; sinds 1 juni 2018 is bekend dat de wettelijke verplichting van vandaag er komt."

    Institutionele discriminatie. Gênant dit hoor, wat een politiek en maatschappelijk falen...

    (Plaats het hier in plaats nieuws wegens de overeenkomsten in thema.)
     

Deel Deze Pagina