1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Official: Xbox Series X

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door AgentSmith, 13 dec 2019.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Kan je niet de normale One versie halen en dan gewoon via BC de oude versie nog spelen?
     
    Santino vindt dit leuk.
  2. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Daar zeg je me wat. Bij de pre-order van Fifa 21 zit wel al een update voor de S/X, dus ik denk dat die geïnstalleerd moet worden zodra je Fifa opstart op de S/X.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280


     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2020
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    echt een lekker nummertje wel in die lanceringstrailer
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nooit je oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt :+
     
  6. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    When the meme becomes a reality..

     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
  9. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Op dit moment zijn er nog vrij weinig opties voor 2.1 hdmi op een monitor.
    wellicht blijft de nieuwe xbox nog even in de doos tot er een waardige vervanger is van mijn huidige monitor.

    Wat gaat jullie set up worden om gelijk het beste uit de console te halen?
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Wat is je huidige monitor?

    Voor mij is dat sinds kort een 4k/60hz monitor, de LU28R55 met HDMI 2.0. HDMI 2.1 is nog niet echt toegankelijk bij monitoren, eerder bij TV's. Met mijn 1440p scherm (HDMI 1.4) draaide de PS4 Pro op 1080p, maar met dit 4k scherm leek het een paar weken terug alsof ik opeens een PS5 in huis had :+ Had ik echt eerder moeten doen.
     
  11. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Ik heb nu een BenQ EL 2870U 4K met 60hz, niet niet echt een hoogdravend scherm.

    Andere optie is bijv. een oled TV, alleen zit je dan met een 48" op je bureau....

    Verschil tussen 1440P en 4K en een andere hdmi merk je zeker wel, hoe groot is je scherm?
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ah je hebt al een 4k/60 monitor. Wel een TN zie ik, IPS is dan nog wel een leuke upgrade, kleuren zijn echt prachtig. Mijne is ook 28", zou niet groter willen voor op het bureau eerlijk gezegd.
     
  13. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Klopt, als je de kwaliteit vergelijkt met een oled tv of IPS dan is dit niet echt heel mooi meer =(
     
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Quantic Dream over Xbox

    It is always challenging to compare hardware, as they always have advantages and disadvantages. It is not just a matter of CPU or frequency; it is more about the consistency of the components and the possibilities of advanced features.

    The CPU of the two consoles uses the same processor (slightly faster on Xbox Series X), the GPU of the Xbox also seems more powerful, as it is 16% faster than the PS5 GPU, with a bandwidth that is 25% faster. The transfer speed from the SSD is twice as fast on PS5.

    The shader cores of the Xbox are also more suitable to machine learning, which could be an advantage if Microsoft succeeds in implementing an equivalent to Nvidia’s DLSS (an advanced neural network solution for AI).

    Overall, I think that the pure analysis of the hardware shows an advantage for Microsoft, but experience tells us that hardware is only part of the equation: Sony showed in the past that their consoles could deliver the best-looking games because their architecture and software were usually very consistent and efficient.

    https://wccftech.com/xbox-series-xs...ning-powered-shader-cores-says-quantic-dream/
     
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Tja, de hele hype omtrent launch is me voorbij gegaan. Bij de One had ik zelfs via Amazon DE de console besteld en Amazon FR had ik FM5 besteld. DHL en UPS stonden binnen 5 minuten na elkaar op launchday voor de deur. Ik kon niet wachten. Of die tijd heb ik inmiddels gehad, Of MS doet te weinig aan promotie.

    Ennieweej, ik las iets over GamePass. Kon iemand daar beknopt wat meer over vertellen? Zijn er redenen om me toch iets meer te verdiepen in de Series X, als racegamer....
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599














     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  18. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Wehkamp stuurt net een verzendbevestiging voor morgen. Lijkt me sterk maar toch duimen
     
    AgentSmith vindt dit leuk.
  19. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Zelf helaas niet gehad. Bij mijn order staat "met 2 weken in huis", mag toch hopen dat ze iets sneller zijn dan dat :p
     
  20. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Dat stond er vanmiddag bij mij ook nog.
     

Deel Deze Pagina