1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Playstation 5

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Taab, 9 okt 2019.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Controller voelt een stuk steviger en ligt lekkerder in de hand. Daar waar de DS4 nogal wat speelgoed achtig aanvoelt met hier en daar een krakend plastic onderdeel is deze gewoon echt solide. Als je de triggers volledig indrukt dan tikken ze ook niet meer zo als bij de DS4. Thumbsticks hebben niet meer zo een sticky rubber laagje, dus hopelijk houden deze het langer uit. Het voelt allemaal net wat degelijker zoals de Xbox controller. Verbinding van controller op oplaadstation is ook prettiger dan de vorige gen.
    Straks eens kijken of hij iets doet als ik hem op pc aansluit.
    Nu de console zelf nog..

    [​IMG]
     
    Reckuuza, Tyrant, Daz en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Die controller krijgt inderdaad positieve reacties.

    Begin wel weer meer benieuwd to worden naar ps5, als volgende drop niet weer zo'n chaos is stap ik dan denk wel in. Niet eens voor de games, maar die controller en laadtijden maakt het toch al wel interessant.
     
    lwn en Tyrant vinden dit leuk.
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Misschien werkt die wel bekabeld op de PS4? De Dualshock 4 werkte namelijk zo ook op de PS3 bij de meeste games.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Net bericht gehad van Bol.com .. hij is onder weg :)
     
    Tim vindt dit leuk.
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ook vandaag nog geleverd of gewoon morgen?

    Hoop dat ze er dus mee bezig zijn en ik mijn bevestiging iig ook binnenkort een keer ontvang :)
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    morgen :p
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Eindelijk thuis, net gestart met Astro. Controller is echt heel nice, werkt beter dan verwacht. Alles laadt bloedjesnel en Astro is stiekem ook gewoon een geinige platform game. UI is nog even wennen maar heb al een paar hele toffe dingen gezien, bijvoorbeeld hoe trophies dit keer verwerkt zijn. PS button indrukken/inhouden is nu omgewisseld, inhouden voor terug naar dashboard, indrukken voor overlay. Die overlay is wel iets uitgebreider dit keer.
     
    Fardo, Daz en fredfenster vinden dit leuk.
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nice, keep the impressies coming!
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Hij is trouwens ook niet normaal stil bij de grotere games als COD en AC. Ik dacht dat mijn pc al stil was maar dit is nog zelfs een tandje stiller. In vergelijking met PS4 Pro is het dag en nacht.
     
    NuclearGoat en Daz vinden dit leuk.
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hier de ps5 ook binnen, eerste indrukken:
    - soepel update uitvoeren
    - controller voelt heerlijk
    - stiller dan de ps4 pro maar de disc drive is wel erg hoorbaar
    - ben wel benieuwd naar een vergelijk met de xbsx qua geluid
     
    NuclearGoat en Daz vinden dit leuk.
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Sowieso eens met dat eerste punt. Van aanzetten naar dashboard duurt eventjes (als je alles doet) maar voelt zo soepeltjes aan. Heb je al een game? Schuif m erin, dan gaan we updaten terwijl we je onboarden. Wil je je Playstation ID toevoegen? Maak een foto van de QR code en geregeld.
     
  13. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik heb nu een Xbox Series S, omdat ik niet nog een half jaar het lawaai van mijn PS4 Pro kan aanhoren :lol:. Dus hier erg blij mee. Modern Warfare was amper te spelen met mijn opstijgende console.
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Leuke kleine verbeteringen. Als je achievement je hebt kun je gelijk ingame kijken. Je hoeft niet uit de game naar dashboard. Allemaal real time.
     
    Jorrie en Tim vinden dit leuk.
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Beide consoles zijn heel stil (verademing).. Ik erger me aan de ps5 qua downloads en het vinden van games
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Had ik ook. Maar heb gevonden dat als je home knop drukt en dan naar meldingen, dat je daar kan zien wat je recentste downloads zijn.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb helaas nog niet gevonden hoe ik de digitale versie van spider-man kan spelen :mad:
     
  18. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Meest rechter icon op je homescreen is je library. Daar moet het toch in staan?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Opgelost ... kon hem vanochtend downloaden
     
    ArtificialFaith vindt dit leuk.
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Eerste indrukken

    -Setup was makkelijk en kort
    -Systeem is echt snel, alleen dit is voor mij de upgrade van PS4 naar PS5 al waard
    -UI is nog even wennen, vind wat zaken nog onlogisch zoals dat je niet meteen in je homescreen kunt zien hoeveel vrinden online zijn maar dat je daar voor eerst weer op de PS knop moet drukken
    -Controller ligt prima in de handen, fijn dat hij iets zwaarder is dan de DS4. Rumble is echt top maar die haptic triggers lijken meer op een gimmick dan dat het voor mij echt wat toevoegt
    -Tijdens het spelen van een digitale game is hij echt stil
    -Met een disc er in maakt hij toch best nog wel wat lawaai (ook al zou deze alleen nodig moeten zijn om de licenties te checken. Tevens best nog wel wat lawaai toen ik iets uit de store aan het downloaden was maar vergeleken met de PS4Pro stelt het allemaal nog niets voor
    -Geen idee waar het aan kan liggen maar mijn headset klinkt nu totaal anders. Zelf met 3D uit klinkt het een stuk blikkeriger, hoop dat het aan wat instellingen ligt die ik nog niet goed heb staan
     
    fredfenster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina