Tja waarom, ieder z'n keuze toch. Zoals jij op andere berichten reageert, krijg ik de indruk dat je een beetje obsessed ben dat er mensen zijn de graag op een high-end bak spelen of dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, no offence btw hoor, ik bedoel het niet rot, maar dit is de indruk die jij bij mij achterlaat
Het is vaak zo dat een game die voor de console markt is ontworpen, er op een PC, hoe goed of snel die ook is, er niet altijd beter uit hoeft te zien.
Natuurlijk heeft de Xbox een prachtig beeld, en is tot nog veel meer instaat, maar de PC doet er niet voor onder (lees dan de high-end bakken hé, want er zijn wel miljoenen verschillende configuraties).
Klopt, maar dan praat je over HDTV, en niet over een een conventionele TV. Die kan namelijk bij 50Hz 640*480 aan, en bij 60Hz 720*576.
Een PC daarin tegen, kan vele malen hoger (afhankelijk van de videokaart en de monitor). Het komt ook de snelheid niet altijd tengoede hoor die hoge resolutie
Hier snap ik je verhaal over AGP 8x niet helemaal?
Tot op heden is er nog geen waarneembaar verschil gebleken tussen AGP 4x en AGP 8x.
Pas wanneer men overgaat naar games met hele grote textures, dan zou het pas een snelheids voordeel kunnen geven. Maar wanneer dat tijdperk aanbreekt, kan je met een 9800Pro of een 5900Ultra géén game nog fatsoenlijk spelen.
AGP 8x is trouwens de laatste variant van de AGP techniek. De opvolger wordt PCI-Express. Deze heeft een veel grotere bandbreedte.
Ook hier ben ik het spoor bijster:{
Bedoel je hier dat die kaart niet meer kan ofzo?
Niet om z'n videokaarten in iedergeval, de nForce 400 (de eerste nForce chipset), heeft een GeForce 2MX aan boord. En de nieuwe generatie, de nForce2, die heeft een GeForce 4MX aan boord. Leuke kaartjes voor Word, Excel, Internet Explorer e.d. maar niet voor een 3D-Game met een beetje eye-candy op een gangbare resolutie. Daarkomt bij dat de kaarten gebruik maken van je interne geheugen.
Zie m'n tekst hierboven, die ''goedkope grafische chip'' is een GeForce 4MX
Wat is een nForce:
-Onboard Audio
-Onboard Video
-Onboard Modem
M'n oude Compaq desktop PC uit 1995, had een mainboard met daarop, een onboard videokaart, een onboard audio chip en een onboard modem (19.5Kbps voor de snelheids freaks onderons
).
Het enige verschil is dat er plots iemand op het idee kwam van héé, waarom doen we dat modempje en dat audio chipje niet in één chip? Dat is een nForce.
Het eerste nForce mainboard kwam van MSI, de releasedate: 13-11-2001. Volgens de whitepapers van nVidia zijn ze ergens in de loop van 2000 begonnen. De Xbox heeft waarschijnlijk gewoon nagenoeg synchroon gelopen met de ontwikkeling van de nForce 420.
Ik kan met een Xbox niet doen wat ik met m'n PC wel kan. Daar is het een console voor (gelukkig).
Het ligt aan je budget, eisen en het doel van gebruik.
Dankzij de PC bestaat er vandaag de dag een console, heb je daar al eens over nagedacht?
Laatst bewerkt: 27 aug 2003