1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4&PS5] Demon's Souls

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 25 apr 2009.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nu wel 2 bosses in 1 keer. Flamelurker te lijf gegaan met magie en paars schild werkte goed.

    Daarna naar 5-1 nog een keer. Zat blijkbaar vlak voor de boss waar ik steeds dood ging. Die boss was heel makkelijk. Viel naar beden en stond naast hem. Hij zwaaide vooral over mij heen. Kon hele tijd op hem hakken was zo dood. Heavy hit 2h deed ook met vuur enchant gewoon 10% schade bijna per klap.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Lekker bezig! Flamelurker is notoriously difficult maar magie werkt erg goed op hem inderdaad. Volgens mij ben je goed op weg. Had jij nou wel of niet de andere Souls games ook gespeeld? Anders kan je je lol op namelijk ;)
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Deel 1 geprobeerd van Dark soulS. Opgegeven na 2 uur spelen.

    Toen Bloodborne op ps4. Ben tot na Rom gekomen.

    DS3 geprobeerd. Kwam tot 3e boss.

    Sekiro helemaal gespeeld alleen allerlaatste boss kreeg ik niet neer.

    Met Demon Souls ging het toch weer jeuken en wil nu een keer een spel uitspelen. Als dat lukt wellicht Dark Souls remastered doen.

    Enige irritante aan Demon Souls is dat iedere wereld eige rsistance heeft. Je moet piercing wapen meenemen naar wereld 2 bijvoorbeeld. Dat beperkt je speelstijl. Zelfde met die flamelurker. Zonder fire resistance red je het niet. Dus weer items zoeken die dat hebben. Dat was minder bij de andere spellen.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Goed dat het spel je uitdaagt om van equipment te switchen.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Normaal gesproken wel als equipment goed verkrijgbaar is. Probleem bij Demon Souls is dat je per se een guide moet lezen om te kijken waar je een fire resistance ring kunt krijgen en het schild en hoe je de draken omzeilt als je het schild wilt pakken.

    Ook als je bij een baas stukloopt omdat je een magisch wapen nodig hebt wordt omslachtig..je moet dan kijken waar je een magisch wapen überhaupt kunt vinden. Als je die dan weer wilt upgraden om sterk genoeg te zijn moet je weer materialen gaan verzamelen in een ander level die specifiek bedoelt zijn om magische wapens te upgraden. O. Niet te vergeten dat het spel totaal 0.0 uitleg geeft over upgraden en de blacksmith. Je moet er zelf achter komen dat de gewone upgrade materialen niet werken en wat je dan wel nodig hebt.

    Bij andere games ben je vaak ook iets flexibeler om je tactiek aan te passen. Je kunt dan bijvoorbeeld een respec doen zodat jouw build beter bij een baas past die je wilt verslaan. Als je in Demon Souls een Dexterity build hebt met scherpe dolken en pijl en boog is het verdomt lastig om een hamer te kunnen gebruiken voor een baas die niet tegen stompe aanvallen kan. Want die hamer die je moet zoeken vereist een minimaal aantal punten in strength

    Bij die andere games doe je normaal gesproken met alle wapens 100% schade. 50% als je vuurwapen op vuurdemon doet en 150% of zelfs 200% als je waterwapen op vuurdemon doet.

    In Demon souls doe je met gewone wapens slechts 50% schade en wapens waar de baas tegen kan zelfs 5% als je überhaupt schade doet.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Lekker gevoel is dat hè als je in 1 sessie 2 bosses kan killen. Heb dit ook al 3x gehad in Bloodborne. Ga Demons Souls ook zekere nog spelen. Veel geluk en plezier nog met de game!!
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  7. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Telkens als ik demon's souls start vanuit quick resume dan krijg ik een pop up dat hij niet kan connecten met de server. Vervolgens gaat hij terug naar het hoofdmenu. Is dit een bekend probleem?
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wow in Bloodborne is dat veel knapper omdat levels elkaar opvolgen. Ik had level 2-2 en 5-1 al helemaal doorlopen dus was 2 bosses na elkaar.

    Komt bij dat Demon Souls een paar bosses heeft die echt heel makkelijk zijn vergeleken met andere souls games en Bloodborne.

    Die leechmonger was eigenlijk veel te makkelijk geen boss te noemen. Maar ik klaag niet want het level was.zo fokking irritant en zonder shortcut. Blij dat ik niet nog 10 keer het level doormoest als ik dood zou gaan bij leechmonger.


    En 360 man dit heb ik 2 keer gehad. Als je dan het spel afsluit vanuit dashboard en internet aan/uit zet via instellingen moet je daarna je savegame op harde schijf synchroniseren met Cloud. Dat was bij mij probleem.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Bloodborne is veel nieuwer.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Toch is Dark Souls 1 nog steeds hun pareltje qua level design. Die heeft bijna een soort Metroidvania achtige structuur.
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Klopt helemaal. Dat heeft ook zeker voordelen dat je een lastige boss kunt bewaren voor later als je eerst andere levels doet.

    Dark Souls en daarna heeft dan weer de zestig flask zodat je niet steeds items hoeft te zoeken als je vaak dood gaat bij een boss.


    Nog even een vraag over online: Hoe spelen jullie deze serie?

    Zelf speel ik volledig solo zonder hulp van spelers die mijn wereld binnen komen. Dat voelt toch als cheaten vind ik. Ook laat ik geen indringers binnen. Bloodstains en berichten van andere spelers heb ik dan weer wel aan staan.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Eerste playthrough heb ik zelf gedaan, later heb ik voor de gein wel eens wat mensen binnengevallen en vrienden geholpen en mij laten helpen, indringers heb ik altijd binnen gelaten (niet dat die kans hadden want ik was altijd een geest).
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het spel is in het begin echt moeilijker wat bosses betreft.

    De boss in 1-4 ging makkelijk neer. De Towerknight was veel lastiger. Zie de video van mijn gameplay maar.

     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2021
    Killamonkey vindt dit leuk.
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Dat zijn ook gewoon je eigen skills die je ontwikkelt en de game mechanics die je door begint te krijgen hoor ;) Maar het is in vergelijking met de andere souls games zeker niet de moeilijkste, nee. Ben benieuwd wat je ban de eindbaas vindt!
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Lijkt me een ontzettend onhandig wapen wanneer je helemaal alleen bent. Eén verkeerde swing en je ligt helemaal open voor een tegenaanval.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Is ook wel redelijk. Heb ook een lichter zwaard met vuurschade maar die is tegen snellere vijanden beter of vijanden die zwakker zijn voor vuur/magie.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Noh man. Dragon Bone Smasher is geniaal. Vooral met Curse Weapon of een buff en de stagger beuk je echt alles kapot :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb een paar dagen geleden Dark Souls remastered nog maar weer eens gedaan. Vuurbommetje gebruiken in de proloog, maar kreeg hem net niet neer die boss. Ok, natuurlijk zijn deze games echt niets voor Yellow, daarom komen er ook niet meer voorlopig. Het probleem wat ik echter constateer is dat je in Demon Souls remake wel beter lijkt te kunnen ontwijken dan in Dark Souls bijvoorbeeld. Zie die gameplay video van @BigSyke . Zie ik dat nu verkeerd of vinden jullie dat ook zo? 8) Dat ik dood ga in een game vind ik het probleem niet, alleen de uiterst beperkte middelen in het begin van Dark Souls remastered wel. =(
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Gast die God of War op easy te moeilijk vindt gaat Dark Souls spelen, haha. Wat denk je dan? Je kan even een build opzoeken voor beginners. Dat scheelt al een hele hoop. Qua ontwijken van tegenstanders zie ik weinig verschil. If anything is dat met de verschillende nieuwere games in de serie zelfs fijner geworden.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Met Dark Souls word ik gewoon gedwongen om rustiger te spelen, dat is het verschil voor mij. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Gewoon nog een paar keer proberen als ik weer begin. :)
     

Deel Deze Pagina