1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Heb de voorganger. LG 55 C9. Geweldig ding. Zit weinig verschil tussen de CX en C9 qua beeld Inbranden moet je echt heeeeeel erg je best voor doen tegenwoordig. Zou ik me niet te druk om maken. Heb de PS5 eraan gehangen en zit nog regelmatig met open mond te staren. Beste koop in jaren voor mij. Ik ga in elk geval nooit meer weg van Oled.

    Oh en check even het Oled koop topic (of deals topic ofzo) op Tweakers. Ik kon destijds de C9 via een deal per telefoon voor 200€ minder krijgen bij Kamera Express dan de geadverteerde prijs.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Inbranden gebeurt alleen met logo's van TV zenders. Gamen en Netflix zijn juist super chill hiertegen.
     
  3. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    bij inbranden gaat t veel om statisch beeld.. de vierkantjes van bv netflix profielen, youtube logo, maar wat denk je van map vierkantjes bij veel spellen of andere vastere icoons.. dat is waar ik een beetje mee zit te dubben.. hier wordt zelden tv gekeken, veel streaming en veel langere game sessies ;)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De vierkantjes van Netflix staan niet lang in beeld, want na 30 seconden niks doen gaat de TV over op een screensaver. Bij games is HUD veranderlijker dan je denkt. Toerentellers veranderen van kleur, ammo verandert van waarde, maps verdwijnen in cutscenes of killscams etc.

    Ik heb mijn OLED nu 2,5 jaar en die staat soms ook 3 uur lang achter elkaar met een fel oranje 'LIVE' logo op Ziggo F1, maar verder alleen maar Netflix en games. Daarop is niks ingebrand.
     
  5. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Sony XH9505 in 75 inch. Oorspronkelijk kocht ik de Sony XH90, maar de beeldkwaliteit van deze tv valt echt tegen. De hoeveelheid nits is simpelweg niet genoeg voor een fijne HDR-ervaring. Hiervoor had ik de XF90 en die vond ik beter dan de nieuwere XH90. De XH95 daarentegen is een dijk van een televisie. Ik heb voor mijn ouders de LG C9 gekocht vorig jaar en het verschil is echt marginaal. Sony helderder voor HDR en de LG logischerwijs wat betere zwartwaardes. Maar aangezien ik een hoekwoning heb met veel raampartijen was de keuze voor mij makkelijk gemaakt. Zeker gezien het prijsverschil. Enige nadeel is het ontbreken van HDMI 2.1, maar hoeveel games kunnen 4K 120fps aan de komende jaren? Sony is overigens het beste in motion handling dus dat is ook een pluspunt.
     
  6. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ja ik had t zelfde gelezen over de 90 en de 95.. en de spiegeling is ook iets om rekening mee te houden, al las ik dat de helderheid wel voldoende is op de cx.

    En 2.1, tja als ik nu toch een tv aan ga schaffen, dan wel 2.1, toch iets toekomst bestendiger

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het gebeurt vooral veel voor mensen die de TV als achtergrond geluid hebben opstaan.

    Denk aan hele dag CNN met de balk onderin of huisvrouwen die de hele dag de tv op RTL4 hebben met een logo of luie ouders die de hele dag voor de kids een kanaal op hebben staan met een logo in beeld.
     
  8. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    zit nog steeds in de keuze fase. De cx is moeilijk verkrijgbaar dus dan zou het de nieuwe c1 moeten worden.

    Ik was benieuwd of mensen hier de 65q95 hebben? Of ervaring? Ik kan via familie deze tv goedkoper
    kopen bij een niet nader te noemen keten(sorry) en ik kan de 65q95 aanschaffen voor 1299.

    De 65c16 kan ook goedkoper maar die is dan stuk duurder, 1799.

    Ik lees goede verhalen qua gaming maar ook slechte verhalen samsung qled ivm ghosting..




    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2021
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    CX is gewoon op voorraad...
     
  10. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ik zei ook moeilijk. Daarmee doel ik op t feit dat hij bij bepaalde ketens wel te koop is a 1649.. dat is toch een verschil van meer als 350 euro.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    350 euro meer voor een OLED vs LCD. Totally worth it.
     
  12. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    komt goed, was gewoon benieuwd of mensen toevallig de q95 hadden. Ik heb altijd nog een ruime omruil tijd :)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ga deze week een LG oled 65 inch C1 bestellen.
    Heb al jaren n 1080p 60 inch ultra Black kuro maar ik wil eindelijk s 4k gaan gamen.

    Wilde m tegelijk met n xbox series X kopen, maar zit al n jaar te wachten tot deze ergens te koop is pfff.
    Zat nog te twijfelen om de 77 inch te kopen, want van 60 naar 65 inch vind ik eigenlijk te klein en de 77 inch is €3.000 , maar in vergelijking met de €1628 voor de 65 inch vind ik dat te gek worden.
    Ja de pioneer was nog n stuk duurder, maar nu doe ik dat niet meer hoor.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021
    Daz vindt dit leuk.
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb net m'n nieuwe tv binnen.
    M'n oude pioneer 60 inch Ultra black Kuro eruit en nu een LG oled C1 65 inch.

    Wat een verschil zeg, niet normaal.
    M'n isf gekalibreerde pioneer wordt weggeblazen.

    Ik ga weer verder met assassin's creed odyssey en kan mn ogen niet geloven, de kleuren, de diepte in het beeld.
    Let wel...ik heb nog een xbox one X en dus geen 4K!
    Het is een kompleet andere game!

    De kleuren, de textuur van zuilen, tombes echt niet normaal.
    Het water ook.
    Ik loop zo'n donkere tomb in met m'n fakkel en m'n mond valt gewoon open...wat n verschil!
    En dan is t nu nog overdag buiten en is m'n kamer niet zo donker

    :headbanging:

    Ik zat nog te twijfelen voor de 77 inch €3.000 bij plasmavisie.nl! Maar vond 't verschil met de €1628 voor de 65 domweg te groot ook plasmavisie.
    Installatie service erbij gedaan want ik krijg dat ding in m'n eentje niet naar boven en m'n pioneer weegt als een truck.
    Deze mensen hebben echt verstand van tv's zeg.

    Wat n beeld zeg pffff
    Totaal andere ervaring
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2021
    Tyrant en BigSyke vinden dit leuk.
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Pas je signature ff aan ;)
     
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    ben je tevreden?
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    @Ferry34 De Xbox One X kan gewoon 4k tho.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja sorry, m'n xbox one dus ;)
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die sinds vorige week kapot is grrr.
    Ik bleef met m'n voet hangen toen ik er langs liep.... waarschijnlijk HDMI poort kapot.

    Reparatie beetje in de buurt op vakantie.
    Ik zit Scherpenzeel Amersfoort.

    Series X nergens te koop behalve bij
    /Mod spam

    Probeer alleen uit te zoeken of dit aan betrouwbaar adres is
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2021
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het is toch gelukt via marktplaats.
    Het beeld met Assassin's Creed odyssey is niet normaal....zo mooi
     

Deel Deze Pagina