1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Gebruik dan Kaukasiers die sinds 1900 in Nederland wonen.
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat bedoelde ik eigenlijk. :) Maar het lastige van 'nederlander' gebruiken in deze specifieke context is dat iedereen dan meteen zegt dat die molukker etc etc ook een Nederlander is (wat ook zo is), waardoor het hele racististische en de dubbele standaard daarin die ik wil uitlichten weer automatisch niet aan de orde is. Daarom ging ik naar het meer beladen 'blanken', al raakte ik met de kern 'nederlanders wier grootouders ook in NL geboren en getogen zijn' in zekere zin ook de kern.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Vind je dat ook van het Marokkanenprobleem?
     
    lwn vindt dit leuk.
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is wel.een cultureel probleem denk ik ja. De botsing met deze groep is niet vanwege hun huidskleur of omdat ze niet in Jezus geloven.
     
  5. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    De Europese versie daarvan zijn sinds WO2 in diskrediet geraakt :+

    Ik snap het :)

    Inderdaad
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    B Tender vindt dit leuk.
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Waar heb je het over? Degenen die wijzen op Nederlands slavernijverleden sluiten de ogen niet hoor. Dat zijn volgens mij meer de mensen die zeggen dat het Nederlands slavernijverleden zo lang geleden is dat het er niet meer echt toedoet.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mocht Oranje hier heen gaan, is het wellicht niet de ogen sluiten maar ze knijpen wel een oogje toe zou je zeggen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Laat ik toch maar happen:
    Het is toch ook vrij lang geleden? Ik denk dat er momenteel 1.000 meer dringende zaken aan de orde zijn die aandacht en oplossingen vereisen dan het slavernijverleden.

    Naast het slavernijverleden zijn bovendien talrijke kwalijke zaken in het verleden gebeurd die we nu afkeuren, maar dat is voorbij... Het is toch best begrijpelijk als we daarvan denken 'het was niet goed, het had niet mogen gebeuren, maar hier en nu kunnen we er niets meer aan doen', maar er wordt van die duizenden erge dingen altijd 'slavernijverleden' eruit gepikt als iets waar we bij stil moeten blijven staan. Blijven wentelen in de schuld cq het slachtofferschap van de opa van van je opa van je opa van je opa van je opa schiet niemand wat mee op.

    Des te verbazingwekkender dat in een land waarin we zo stilstaan bij Het Slavernijverleden de moderne slavernij, bijvoorbeeld in Qatar, redelijk schouderophalend geaccepteerd lijkt te worden.

    EDIT: Als het aan mij ligt boycot NL dat WK daar.
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik reageerde slechts op de beschuldiging van hypocrisie door big syke, het was niet mijn bedoeling om daarmee deze discussie weer open te gooien. Die is hier al vrij uitgebreid aan bod gekomen.

    Dit is dus niet overal het geval.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Niets is overal het geval.

    Maar een snelle google op 'sylvana simons qatar' geeft weinig hits, bijvoorbeeld ;)
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Precies wat hierboven gezegd wordt.

    M.b.t. racisme altijd verwijzen naar Blackface wat in de jaren 50 speelde en naar de rechten die zwarte mensen vroeger niet hadden.

    Anderzijds zijn er in India bevolkingsgroepen die als minder dan honden worden behandeld vanwege hun afkomst.

    Zelfse in Dubai met moderne slavernij. Of wat dacht je van vrouwen onderdrukking in streng Islamische landen.

    BLM en andere groeperingen hebben momentum maar zijn alleen egoïstisch bezig om dit te gebruiken in de rijkere Westerse landen. Dan gaat het om mensen cancelen uit Hollywood en zorgen dat er meer diversiteit bij acteurs is.

    Discriminatie en racisme waar het om heftiger zaken gaat zoals leefomstandigheden, vervolging en onderdrukking anno 2021 hoor je ze niet over. Wel alle aandacht voor een Star Wars actrice die een tweet plaatst. Lekker belangrijk.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2021
    B Tender vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Jij denkt dat BLM gaat om het cancellen van kansloze celebs?
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee dit is spijkers op laag water zoeken. Dit is een voorbeeld van de anti racisme tendens in de wereld en waar mensennzich met het momentum dat BLM heeft wel druk over maken.

    De kracht van BLM zat hem ook in de Celebs die via social posts over anti racisme maken en steun aan BLM betuigen. Deze zelfde influencers en celebs hebben veel macht met hun volgers om de aandacht voor iets te vragen. En ja dat gaat meestal om 1 individuele neergeschoten crimineel met een strafblad vam 5 pagina's, het boycotten van een Japanner die iets onaardige over vrouwelijke managers zegt of idd een tweetal van een SW actrice.

    De verschillende bewegingen en inzenders hoor je nooit over echte voortdurende schrijnende situaties. Alleen zeer specifieke incidenten uit de witte westerse wereld pikken ze eruit.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Domme celeb plaatst domme tweet, mensen reageren daarop zoals ze op alle tweets reageren, werkgever ziet domme tweet, en besluit dat ze niet overeenkomen met de waarden waar het bedrijf voor zegt te staan.

    Heeft verder geen reet met 'woke', 'PC culture' of BLM te maken.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    lwn vindt dit leuk.
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat een zeikerds zeg. Dit is precies wat ik bedoel. Hier is wel aandacht voor en verontwaardiging alom maar échte discriminatie in het niet Westerse witte deel van de wereld wordt genegeerd.

    Voortaan dagboek Anne Frank ook alleen maar laten voorlezen door Joodse meisjes dan.
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Seedorf wacht vergeefs op telefoontje: ‘Donkere vertalers krijgen geen kans’
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tering.
    Perfect voorbeeld dat de meute dus 'gekwetsts' is terwijl de schrijfster zelf er helemaal achter stond :lol:


    Meanwhile gooit Biden nog wat bommetjes op Syrië. Daar gaan ze dus verder waar Obama gebleven is lol.
     
  20. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Inderdaad erg sneu. Gorman zelf had haar zegen gegeven aan Rijneveld. Wat voor bord voor je kop heb je dan om daarover te gaan klagen?
     

Deel Deze Pagina