1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

.. next gen consoles en hun keuzes performance of graphics

Discussie in 'Algemeen' gestart door x76xdemonx76x, 26 feb 2021.

  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Valt me op dat veel next gen titels een optie bieden OF lage fps maar meer graphics of andersom.

    Ik vind dit jammer, ik vind dat sowieso performance bovenaan moet staan voor consoles.

    Nu kies je bv performance heb je die 60fps, het spel beweegt lekker soepel dan denk je laat ik eens graphics kiezen, ja mooier maar alles voelt veel trager, meer slepend beeld..

    Zag t bij valhalla, bij coldwar, bij dirt5... als uitgever zou je moeten zeggen, 60fps+, en daar dan de max mogelijke pracht en praal bij.. niet

    Waarom is die keuze er bij consoles?

    .. een console speler wil gewoon zn doosje aanzetten, een pilsje je erbij en los gaan! Een pc gamer gaat eerste paar avonden zitten tweaken om de beste gfx te halen bij een zo hoog mogelijke fps.


    Wat jullie?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is goed dat die keuze er is. Sommige mensen willen kostte wat het kost de mooiste graphics.
    Zelf heb ik liever de betere performance.

    Goed dat er niet voor mij wordt gekozen.

    Nioh 2 had ook interessante keuze. Een 3e optie PS5 mode. Dit houdt in dat je wel 60fps hebt maar geen 4k, beetje resolutie tussen Full HD en 4k in, maar wel mooiere licht effecten en andere toeters toeters bellen. Die modua was ik erg blij mee omdat het verschil in licht en rook effecten beter merkbaar is dan net geen Ultra HD of Ultra HD.
     
  3. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ja maar een console speler is "luier" als een pc speler.. en ja omdat de keuze performance of graphics is is het dan wel een makkelijke keuze, je hoeft niet ye gaan afstellen maar toch... maak het spel zo dat het grafisch en fps wise gewoon lekker loopt...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  4. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    overigens snap ik ook niet waarom er een blur optie in een spel zit. je wilt toch haar scherp beeld..?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    Als luie mensen al niet meer de keuze tussen performance en graphics kunnen maken is dat wel echt next level lui hoor.


    Ik voel me als luie console player wel beetje aangesproken.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ach, 2 keuzes overleef ik wel :+

    Vind het wel prima, sommige mensen hechten meer waarde aan FPS, anderen aan graphics.
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
    Performance all the way babay
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je zeg het op zo een overtuigende manier alsof dat ook over vrouwen gaat.
     
    Zifnap en Killamonkey vinden dit leuk.
  9. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    you better not bring my mother into this!

    .. nou een spel moet gewoon soepel lopen, bij shooters let je minder op detail, waar is die vijand.. bij sp gaat t meestal rustig, omgeving verkennen etc.. ik heb bij valhalla aangegeven dat t spel op de series x veel soepeler loopt als op de one x. Ook meer detail, nu zag ik later dat ie standaard op performance staat(60fps denk ik dan) op quality is hij een stukje mooier.. maar hij loopt dan weet op 30fps.. en ik merkte het verschil meteen... alles voelde logger veel meer slepende bewegingen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    Gerjan vindt dit leuk.
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wij zijn gamers. We zien dat meteen. We gaan ook verschillen vergelijken.

    Iedereen kent wel dit soort mensen die er geen verstand van hebben en het niet zien:

    Destijds kwamen de HD ready en Full HD tv's. Ik weet nog hoeveel mensen trots hun nieuwe tv lieten zien: "mooi hé en zoveel scherper dat HD".
    Dan bleek dat ze gewoon RTL4 op hadden staan die nog in SD uitzond en met scartkabel naar de Human box.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2021
  11. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    true... de meeste kiezen de meest felle stand met alle beeldverbeteraars aan.. ik zeg t ook vaak 4k is niet het kwaliteits label hoor. zelfde met hdr..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je moest eens weten hoeveel mensen een moderne console hebben maar na verhuizing of om andere reden de meegeleverde HDMI kabel niet voor de console maar iets anders gebruiken.
    En dan naar de Action gaan (Action heeft ook goede kabels) en dan een kabel aansluiten die geen 4K kan doorgeven. Ook zijn er bij de PS4Pro mensen die hun beeldinstellingen niet goed hebben waardoor ze nog niet profiteren van de voordelen van beter beeld.

    Zelfde zie je met Netflix. Leuk dat je de allernieuwste en duurste TV koopt maar onder het juiste abonnement ga je geen Ultra HD ontvangen.
     
  13. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    yup yup. Of ik vond t beeld in de winkel veel mooier.. ja duh 4k demo materiaal :)

    En idd instellingen, te fel maar ook bij consoles staat vaak iets met blur(world/weapon) of film grain... zet ik allemaal meteen uit.. snap ook niet waarom dat er in zit, dat speelt toch voor geen meter met zon waas.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Sommige dingen is wel persoonlijk. Mensen willen soms een "realistisch ervaring. dat je wapen op en neergaat en blur bij sprinten moet de werkelijkheid simuleren. Zelfde met vibratie van de dual shock. Als het om prestaties gaat zet je dat uit want zonder schudden en trillen kun je beter mikken. Is ook een voorkeur.

    Zelf speel ik ook retro games. Hier heb je ook een tweekamp. Mensen die liever zonder ouderwetse CRT scanlines spelen en bij voorkeur met sprites die geupgrade zijn naar een betere resolutie. Anderzijds de puristen. Puristen willen scanlines en vale kleuren zoals dat vroeger nou eenmaal was. Zelfs games die vroeger niet lekker liepen met framedrops en geluidsproblemen op stukken met veel vijanden in beeld willen ze met dezelfde problemen nu nog spelen terwijl je dit veel soepeler kan spelen.
     
  15. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    helemaal waar.. ieder zijn ding :)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Eens, ook in Cold war op de Series X, Raytracing aan zorgde voor enorm merkbaar performance verlies (serieus stotteren door dat brakke spel). Dus dat uit gezet, biedt het dan niet aan als het niet fatsoenlijk werkt zou ik ook zeggen.

    Blur etc zet ik ook altijd sowieso uit in shooters. Maar dat kan nog meer een smaak ding zijn en staat iets verder af van performance / looks.
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Cold War draait dan ook op een engine uit 1992 en is niet bepaald een goede benchmark.
     
    Servantes, Gerjan en x76xdemonx76x vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina