1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Race stuur / setup

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door x76xdemonx76x, 9 mei 2021.

  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ben rond aan t kijken voor een stuur/stoel setup.

    Logitech 923 komt veel naar boven, alsmede de thrustmaster tmx pro of de ts300. Fanatec zag ik ook maar das nog een beetje boven mijn prijs grens.

    Heb in t verleden veel geraced, wil t weer oppakken, en wilde nu wel voor een stuurtje + stoel gaan.

    De stoel kan eventueel nog gaan dienen als game stoel.

    Iemand ervaring of tips?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thrustmaster T300 Ferrari Integral (Alcantara Edition). Hele mond vol. Logitech is leuk voor kids of de beginnende racer maar de FFB en het stuurtje+pedalen voelen heel goedkoop aan. De Thrustmasters hebben een belt-driven FFB systeem i.p.v. tandwieltjes bij Logitech. Bij de Ferrari Alcantara heb je meteen een prettig stuur erbij (iets groter en voelt nice) en een betere pedalenset. Fanatec is uiteraard nog beter (topsegment) maar daar betaal je ook voor.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Fanatec heeft een (meer) betaalbare budget-DD aangekondigd:

    The new standarDD: The CSL DD — Fanatec Forum
    ^Deze overweeg ik zelf. Grote vraag is vooral wanneer hij leverbaar wordt, en wanneer je hem werkelijk geleverd krijgt (en of het uberhaupt een fatsoenlijk ding is natuurlijk). Meer mensen lijken hun vizier op dit ding te hebben. Aandachtspuntje is wel dat dit een stuur zonder stuur is... alleen de 'motor'. Je zit al met al dus toch al héél makkelijk op 600 euro of meer als je alles bij elkaar optelt voor het stuur (met stuur).

    Rijd nu nog met dit stuur
    Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart - Prijzen - Tweakers

    met deze pedalen
    Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedalenset - Prijzen - Tweakers

    En dat bevalt verder allebei uitstekend, al moet ik bekennen dat ik ook niet echt weet wat ik mis: Je kunt namelijk ook véél mooier spul krijgen, maar daar zit dan meestal ook gelijk een serieuzer prijskaartje aan. Wat dat betreft van te voren dus goed nadenken over je budget! Ik kan me voorstellen dat met de simrace-'hype' van afgelopen Corona-jaar er trouwens misschien ook leuk licht-gebruikt tweedehands spul te vinden is. Ook de moeite van het overwegen waard!
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    De CSL DD aas ik ook op inderdaad, alleen de PS5 compatibility afwachten.. dat was nog wel een dingetje begreep ik. Maar ja, als je dan in een stuurtje investeert, doe ik het liever wat goed dan dat je straks spijt hebt :D

    Scheelt wel dat het gigantisch modulair is.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    /Mod Je mag wel weer even wat serieuzer reageren of helemaal niet.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    En fanatec gaat nog even door haha

     
    Alexknl vindt dit leuk.
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ziet er goed uit ja :D
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Als het 'leuk voor erbij' is, dan zou ik voor Thrustmaster gaan. Weet je zeker dat je het een paar uur per week gaat doen, dan zou ik direct voor Fanatec gaan. Zelfs de instap-Fanatec is een paar stappen hoger dan Thrustmaster. Logitech ver van weg blijven. Ooit marktleider op het gebied van stuurtjes, maar de G920 gebruikt nog steeds praktisch dezelfde hardware als de oeroude G27. En de markt is in de tussentijd zéér hard gegaan.

    Als je nog een goede rig met stoel zoekt zou ik altijd voor een Treq gaan. Echt een bizar chill bedrijf :D

    Een PS-licentie zit in de base, een Xbox-licentie in het stuurwiel. Fanatec is altijd compatibel met PC.
    Voor de PS5 moet dus je base compatibel zijn, voor de Xbox je stuur. Een PS-base met Xbox-stuur erop werkt dus op alle platformen. Bases met PS-licentie waren in het verleden zo'n €50,- duurder dan de niet-PS varianten.
     
    B Tender, Jorrie en Alexknl vinden dit leuk.
  9. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    het is was jullie zeggen.. paar uur per week of per maand, dat maakt wel uit voor welk bedrag je nog relaxed vind om uit te geven.

    ik bemerk dat logitech het hier niet zo goed doet :).

    Maar als ik kijk naar trustmaster dan krijg je een "begin" set als de tmx pro of de tx leather edition? En/of moet je dan ook nog pendalen en stuurtjes gaan wisselen?
    De 1e is zo 230 en de andere 380 zag ik op bv bol.. zag op thrustmaster site ook veel uitbreiding/aanpassings mogelijkheden qua pendalen en stuurtjes.

    En fanatec. als de base alleen 350 is, komen daar nog stuur en pedalen bij.. maar ja als dat bij de thrustmaster ook is...

    Los van een playseat/wheelbase..

    Die treq is nice, maar dan moet het een wat zwaardere hobby gaan worden.

    Ik wil nu eigenlijk mijn race ervaring uitbreiden.. voorheen veel geraced met controller en mag nu graag f1 spelen in iets mindere mate nu forza of horizon(die ik in het begin helemaal grijs gespeeld heb) spelen alhoewel dat met fases is.. soms ben ik een genre gewoon moe.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dus in principe alleen een compatible base kopen en dan maakt de rest niet uit, dat scheelt dan weer.
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Speel je eigenlijk op pc of console?

    De T300 met Alcantara stuurtje is nu 339 bij Amazon;
    https://www.amazon.de/-/en/Thrustmaster-Integral-Alcantara-Steering-Feedback/dp/B014UOF0S8/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=thrustmaster ferrari integral&qid=1620740711&s=videogames&sr=1-1

    Deze video heeft mij destijds overtuigd de set met het stuurtje van de T300 Ferrari te kiezen boven de TX Racing. Als het voor PC is heb je namelijk de keuze.
    De TMX en alles van Logitech zou ik persoonlijk vermijden. TMX vooral vanwege het plastic stuurtje.
     
  12. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ik speel op xbox series x ( xbox forum :) )

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dan is het wat betreft Thrustmaster de TX Leather aangezien deze servobase Xbox compatible is. Kun je later altijd nog het stuurtje aanpassen.
    G920 is natuurlijk goedkoper en leuk als beginner, maar zou ik persoonlijk toch wel zonde van het geld vinden. De G920 zeker niet halen als het boven de 200 euro is. Zijn genoeg aanbiedingen geweest <200.

    Zelf zou ik dan denk ik toch voor de TX Leather gaan en dan later een Alcantara stuurtje erop zetten, of investeren in Fanatec. Maar ik denk dat dat laatste niet iets is waar je (op dit moment) naar opzoek bent.
     

Deel Deze Pagina