1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] eFootball PES 2021

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 15 sep 2020.

  1. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    ben ook zeer benieuwd naar PES 2022 met natuurlijke de nieuwe engine pohh nu al zin in :p
     
  2. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nou ik wacht het even af, want tot nu toe ben ik helemaal niet zo tevreden met PES 2021 als ik gehoopt had.

    Ik wist dat het vooral een seizoens update was en dat ik er niet heel veel meer van mag verwachten, maar vind het online nog steeds een ramp.

    Als je al potje kan vinden (wat soms enorm lang duurt) dan zit er ook nog eens heel vaak lag in de matches.

    Daarnaast moet Konami eens stoppen in my club om je zo te verwennen dat je binnen een week al de beste spelers onderhand gratis krijgt met alles wat ze weg geven. Dat ze zo nu en dan eens de spelers belonen ok, maar ik had nog niet eens een potje gespeeld en door al die beloningen had ik al een 3000 plus selectie sterkte.

    De gameplay is verder uiteraard wel goed niet echt grote dingen veranderd.

    Nou ben ik gelukkig meer de master league PES speler, maar het begint nu toch wel te voelen als dit ken ik nu allemaal wel een beetje. Dan vind ik de career mode van Fifa (zonder fifa vs PES te starten) toch wel inhoudelijk wat beter inelkaar zitten. Qua trainen van je spelers, beter maken, en gewoon de gehele aankleding.

    Daarnaast het start menu is nog steeds kots lelijk (ja ik weet het smaak) vind het echt helemaal niks.

    Dus ja de gameplay is nog steeds erg goed, maar de rest lopen ze onderhand wel heel erg achter hoor.

    Maar goed het was ook natuurlijk een seizoens update voor een mindere prijs, maar in 2022 moeten ze echt aan veel zaken werken hoor.

    Aankleding, menu's, Myclub, master league moeten ze echt inhoudelijk gaan verbeteren en uitbreiden nu.

    Ik weet wel met voetbal games het zijn elk jaar over het algemeenn kleine verbeteringen/vernieuwingen, maar met PES gaat het nu wel heel erg traag hoor.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  3. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177

    speel je op console?

    ik heb hier geen last van ik speel op pc en heb alles zelf toegevoegd stadions scoreboards enz man heerlijke game en dat voor 15eu
     
  4. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    AgeQned noemt een hele waslijst met zwakheden. Ik denk niet dat jij op de PC een ander menu hebt of een compleet andere Master League.
     
  5. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    menus en master league zijn zat mods voor te vinden hoor kun je allemaal zelf importeren.
     
  6. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik heb het over de console versie.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Heeft er iemand nog een goeie OF voor de PS4 aan te raden?
     
  8. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
  9. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ze zijn er nog niet vond het behoorlijk stroperig en stroef spelen.
     
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Als ik het alleen beoordeel op online performance dan moet ik zeggen dat ik het soepel vond spelen. Er was geen vertraging.
    Over de gameplay zelf was ik iets minder te spreken. Het is natuurlijk nog vroeg om te beoordelen, maar wat ik wel jammer vond is dat ik meteen weer die 'on rails' momenten terug zag.
    1 van mijn grootste irritatie punten.
    Maar om iets positiefs te noemen vond ik het passen en schieten wel iets minder zweverig overkomen.
    Ik heb nog goede hoop.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Na alle hype over de nieuwe engine is dit natuurlijk nog niet heel indrukwekkend. Vooral animaties beetje hakkerig.
     
  12. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Welke hype? Ik lees of hoor echt haast nergens nog iets over PES.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ze waren de nieuwe engine en de grafische stappen daarmee flink aan het hypen, niet zo lang geleden. Weet niet meer waar dat precies was.
     
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik dacht dat ze pes22 van scratch zouden bouwen. Tenminste, dat er ook drastische wijzigingen in de gameplay zou komen.
    In de demo merk ik daar niet zoveel van. Het lijkt op pes21 met andere graphics.
    Dus dat baart mij wel enigszins zorgen of ze nog binnen 3 a 4 maanden met iets heel anders/beters gaan komen.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ach ja, als het speelt zoals 2021 en het is iets mooier, dan prima. Zal me er verder niet heel druk om maken. Is een nieuwe engine dus verwacht eigenlijk sowieso wel wat issues met 2022, en mocht het echt kut zijn dan blijf ik lekker een jaartje bij 2021.
     
  16. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Dit dus bijna elke keer met een nieuwe engine zijn er issues, dus ik sla 2022 vrijwel zeker over.

    En verder tsja hoewel niet perfect, zoveel was er niet mis met de gameplay van 2021.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Gameplay van 2021 verschilt zo’n beetje bij iedere update, van perfect tot frustrerend. Wat op zich natuurlijk al irritant is.
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Naar mijn mening en dat is denk ik ook het uitgangspunt van deze strategie van Konami is dat pes22 een nieuwe weg moet inslaan en niet moet voortborduren op voorgaande delen.
    Dat Konami vorig jaar geen nieuwe deel heeft uitgebracht, maar slechts een update is echt een drastisch besluit. Stel je voor dat EA dit zou doen, het zou een kleine rel veroorzaken (met als stelling: hoe durven ze voor een roster update geld te vragen) en een flinke deuk in de sales en reputatie betekenen. Dat het redelijk stil is gebleven toen Konami dit deed heeft meer te maken dat de fanbase toch al flink geslonken is op een kleine groep liefhebbers na. Bij de grote massa is PES allang van de radar verdwenen.
    Kortom zoiets doe je dus niet tenzij je de franchise wilt redden. Ik vind dat goed want het betekent dat Konami inziet dat er veel mis is met PES. Dus ik hoop persoonlijk niet dat pes22 op de voorgaande delen gaat lijken. Het feit dat jullie al zeggen dat je dit deel misschien overslaat is natuurlijk killing voor Konami als dat de tendens is. Ze moeten verkopen, vooral nu. Daarom is het erop of eronder, ze kunnen geen faulty product meer leveren.
    Ik vond PES altijd de king en FIFA gewoon bagger. Uren heb ik verspild met vrienden op de bank. Maar de franchise is downhill gegaan sinds de xbox360. Ik merk het om me heen. Die hard pessers zijn overgestapt naar FIFA. Niet omdat FIFA zo goed is, maar omdat PES zo slecht is geworden. Dit is slechts mijn mening. Ik begrijp dat er nog mensen zijn die PES geweldig vinden. Ik hoop ook dat ik weer als vanouds kan gaan genieten van pes22. Maar de cijfers liegen niet, steeds minder mensen spelen PES en dat is een duidelijk signaal dat veel niet goed is. Gelukkig ziet Konami het in en proberen ze de tij te keren.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik denk dat veel gamers in de doelgroep zijn opgegroeid met de FIFA’s die echt geweldig waren, dus FIFA09 t/m 15, en daarna is FIFA gestagneerd en de laatste jaren zelfs minder geworden, maar als je eenmaal een bepaalde serie gewend bent, dan is het altijd lastig overstappen. De stap in controls tussen FIFA en PES is gewoon groot, vooral omdat PES veel meer diepgang heeft.

    Ik vond de PES reeks juist tijdens de 360/ps3 periode juist ontzettend slecht, maar last gen werd het weer echt geweldig. Het is zeker niet perfect, en dat zal ook niemand beweren, maar qua voetbal (gameplay) is het gewoon de beste van de 2 reeksen.

    Je hebt gelijk dat PES22 moet verkopen, maar tegelijkertijd gaat niemand 60 euro neerleggen voor een game die wellicht slechter is dan de voorganger, dus dan zullen de meesten even een pricedrop afwachten om het toch een kans te geven. Het is aan Konami om gewoon een goede game af te leveren.
     
  20. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Hoe is het eigenlijk met Han? Iemand?
     

Deel Deze Pagina