Xbox 2 nu al een flop??????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X BelieveR, 23 aug 2003.

1. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Euhmm.. maar waarom koop je dan een console ?! :confused:

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Die mensen kopen een console om cool te doen.. komt er een vriend van ze langs en laten ze even zien welke "gruwelijke" auto ze hebben unlocked bij gt, of hoe je de GaNgStAh kan uithangen in gta..
    Wat ze echter niet doorhebben is dat het games zijn waar het amper op JOU aankomt, maar alleen op wat je met de controller doet..

3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Cashual gamers zijn geen gamers imo.

4. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    inderdaad.. maar helaas valt er wel veel geld met ze te verdienen.. en daarom worden er veel games voor ontwikkeld.

5. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    inderdaad.. maar de games komen meestal van EA (soms take two).. zolang die lui games blijven maken, blijft daar ook het geld wat die lompe gamers in games steken daar hangen.. daardoor krijgen de developers met een visie een kleiner budget, waardoor eventueel een game minder zou kunnen zijn.. dus het is gewoon een slechte zaak voor de serieuze games community

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wat een pile of shit. Sowieso de 'wel of niet gamer'-kwestie slaat op helemaal niks. Gamer ben je als je dat zelf vind mijn inziens. Maar om nu te zeggen dat Casual gamer geen gamers zijn? WTF? Sinds wanneer ben je dan een 'echte' gamer? Wanneer ben je dan een hardcore gamer en wat is volgens jou de definitie van een casual gamer? :{

7. Opa Jansen

Opa Jansen Guest

Precies! Het slaagt imo nergens op om een definitie van een gamer te gaan verkondigen omdat die er simpelweg niet is! Je bent een gamer als je dat zelf vind en niet als je elke dag minstens 4 uur achter je computer/console zit. Je gamed voor je plezier en daar gaat het om. Het is een entertainment product waar geen restrictie aan hangt van of je wel of geen gamer moet zijn om het te gebruiken.

Met de vriendelijke groeten van Opa

8. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok das waar. Ik zei het ook meer in een opwelling. Sorry. Maar wat ik eigenlijk bedoel het volgende: Mensen die weinig om games geven en af en toe is een spelletje spelen, verzieken de gamesmarkt voor gamers die wel veel om games geven. De PU is mijn bijbel en daar stond ook in duzz. Maar ff serieus waar het op neer komt is dit: cashual gamers willen over het algemeen makkelijke spellen die ze af en toe een x spelen. Er zijn meer cashual gamers dan "hardcore gamers" (verkeerde naam trouwens want ik voel me echt geen hardcore gamer), dus de vraag naar spellen met een laag niveau is groter dan spellen met een hoog niveau. Gevolg: het niveau van de gamesmarkt wordt door cashual gamers steeds verder omlaag gehaald. Tis eigenlijk heel simpel

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Niet alleen voor je plezier, ook als beroep..
    Maar het merendeel voor hun plezier ja..
    Btw, ben je echt opa.. opa?

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wie zegt dat Casual gamers geen spellen van niveau spelen? Vreemde opvatting. Het lijkt mij waarschijnlijk dat bij de groep gamers die niet heel veel speelt ook nog een tweesplitsing is. De één concentreert zich vooral op de diepere spellen, en dan vooral op één spel en weet zich daar prachtig mee te vermaken. De ander speelt inderdaad de wat oppervlakkigere games. Maar wat is daar mis mee? De mensen die naar de grote blockbusters gaan verzieken de filmwereld toch ook niet? Althans, ook daarin zit weer een verschil. Nee ik denk dat je het alsnog verkeerd ziet, helemaal door aan te geven dat de PU altijd correct is :eek:

11. Littleynot

Littleynot Not so little anymor

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat de xbox 2 een grote hit word,kwa marketing zijn die jongens van microsoft uitgekookter dan idereen denkt,Geloof maar dat er meer achter zit dan wij allemaal kunnen bedenken.Er zit een topteam van marketingpeople en zo achter die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.Ik denk zelfs dat ze een 10 jaren plan of zo gemaakt hebben met het verloop van de xbox 1,2 en 3 ook mischien nog wel.Waarschijnlijk met een opbouwende campagne om langzaam maar zeker een xbox in iedereen zijn huis te hebben liggen.

12. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Gamers zijn gamers .
    Of was ik vroeger toen ik op mijn MSX speelde geen gamer ???
    Want om nou te zeggen dat op de MSX diepgaande games uitkwamen ??

13. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Nou jah kijk natuurlijk spelen "cashual gamers" niet per definitie spellen met een laag niveau. Maar het is wel zo dat over het algemeen cashual gamers liever een makkelijke dan een moeilijke game spelen. Waarom? Nou cashual gamers spelen over het algemeen niet zo vaak spellen, maar als ze een x willen spelen dan moet dat wel lukken en dan moeten ze niet vast komen te zitten. Ik zeg daarom niet dat cashual gamers niet kunnen gamen maar ze besteden hun tijd gewoon aan andere dingen. Gamen neemt bij hun een andere plek in dan als bij ons soort gamers. Gamen is voor hen meer iets om ff wat te doen als je nix bters te doen hebt. Doordat de cashual gamer minder om gamen geeft heeft hij ook over het algemeen minder verstand van games. Als hij er een koopt, dan gaat hij meestal voor bekende titels die zijn vrienden ook hebben. Gevolg: de markt voor makkelijkere titels met grote bekendheid wordt groter. Die trend zie je nu ook (denk maar aan Fifa). Natuurlijk kun je aan zulke games lol beleven, maar het niveau wordt daardoor wel steeds lager. Neem bijv. een vriend van me. Die heeft een xbox en is een typische cashual gamer. Raad eens wat voor spellen hij heeft? Idd Medal of Honor en Fifa 2003. Geen Halo, SC of Brute force in zijn collectie. Waarom niet? Hoe goed deze spellen ook zijn, ze kunnen de bekendheid van Medal of Honor en Fifa niet evenaren. Hij is ook niet van plan om Halo2, Fable, sudeki enz. te kopen. Wel overweegt hij TC Str. of LA te kopen omdat die op GTA lijkt. Dit het typische patroon van een cashual gamer.

Dit is wel erg offtopic..... :{

14. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    uhm, wouter liet het ook al een keer erg duidelijk zien, maar mag ik je erop antenderen dat het CASUAL gamer is? het is geen losgeldaul gamer, maar casual.. ok?

maar idd die lui zijn casual gamers.. maar je hebt er ook genoeg die halo spelen etc.. dat zijn ook casual gamers..

Je bent pas hardcore gamer, vind ik, als je daadwerkelijk in de top zit.. (van een gerenomeerd spel, waarbij je niet alleen op knopjes hoeft te drukken)..

15. Green Dwarf

Green Dwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En waarom zou je als "hardcore"-gamer die spellen moeten hebben. Ik hou niet van shooters en daarom interesseren die games mij niet (Trouwens over Halo 85% van de XBOXers heeft em, daar zullen ook casuals bij zitten). Ben feitelijk een hardcore RPG/horror/fantasy-gamer.

Terug On-topic: De huidige XBOX is een fantastische machine als je alleen Shooters/Racers wil spelen. Maar als je daar niet in geintreseert bent, is er (voorlopig) niet veel mee te beleven.
    Voor de XBOX 2 Zal ik eerst kijken of er genoeg andere genres worden gereleasd. Anders wordt het een PS3 of een NGC2.

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat je jezelf nu teniet doet in deze discussie door Splinter Cell, Halo en Brute Force onder de 'hardcore games' te plaatsen.

17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Tja hardcore is mi ook wat anders.

HALO en Splinter Cell zijn 2 absolute blockbusters (geweest) voor Xbox en Brute Force is wat makkelijk mi (dus volgens de def voor casual gamers :confused:).

Hardcore denk ik meer aan Gunvalkyrie, of Panzer Dragoon Orta...

18. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor mn casHual fout. Maar ik ga hier niet langer over discusieren want ik vind het TE of topic worden2.

19. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Typo's zijn niet echt interessant, maak zelf ook zat fouten :D

Maar met je offtopic ben ik het niet helemaal met je eens X Believer.

Oa heb ik de Xbox gekocht omdat deze zich meer zou richten op de wat 'oudere' gamer, waardoor je oa meer diepgang in games zou verwachten. Maar tot mijn teleurstelling zijn titels misschien exklusief, maar de games zelf zijn niet exklusief.

Wat bedoel ik daarmee? Bijvoorbeeld Splinter Cell is wel Xbox only, maar gelijksoortige games vind je op elke console. Mi dus niet echt exklusief.

Ben dan ook bang dat vele 'casual gamers' de overstap op een nieuwe producent niet echt zien zitten, deze biedt enkel het gelijke aan in een nieuw jasje.

Hoop dan ook dat MS ontwikkelaars blijft overnemen en echt vooruistrevende software gaat maken. Uiteindelijk is het toch de software die een console maakt of breekt.

20. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar ben ik het wel mee eens, maar splinter cell is niet alleen als game maar ook titel niet meer exclusief hoor

Laatst bewerkt: 1 sep 2003

Deel Deze Pagina