[Vraag] TV Video System Converter (NTSC -> PAL)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XBOXLIVE!, 31 aug 2003.

1. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Yo,

Ik had ff een zeer belangrijke vraag over de TV Video System Converter (NTSC -> PAL). Ik ben dus van plan om een NTSC xbox uit Amerika te importeren, maar mijn tv ondersteunt geen NSTC, daarom ben ik opzoek gegaan naar een 'convertortje' die het NTSC signaal 'convert' naar een PAL signaal. Ik kreeg dus van een vriend een tip dat er hier eentje te koop was, en dus ging ik als de gesmeerde bliksem daar kijken of dat 'convertortje' bestond. Hij bestaat dus, maar nu heb ik er nog enkele vragen over.

Vraag 1: Aan de voorkant van het doosje zitten 3 ingangen (audio in L & R en video in), en daar moet je dus die 3 stopjes (rood, wit & geel) van je xbox av kabel in plaatsen. Maar aan de andere kant zitten er 2. Dat vind ik vreemd, aangezien je dan 'Audio in L' (de rode ingang) niet meer gebruikt :confused:
    Wordt het geluid dan slechter, of krijg ik dan geluid uit 1 speaker?

De voorkant met 3 ingangen:

De achterkant met 2 ingangen O-) :

Vraag 2: Waar moet ik die output kabeltjes in doen, in mn Scart kabel zonder die rode, of ergens anders? :confused:

Met vriendelijke groeten,

Francis :cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2003
  2. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom gebruik je geen rgb aansluiting?

als de box composiet signaal levert hoeft het geluid niet aangepast te worden.

het kan zijn dat de box geen composiet signaal levert, in dat geval moet je een antenne kabel aansluiten. (wat trouwens een redelijk slecht beeld oplevert)

indien composiet gaat de video kabel vanuit de box in je scart, de geluidskabels rechtstreeks van uit de originele kabel in de scart.

Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  3. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Een rgb kabel zet het NTSC signaal niet over hoor. De signalen worden gewoon meegezonden.... Dus het beeld blijft dan gewoon zwart wit!

4. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het geluid via die box laat gaan krijg je mono geluid, maar zoals Softrunner al zei hoef je alleen het videosignaal door die box te leiden, want voor geluidssignalen is er geen verschil tussen NTSC en PAL.

Dan krijg je dus zoiets:
    De SCART-plug steek je dan gewoon in je tv.

Let trouwens wel op dat je tv 60 Hz moet ondersteunen, anders werkt het nog niet. Ook heb je een transformator nodig voor de stroom.

5. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Thanx voor het plaatje :D:D:D:D Maar als ik 1 gele in die convertor moet steken, en dan rood en wit in die scart kabel, moet alles moet heel dicht opelkaar zitten, ofnie?

6. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klopt ntsc en rgb zijn 2 verschillende standaarden. maar rgb werkt op bijna elke tv

ik bedoel dat de xbox beide gebruikt. je kan dus gewoon een rgb kabel gebruiken. als je twijfelt of het werkt even aan kobolt vragen. (heeft een usa xbox)

Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  7. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

ok, thanx!

8. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn van die verlengkabels te koop bij electronica zaken.
    Gewoon ff uitleggen dat je 2* een "male" tulp stekker met X meter moet verlengen.

9. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook bij RGB is er verschil tussen NTSC en PAL. Naast de drie kleursignalen wordt er namelijk ook nog een sync.-signaal verstuurd, dat ervoor zorgt dat de pixels op de juiste plaats terechtkomen. Dit sync.-signaal is bij NTSC anders dan bij PAL.

10. kuhio

kuhio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je TV PAL60 aankan, moet hij volgens mij ook een NTSC signaal via RGB aankunnen. Omdat het sync signaal van Pal60 en NTSC hetzelfde zijn.

11. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die sync-signalen kunnen niet hetzelfde zijn, want een NTSC-beeld bevat minder pixels dan een PAL-beeld.

12. kuhio

kuhio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een PAL60 signaal gebruikt hetzelfde aantal beeldlijnen en sync signaal als NTSC.

13. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Ok, thanx guys... Dusseh, ik moet toch z'n convertortje kopen, en dan nog een paar 2* een "male" tulp stekker met X meter erbij kopen??

14. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nope, rgb heeft een eigen sync. signaal. dit signaal zit bij het composiet signaal op. (rgb is een wereld standaard)

het rgb sync signaal en het composiet signaal zit op 1 kabel, dit signaal kun je scheiden (als je dat wilt) d.m.v. een lm1881.
    http://www.gamesx.com/misctech/lm1881.htm

15. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Dus ik moet wel een convertortje kopen + die verlengde kabels??

16. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm een rgb kabel lijkt me wel voldoende, als je tv dit ondersteund. zoals ik al zei: even kobolt vragen, die heeft een usa xbox.

17. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap hier helemaal niets van

18. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Deel Deze Pagina