Zojuist uitgespeeld. Pfff, wat een finale zeg! Intens! Zoveel gelijkenissen met Quentin Tarantino films en westerns. Dit verhaal vraagt duidelijk volwassenheid van de speler. En dat verklaart IMO ook gedeeltelijk de controverse. You don't get what you want, you get what you invest. Prachtig.
Zo, de platinum is ook binnen. Praktisch elke cheat onder de zon aangezet om die laatste paar collectibles te pakken en upgrades te leren. O.a. one shot kills, unlimited bullets & items. Ook eens leuk om op deze manier door het spel te maaien, in tegenstelling tot al dat gesluip de eerste keer. Sommige cutscenes zijn zelfs de tweede keer kijken nog indrukwekkend.
Hoe politiek correct kunnen we het maken tegenwoordig. Daar zouden ze eens een Sire reclame van moeten maken.
Heb hier helemaal geen tijd voor, maar ik kon moeilijk wegzappen totdat ik wist hoe het afliep met Yellow en TLOU2.
Op dreef met een tweede maal door de game. Nu wel met cheats aan, zodat ik makkelijker kan zoeken naar die plaatjes onder andere. Inmiddels alweer dag 2 met Ellie. Heb ongeveer twee kleine plekken gemist, waar ik wel spijt van zal krijgen, maar heb inmiddels alweer 3 trophies verzameld en een aardige hoeveelheid plaatjes en documenten. Na deze maal door de game voorlopig niet weer, maar ik moet zeggen: Geniet nog meer dan de eerste keer. Vooral die losse gebouwen die je kunt verkennen in het centrum, zonder verhaalstukken, zijn leuk. Daar heb ik de eerste keer te weinig aandacht aan gegeven. En het blijft een gruwelijk mooie game vooralsnog. Toffe momenten weer beleefd, heerlijk!
Er komt een remake van 1? Die nog niet gespeeld maar als die dezelfde graphic quality heeft als 2 wordt t smullen.