Dat is de tendens bij wel meer devs helaas. Gamers beta testen hun game voor full price en dan is het nog maar de vraag of alle beloftes betreffende updates in de komende jaren tegemoet worden gekomen. Er is ontzettend veel veranderd in de industrie. Veel ruw talent is vertrokken (laag salaris, slechte werkomstandigheden, weinig toekomstperspectief) en juist de sales mensen zijn gebleven. De mentaliteit is veranderd; de business wordt nu veel sterker gedreven door het behalen van commerciële successen. En dan met name door gamers verslaafd te maken en te houden door steeds kleine stukken content aan te bieden waar de devs vooral niet lang aan hoeven werken (tijd kost immers geld). Dit zie je ook goed terug in het verschil tussen bijvoorbeeld Halo3 en Infinite. Van veel aanbieden out of the package, tot relatief weinig aanbieden gecombineerd met veel vage beloftes. En wederom: de industrie schreeuwt om talent, dus je zou je bij de huidige aangeboden content nog steeds kunnen afvragen of de kwaliteit on par is met zijn voorgangers (zoals Halo3 ).
Dat is het gros van de triple-A industrie voor jou tegenwoordig.
Laatst bewerkt: 16 jan 2022