Open Discussie over illegale software.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Yi-Long, 30 mei 2002.

1. Panzerhaubitze

Panzerhaubitze De botte bijl

Leuk Bevonden:
    0
    Herstel, als de gameprijzen omlaag gaan dan kan ik ook gaan stoppen met kopieren!!!

2. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0

Aan de makers van Halo II ; een verkoopprijs van 10 Euro of Panzerhaubitze zal 30 CD's kopiëren als wraak. Dat zal jullie leren.

3. Panzerhaubitze

Leuk Bevonden:
    0
    Nee wacht ff zo moet je het niet zien dat ik zou kopieren = fictief (echt waar ik heb nie eens een brander, ik weet het, het = echt ongelofelijk maar het = echt zo) ik probeerde alleen de stelling om te draaien wat ik er mee wou zeggen = dat als de spellen goedkoper worden word het kopieren waarschijnlijk minder!!!

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Op zich is het waar.

Uitgevers besparen volgens mij bakken met geld door die DVD hoessies, en printen geen eens meer boekkies uit maar zetten het in (onhandinge) PDF files op de CD zelf. En dan gaan ze NOG de prijs opvoeren van 45 euro (zon 100 gulden) naar 50 euro omdat dat een mooi bedrag is.. :r

5. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om even terug te komen op een eerder genoemd punt:

Er werd geopperd dat als je muziek download, dat dat dan net zo erg is als het kopieren van spellen of DVD's. Uiteraard is dit moreel gezien wel zo maar er zijn in mijn ogen twee praktische bezwaren:

-de ontwikkelkosten van een spel of film liggen veel hoger dan die van een muziek CD. Ooit gehoord van een CD die 100 miljoen heeft gekost om op te nemen? Ik niet. De meeste moderne films kosten dat wel en Shenmue heeft dat ook gekost (alhoewel dat een extreem voorbeeld is). Ondanks dat het ontwikkelen van een spel/film 10x zo duur is als een muziek CD zie je dat niet terug in de prijs. De meeste DVD's zijn niet eens 2x zo duur. Conclusie muziek CD's zijn dus veel te duur (maar dat wist iedereen al).

-bovendien, en dat is veel belangrijker. Heeft een muzikant nog legio additionele inkomsten bronnen, optredens, commercials, radio optrendens, sponsoringen. Zie jij Shigeru Myamoto and his Mario's al optreden in Ahoy? Dacht het niet. Developers verdienen alleen aan het product. Daarom is het minder goed te verdedigen (in miojn ogen) om iemands enige inkomsten bron te stelen, dan dat je iets steelt van iemand, waarvan het stelen uiteindelijk voor extra inkomsten zal zorgen. Want als ik een mp3'tje steel van band X en ik denk wow die gasten zijn goed, dan ga ik naar hun concert, of kijken naar een optreden op tv wat weer voor reclame inkomsten zorgt, waar die gasten weer van betaald worden. Een model wat je bij games (Lara Croft uitgezonderd niet tegen zal komen).

Ik pleit daarom voor een compleet andere distributie van muziek. Aangezien wij nu veel te veel betalen aan lui die er niets mee te maken hebben. Terwijl met het huidige wereldwijde computernetwerk, toch hele andere business modellen te verzinnen zijn. Ik zeg niet dat dat stelen goedkeurt maar ik vind wel dat het de platenmaatschappijen of misschien de artiesten zelf iets geeft om over na te denken, anders gaat straks iedereen stelen, want die CD's zijn echt idioot duur.

Bovendien denk ik niet dat het verlagen van de prijs van de spellen het kopieren tegengaat of ze moet ze net zo duur maken als een onbeschreven CD. Zo krenterig zijn mensen nou eenmaal. Ik vind ook niet dat spellen te duur zijn. Als je ziet hoeveel plezier ze je verschaffen. Sommige 20-40 uur. Welke DVD kijk je 10-20 keer? Bovendien is de belevenis die gecreeert word in mijn ogen vele malen groter, bij welke film ben je ooit zo betrokken geweest als een potje Halo in je eentje of met je vrienden?

6. Panzerhaubitze

Leuk Bevonden:
    0
    AMEN

In principe heb je gelijk maar als een spel bijvoorbeeld 45 euro zou kosten zou er veel minder gekopieerd worden denk ik of je nu een spel op internt beseld (illegaal) voor 5 Euro of je koopt het voor 70 in de winkel, dat gat = gewoon te groot.

Ik denk dat mensen wel bereid zijn wat meer te betalen maar geen 150 gulden!!!!!!(denk er nou eens over na, het = echt een sloot geld), wat betreft de CD's geef ik je 100% gelijk, echt niet te geloven hoe duur die zijn, en mensen kopen nog steeds massaal CD's dus doen ze die prijs echt niet naar beneden.

Ik heb wel eens zitten denken: Jammer dat er niet een soort FNV voor alle burgers bestaat, die in actie komt als er iets niet klopt, zoals in dit voorbeeld.
    De Fnv gaat dan bijvoorbeeld naar de FRS toe en zegt: onze leden kopen niets meer bij jullie als je de prijs niet laat zakken van je cd's!!

Werkt natuurlijk alleen als iedereen lid =!!!!!!

OK beetje onrealistisch plan maar het zou wel geinig zijn of niet?????

Laatst bewerkt: 7 jun 2002
  7. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    denk er maar eens over na. ga je wel eens stappen? hoeveel geef je uit op een avondje stappen. zeg je gaat 4 uurtjes stappen van 11-3 dan geef je gauw 50 piek aan drankjes etc. uit. betekent dat 20 uur stappen je zo een 250 piek kost. ongeveer de tijd die je aan een gemiddeld spel uitgeeft. denk er over na is toch een hoop geld.

mijn punt is. het is helemaal niet veel geld. maar mensen willen gewoon alles. spelletjes zijn een luxe product. als je dat wil moet je dokken. sommige mensen vinden dat ze recht hebben op spelletjes en dat ze daarom of goedkoper moeten of anders heb je het recht om te kopieren. er zit niet voor niets 19% BTW op spelletjes...

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee jijk ziet het verkeerd. Stappen is OOK te duur, hoewel, het is duur, de exploiteurs gooien de prijzen constant omhoog en ook de Euro was voor hun een leuke reden om de prijzen nog eens omhoog te gooien..

Ik vind daarom ook niet dat je een spel kan vergelijken met stappen qua prijs/tijdbesteding..

IK vind het juist zwak dat je 150 gulden moet betalen voor een rbak spel (want ja er zijn ook brakke games, uitgevers moeten dat gewoon zien en die spellen goedkoper verkopen)

9. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Soms moet je ook veel geld betalen voor een brak avondje uit :) om nog maar te zwijgen over het brak zijn erna...

Ik snap alleen je redenering niet. Ik mag stappen niet met met spellen vergelijken omdat stappen OOK te duur is?

Ik vind spellen helemaal niet duur. Als je ziet wat je ervoor krijgt. Alleen zijn er nog steeds mensen die denken 'ach, het is maar een spelletje' of te wel voor kinderen, of te wel veel te duur. Dat is niet zo. Ik denk dat als je naar het bereik kijkt videogames heeft, dat het de duurste vorm van media is en dat merk je in de prijs. Het is zuur dat andere mensen het voor een tientje kunnen krijgen en dat dan ook doen omdat ze niet het creatieve talent van anderen kunnen waarderen en dus gewoon het volle pond te betalen.

Maar om even op de brakke spellen terug te komen. Mensen hebben toch de keuze om ze te kopen of niet. Volgens mij zijn videogames de meest gerecenseerde vorm van media (zeker als je naar het bereik kijkt), dus het lijkt me dat je je een aardig beeld van een spel kan vormen. Bovendien zou het leuk zijn als de uitgever gaat bepalen wat brak is en wat niet. Fuzion Frenzy is het favoriete spel van Bill Gates, 'but I wouldn't touch it with a six-foot pole' :)

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik had wat zinnigs te zeggen maar ben het ff kwijt :+

11. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, duurste om te produceren bedoelde ik hier ;)

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Films vallen dus kennelijk niet onder media volgens jou?

13. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg duurst om te prduceren, gekeken naar het bereik.

Game: bereik->aantal mensen dat het platform bezitten, dat was tijdens de vorige generatie consoles ongeveer 100 miljoen (80 miljoen psx's an 20 miljoen N64), en dat is als je het spel op meerdere consoles uitbrengt.

Film: bereik->aantal mensen dat naar de bioscoop kan gaan: gokje zo een 2 miljard.

dus ontwikkelkosten naar bereik = ontwikkelkosten/bereik. ik denk dat je dan op een veel lager getal uitkomt dan voor films dan games.

14. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je hoeveel de platenmaatschappij betaalt aan sommige artiesten... (micheal jackson, madonna, mariah carey)
    En dan nog de reclame...
    Ik heb er wel van gehoord.... }:] :)

Maar die artiesten verdienen idd vrij veel, maar ze lopen toch ook veel geld mis, door piraterij.. Niet iedereen gaat naar hun concerten of koopt hun cd...

15. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    overgenomen tekst van een nieuwssite.

Hackers zijn sinds de introductie bezig om het op de pc gebaseerde xbox systeem te verbeteren.
    Eerder deze maand werd het bestuuringssysteem linux met succes op de xbox geinstalleerd.
    En er zijn een aantal projecten bezig met het maken van emulators waardoor de xbox ook spellen van andere consoles als de playstation en de SUPERNINTENDO kan afspelen.

bron zdnet.nl

Hoe wil je nou in hemels naam een supernintendo spel op de xbox afspelen:{

volgens mij is dit dus gewoon onzin:{

16. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Dit is geen onzin, en het kan wel degelijk kijk maar naar de dreamcast die speelde ook al snes en gameboy games af..

17. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    hoe doen ze dat dan?

copieeren ze een spel van bijv supernintendo over naar een pc en vervolgens op schijfje zetten.

een beetje in die trant?:{

18. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Copybox??

19. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Heel makkelijk..
    Ze maken van de SuperNes games roms... (je weet wel die shit die je ook van internet kunt halen)
    Ook maken ze een emulator speciaal voor de xbox (hebben ze dus ook al voor de dreamcast gemaakt)

Je brandt de emulator + roms op een cd en je kunt het spelen..

http://mc.pp.se/dc/dreamsnes/ hier staat hoe je het op de dreamcast kunt doen..
    en het is allemaal legaal (als je de games zelf maar bezit)

20. xbox-control

Leuk Bevonden:
    0
    kunnen ze zo ps2 en gamecube spellen voor xbox omzetten?:{ :D

of is dat wat te ver gegrepen?

Deel Deze Pagina