1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WO III - West vs Russia

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 22 feb 2022.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ja, vind ik wel.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dus het Oekraïnse volk wil eigenlijk helemaal niet bij de EU/NAVO maar zijn gebrainwashed door ons? Ze willen eigenlijk gewoon bij Rusland horen ofzo? De Euromaidan protesten zijn gevoed door 2 politici die er ook waren?

    Hoe moet ik dit zien lol.
     
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Jongens het is al opgelost Rutte denkt na over sancties.
     
    Dududu vindt dit leuk.
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Top, dat zal ze leren!
     
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    /Mod knip
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2022
    Kimi NL, tim91, Reckuuza en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Stel je niet aan man. Gewoon 10 euro extra betalen dan heb je aan het eind van het jaar alsnog 60 euro verdiend!
     
    Kimi NL, Zeepsop, tim91 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    - Oost-Oekraine wil sowieso niet bij de EU/Nato horen, en voelen zich nog altijd zeer verbonden met Rusland. Vandaar ook de burgeroorlog.

    - We (westen, EU, Nato, whatever) hebben destijds verklaard dat we niet verder oostwaards zouden uitbreiden dan Polen, om Rusland dus gerust te stellen. Nu gaan we verklaren dat het niet op papier staat, dus ‘tough luck, Russia’, maar Rusland denkt daar uiteraard anders over.

    - Kan iemand me uitleggen wat Oekraine de EU/Nato te bieden heeft? Als dat puur strategisch nut is, qua lokatie op de grens van Rusland, dan heeft Rusland toch gewoon gelijk wat betreft dat een risico voor ze vormt?

    - Gaan we serieus een WO3 riskeren puur en alleen voor een balzak stare-down tussen ons en Putin, over een landje als Oekraine? Laat Oekraine lekker Oekraine zijn, dus onafhankelijk, en verder kun je daar prima handelsverdragen mee afspreken, maar nu wilden we tegen eerder gemaakte afspraken in ze toch bij de EU/Nato trekken, en Rusland reageert daar precies op zoals iedereen had kunnen verwachten, en Oost-Oekraine ook, en dus zit dat land nu al 8 jaar in een burgeroorlog, en sinds gisteren dus definitief verscheurd, als inzet voor een conflict tussen ons en Rusland.

    Al deze shit had makkelijk voorkomen kunnen en moeten worden.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dus omdat een deel van Oekraïne niet bij de EU wilt vind jij 't prima dat een ander land dat gewoon binnenvalt? Dat is echt wegkijken voor de werkelijke agressor.

    Het gaat helemaal niet om wat de EU wil of wat Rusland wil. Het gaat er om wat Oekraïne wil. Daar stap je echt veel te makkelijk overheen met al je randzaakjes. Hoe zijn wij oostwaarts gekeerd? Dat is onzin. En wie respecteert de onafhankelijkheid van Oekraïne niet? Volgens mij is dit Rusland, de EU doet helemaal niks. Jij doet alsof Oekraïne al bij de EU is aangesloten...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2022
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    In principe ben ik het met je eens dat het gaat om wat Oekraine wil, maar ze hebben juist al 8 jaar een burgeroorlog omdat zo’n beetje de helft van dat land het heel sterk niet wil. De laatste jaren willen de mensen in het Westen van Oekraine het wel, maar dat is ook als gevolg van die burgeroorlog natuurlijk. Een EU/Nato bescherming zou voor die mensen een bescherming en meer zekerheid betekenen. Maar de Pro-Russische Oekrainers die denken hetzelfde over de steun van Rusland. Gisteren hoorde je die seperatisten ook de hoop uitspreken dat nu Rusland hun onafhankelijkheid steunt, het hopelijk een einde zou betekenen voor de burgeroorlog.

    Maar allemaal leuk en aardig wat de Oekrainers willen, maar wij als EU/Nato moeten ons ook eerlijk afvragen wat voor meerwaarde Oekraine voor ons heeft. Tenzij we nu gewoon ieder land gaan toelaten dat aangeeft zich graag bij ons te willen aansluiten, want dan stel ik voor dat de Palestijnse overheid en de Turkse overheid vandaag nog een verzoekje indienen.

    De situatie in Oekraine is 8 jaar geleden geescaleerd in een burgeroorlog, wat compleet te voorspellen was, en nu escaleert het opnieuw, en wederom was dit volledig te voorspellen.

    Dat een gedeelte van Oekraine bij de EU/Nato wil, valt te begrijpen.

    Dat Nato Oekraine erbij wil is vanuit strategisch oogpunt te begrijpen.
    Dat de EU Oekraine erbij wilt valt minder goed te begrijpen want zowel economisch alswel sociaal-maatschappelijk staan ze nogal ver van West-Europa af.

    Maar dat Rusland reageert op deze ontwikkelingen zoals ze reageren, is vanuit hun oogpunt ook compleet te begrijpen. We wisten dat dit voor Rusland absoluut onacceptabel zou zijn. Dat zal ook niet veranderen.

    Iedereen kan doen alsof ze gelijk hebben, en eigenlijk heeft iedere partij ook wel tot op zekere hoogte gelijk, maar de vraag is of de inzet (Oekraine) het waard is om eventueel een 3de WO om te voeren.

    Tja, ik vind van niet.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het lijkt me zeer ongewenst dat zulke wensen van onafhankelijkheid wordt uitgevoerd zoals Rusland dat nu doet: door militaire interventie. Eens, wat Europa doet is niet altijd even netjes, maar het is juist Poetin die dat gedrag misbruikt om gewoon een land binnen te vallen. En jij gaat daar blijkbaar nog in mee ook, erg bijzonder.

    Maar wie zegt dat Oekraïne bij de EU gaat komen? Alleen het feit dat die gesprekken lopen betekent niet dat Rusland dan kan zeggen 'ja dit willen we niet, we vallen Oekraïne binnen'. Nogmaals, je loopt beetje op de zaken vooruit. Tenzij je praten met Europa een gegronde reden vindt om een land binnen te vallen maar dat lijkt me sterk.

    Nogmaals, hoe praat dat goed dat Rusland nu binnenvalt? En hoezo is dat dan alsnog de schuld van Europa?

    Nogmaals, een deel van Oekraïne wil bij de EU en voert verkennede gesprekken. Dat mogen we niet doen omdat je dan kan verwachten dat Rusland het land binnenvalt? Dat is compleet de omgekeerde wereld, dan zou de agressor de tafelonderhandelingen bepalen. Lijkt me vrij ongewenst.

    Wie heeft het over WO3? Waarom zouden we in godsnaam een wereldoorlog gaan voeren?
    Daar heeft niemand zin in.

    Het heeft ook echt 0.0 te maken met de discussie of Europa nu schuldig is aan het feit dat er Russische tanks een onafhankelijk land binnenrollen..:

    Want Rusland houdt zich natuurlijk aan de afspraken. Het is ze echt niet te verwijten dat ze nu oorlog voeren?
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    The economic part of the Ukraine–European Union Association Agreement was signed on 27 June 2014 by the new president, Petro Poroshenko. ... As of January 2021, Ukraine is preparing to formally apply for EU membership in 2024, in order to join the European Union in the 2030s.

    Dus ja, ze zijn al een poosje keihard bezig om de EU te joinen.

    Ik zeg trouwens niet dat het okay is dat Rusland nu troepen het land instuurt, maar 1; het viel wel 100% te verwachten, 2; in feite doen wij al een poosje vrijwel hetzelfde door wapens en andere oorlogsmeuk naar de pro-EU Oekrainers te sturen en troepen in die regio klaar te zetten in opperste staat van paraatheid, en 3; Rusland erkent nu die 2 provincies als onafhankelijk en als gevolg daarvan bieden ze die ‘landen’ hun militaire steun aan.

    Niets hieraan is okay, maar het was te voorspellen en het was te voorkomen.

    En iedereen heeft het over een 3de WO. Alleen jij niet want jij moet perse overal een discussie van maken, maar overal in de media spreekt men momenteel luid en duidelijk over een potentiele 3de wereldoorlog. Fuck, dit topic heet WOIII WEST VS RUSSIA.
     
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Moeten jullie niet werken ofzo?
     
    tim91, FinalBob, Reckuuza en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar jij vindt dit een geldige reden voor Rusland om nu delen van Oekraïne te annexeren? En dat niet alleen, het is vervolgens ook nog eens de schuld van de EU?
    Dus omdat je kan verwachten dat Rusland tanks een land instuurt is het de schuld van ons? Dit is toch omgekeerde wereld?
    Je zegt niet dat het ok is dat Rusland troepen het land instuurt, maar je vindt het wel de schuld van ons. Dat is gewoon maf.
    Uh please gast :')
    Jij roept dat het Westen een burgeroorlog heeft ontlokt en dat de inval van Rusland onze schuld is en gaat dan zo reageren als iemand je daar op aanspreekt.

    Zeker, 20 uur werken 20 uur xbw.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Oh, denk je dat Putin me niets betaalt voor deze propoganda ofzo … ?
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Beetje voor de baas, beetje voor jezelf.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nee baas betaalt wel 40 uur.
    Grapjes worden beetje oud btw.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    jij maakt er letterlijk een discussie van door erop te reageren, just sayin
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja en Yi-Long houdt niet van discussieren
    Haha later dan
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik snap niet waarom mensen elke keer geïrriteerd raken als er op dit forum een of ander gesprek ontstaat waarbij meer dan 6 woorden per post worden gebruikt.
     
    Cyndris, Jimmy J., Reckuuza en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    28 woorden, ik ben het hier pertinent mee oneens.
     
    Kimi NL, Taab en fredfenster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina