1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MS account met xbox digital games verkopen

Discussie in 'Games' gestart door cliffcitylightsmir, 1 mei 2022.

  1. Beste,

    Ik ben al een lange tijd uitgekeken op mijn xbox games en wil ze graag verkopen. Ik heb ergens gelezen in een artikel van een aantal jaar geleden dat Microsoft de mogelijkheid onderzocht om voor een laag bedrag je digital games terug te kopen maar heb er daarna niks meer over gelezen.
    Zijn er mogelijkheden / mogelijkheid om je gehele account aan iemand te verkopen. Tegen een overeengekomen prijs. Ik heb dit een tijdje op Marktplaats gezet maar nooit reactie op gekregen. Ik speel ook al enkele maanden niet meer en heb mijn xbox series s verkocht. Het zijn circa 60 aangekochte games.
     
  2. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Je kunt digitale/online games niet verkopen, omdat je niet je 'eigendom' zijn. Als je een digitaal spel koopt bij Xbox/ Playstation/ Nintendo/ Steam, dan ga je een zogeheten huurkoop overeenkomst aan met de verkopende partij. Hier meer informatie: https://www.quora.com/How-do-I-sell-my-digital-game-that-I-completed
     
  3. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Je kan toch gewoon je inloggegevens verkopen?
     
  4. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ja tuurlijk, probleem is alleen wel dat de kopende partij erg goed van vertrouwen moet zijn.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Idd. Gewoon proberen om binnen je vrienden/kennissen groep te verkopen, zodat zij weten dat ze het kunnen vertrouwen ipv een blinde overeenkomst met een vreemde op het internet. Misschien heb je een neefje of whatever die je er blij mee kunt maken.
     
  6. Ja dat is dus wat ik bedoel. Het wachtwoord en overige gegevens van je account kun je direct na verkoop aanpassen en alleen aan de verkoper geven waar hij/zij dan ook op toeziet.
     
  7. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Het is tegen de servicevoorwaarden. Ik zou er als koper m'n vingers niet aan branden.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En als je het wel doet kun je gepakt worden en ben je je geld kwijt. Het is een beetje hetzelfde als Blizzard ontdekt dat je een account van WoW gekocht hebt. Dat kan je op maandenlange bans en verwijdering komen te staan.

    Ik wil overigens zelf op zich mijn account wel verkopen, maar dat is al teveel waard en dat heb ik bij mijn account van WoW ook. Niemand die dat koopt. :D
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Netflix is zelfs al niet blij wanneer je jouw account uitleent aan vrienden, laat staan dat je deze verkoopt voor gebruik. Ook al gebruik je deze niet meer, de account is gekoppeld aan jouw persoonlijke gegevens. Of je hiervoor gepakt kunt worden of niet, het voelt niet 100% integer aan. Ik zou me er niet aan branden.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Tenzij je bij de overheid werkt of in het kabinet zit, zou ik me daar niet al te druk om maken. Van jou wordt het niet verwacht namelijk om integer te zijn. Sommige beroepen, zoals bij de politie en helemaal bij de recherche, dan kijken ze ook naar dingen zoals hierboven. Als ze er dan achter komen kun je het wel schudden. Politie en recherche bijvoorbeeld zijn daar heel streng in, maar privé en zonder dit soort beroepen in je omgeving zou ik me er niet bepaald druk om maken als je je account verkoopt, ondanks dat het niet integer voelt.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Denk je nu echt dat het die werkgevers uitmaakt dat je deze soort praktijken uitvoert? Als ze er achterkomen wordt je account beëindigd en dat is het. Het is niet dat je je strafrechtelijk schuldig maakt.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Misschien niet, maar ik zou in het geval van een dergelijk beroep ook niet willen dat ze er naar keken. Ze kunnen wel dingen gaan denken en je misschien in het geval van twijfel in de gaten houden. Wist je bijvoorbeeld dat als je bij de recherche wil, dat je hele familie doorgelicht word? Alles wordt nageplozen dan, ondanks dat het verkopen van een Xbox account misschien geen politie aangelegenheid is.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Doet het ertoe of je wel of niet bij de politie werkt? Integriteit is een karaktereigenschap waaraan je zelf kunt werken als volwassene. Het is berust op de individuele keuzes die je maakt, jouw eigen moreel kompas. Over het algemeen kies je dan niet voor de gemakkelijke uitweg. Dat je alleen maar eerlijk wilt zijn omdat er een controle kan plaatsvinden zegt eigenlijk al genoeg, toch?

    Enfin, persoonsgegevens (vooral jouw eigen naam gegevens) wijzigen is volgens mij strafbaar. We hebben het hier niet over een avatar-naam. Een adreswijziging valt misschien niet gelijk op, maar wanneer je vandaag Bert Bomen heet en vorige week nog Albert Appels roept dat natuurlijk wel vraagtekens op.

    Het is goed dat cliffcitylightsmir ernaar vraagt, maar ik zou het hem afraden.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ach, met multinationals is mijn integriteit wat minder, account sharen vind ik wel meevallen.
     
    lwn vindt dit leuk.
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Jeetje wat een moraalridders hier. Sorry hoor jongens maar de vergelijking met een Netflix oid is echt heel erg scheef. Bij een streamingdienst wordt je nooit eigenaar van de producten. De games die je online koopt ben je wel eigenaar van. Dat je je digitale games niet kan door verkopen is al jaren een doorn in het oog van velen.

    Als je echt van je account af wilt gewoon je email adres wijzigen waar die aan gekoppeld is. Daarna te koop zetten.
     
    Yi-Long, Reckuuza, Yellow 13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Thanks mannen: Nu ga ik mijn account direct verkopen! Iemand 10K over?
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    gahahahaaghahaha jongens mag niet bij de popo want heb mn xbox account verkocht

    @op lekker verpatsen die handel
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  18. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Los van de hele bovenstaande discussie klopt dit niet. Je koopt eigenlijk een licentie van de uitgever, je bezit de game niet en daarmee ben je dus ook niet de eigenaar.
     
    lwn, Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Klopt voor nu inderdaad, echter is er goede kans dat over een jaar of 5 a 10 dit weldegelijk anders is.

    Daarnaast, als je eigenaar wordt van de licentie, waarom kan je die dan niet doorverkopen? Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Kan ik ze dan ook verplichten om fatsoenlijke games voor mij en anderen af te leveren? Je hebt het tenslotte over licenties en niet de aankoop van de game. :+
     

Deel Deze Pagina