1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    vechtsysteem in Ff games zijn al een tijdje niet meer turn based, en je kunt aan de gameplay beelden zien dat het niet turn based is....dus ja, wel een gekke vraag als hij het daar over had (maar dat denk ik niet):+
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421




    Purrrrfect. <3
     
    Killamonkey en Yellow 13 vinden dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Get a deep dive into Xenoblade Chronicles 3 in this overview trailer for the game, including a peek at the story of the upcoming RPG, characters, combat abilities like arts, character classes, and the world of Aionios.

    Xenoblade Chronicles 3 launches on Nintendo Switch on July 29, 2022. Expansion pass: 29,99 euro.
     
  4. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.616
    Leuk Bevonden:
    8.708
    Paar uur gespeeld, het is voornamelijk geplaatst springen en hier en daar wat monsters ontwijken maar het heeft een leuk sfeertje. Wel blij dat ik er geen geld voor heb betaald anders zou ik toch wat teleurgesteld zijn denk ik. 7/10 meows
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.531
    was wel leuke geweest voor op game pass
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Kan me bijna niet voorstellen dat Stray niet uiteindelijk op de gamepass belandt.






    Oi, wat een leuke verrassing! Wist niet dat deze titel ook een HD-2D remake zou krijgen. Intrigerend, zoveel verschillende werelden/verhalen. Is het concept van Octopath Traveller afgekeken van Live A Live. Op dit moment is de remake alleen op de Switch uitgebracht zie ik. Kom op Square, je kunt het...
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2022
    Killamonkey vindt dit leuk.
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Vanavond een groot stuk van As Dust Falls gespeeld. Eergister uitgekomen (en op Gamepass). Beetje point & click, quicktime en de keuzes die invloed hebben ala Quantic Dream.

    Verhaal tot de helft gespeeld, zit best aardig in elkaar. Stijltje is bijzonder maar voor een keer best te doen.

    Wel typisch een game die ik zonder gamepass nooit zou spelen. Idem met die nieuwe tennis game. Speel tussen door af en toe een potje.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Oh hallo, daar heb je Brutal Doom weer. Ditmaal inclusief o.a. regen en visor effects. Ook in 2022 zijn er nog steeds nieuwe mods voor Doom in ontwikkeling. Wat ziet dit er toch weer lekker uit zeg.
     
    ArtificialFaith vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421




    It giet oan! De meest imposante Xenoblade Chronicles tot nu toe. Misschien technisch wel een beetje te imposant voor de bescheiden Switch hardware. Maar wat een prachtige wereld weer. <3

    EDIT: Ook veel oog voor de technische componenten. Monolith Soft weer op z'n best met het bouwen van werelden. En dat binnen de beperkingen van een Switch. Stel je eens voor wat de mogelijkheden zijn op een high performance Xbox SX/PS5/PC.

     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2022
    Yi-Long vindt dit leuk.
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Mooi dat ie prima scores krijgt, maar zal sowieso de eerdere delen nog moeten spelen, en tegen de tijd dat er een nieuwe Nintendo console is dan overweeg ik wel om deze te kopen …
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    En een Essential van Eurogamer:

    "It feeds into the incredible sense of adventure that makes Xenoblade Chronicles 3 truly soar as a JRPG. Perhaps more than any game before it in the series this gets the balance between systems and story down perfectly - even better, it manages to entwine the two in an adventure that infuses each of your footsteps with a sense of purpose. It might not quite be the revelation the original was back in 2010, but Xenoblade Chronicles 3 is most definitely another JRPG masterpiece from Monolith Soft."

    Xenoblade Chronicles 3 review - a JRPG masterpiece | Eurogamer.net

    Zoveel games, zo weinig tijd. Geldt ook bij mij hoor. Wil die hele Xenoblade Chronicles saga ook nog een keer spelen... maar dat geldt net zo goed voor ander JRPG series. Zo heb ik laatste tijd ook zin om weer eens een klassieker uit de kast te trekken, zoals de Tales of Phantasia (het eerste deel uit de "Tales of" serie) of Phantasy Star IV. Die eerste is mij welbekend, maar die tweede heb ik nog nooit gespeeld. De Sega Megadrive kent niet zoveel JRPGs, maar dit schijnt één van de beste op het platform te zijn. :)
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2022
    Yi-Long vindt dit leuk.
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Lijkt me echt top maar 150 uur campaign? Sorry maar ben geen 20 meer haha. Aint nobody got time for that... Ben ik tot 2024 mee bezig dan.
     
    Hoosie en Zifnap vinden dit leuk.
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ben er klaar voor! Reden voor de Switch waren juist deze games.
    Ben benieuwd waar de story naar toe gaat in deel 3, maar spelen zal effe moeten wachten tot ik Bravely Default 2 uit heb......
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461


    Zit technisch ook een stuk beter in elkaar dan deel 2. :)

    Maar zoals Killamonkey zegt, dit soort enorm lange games zijn niet meer voor mij.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Zo'n beetje de Assassin's Creed van de JRPGs dus. :+




    Maar alle gekheid op een stukje: deze game ziet er massief uit. Daar ga je inderdaad even voor zitten. Interessante review van Retro Rebound, die juist minder gecharmeerd was van deel 1 & 2. Ik zie de overeenkomsten met Final Fantasy 12 wel, maar ik heb de indruk dat de verhaallijn in XC3 een stuk boeiender is.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ja, maar Switch game. :'-(
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Maar ook van Doom 3 worden nog steeds mods gemaakt, zoals deze Absolute HD mod. Inclusief diverse toevoegingen. Doom 3 heb ik nooit gespeeld. Was dit een stoere Doom game?

     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2022
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Vampire Survivors is all the rage op dit moment (gameplay gebaseerd op Crimsonland). Vanzelfsprekend werd de markt na dit succes bestormt met een overvloed van spellen uit hetzelfde genre. Niet zo heel vreemd ook eigenlijk. Dit speltype speelt gemakkelijk weg, het continue upgraden is erg verslavend, de speelrondes duren relatief kort (20-30 minuten max) en de spellen kosten vaak maar een paar euro. Een greep uit de concurrentie. Van de chaotische semi-3d Soulstone Survivors tot de stijlvolle 20 Minutes Till Dawn.




     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2022
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Heel benieuwd naar deze re-release. Sterke concurrent van Final Fantasy Tactics, met een waanzinnige soundtrack. Diverse upgrades zoals een rewind functie, verbeterde AI en cutscenes in volledige EN/JPN voiceovers. Release in november, in ieder geval op Sony's platformen.

    EDIT: eerste officiële trailer!

     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2022
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Iemand hier Disco Elysium gespeeld? Wat vond je ervan? Ik hou normaliter van enigszins wat actie in games, maar ik moet bekennen: dit is één van de weinige games waarbij ik de indruk heb dat deze het label "RPG" 100% verdient. En dat komt misschien wel juist door het gebrek aan gevechten en loot. Statistieken zijn er wel, maar deze beïnvloeden voor zover ik kan beoordelen alleen checks in dialogen en bepaalde eenvoudige fysieke of mentale handelingen (bijvoorbeeld het onderzoeken van je omgeving). Role playen in zijn zuiverste vorm. Intrigerende titel, toch weer.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2022

Deel Deze Pagina