1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  2. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Vandaag gestart met A Plague Tale Innocence. Basic, maar wel prima setting en sfeer. Met oog op een nieuw deel later dit jaar maar is gaan spelen.
     
    Killamonkey en Zifnap vinden dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Gefocust zou ik die game noemen, met veel nadruk op sfeer.

    Van de makers van Mutant Year Zero:






    Release 2023, samen met verschillende andere strategy games, turn based zowel als real time. Wordt een mooi jaar denk ik voor fans vh genre. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2022
    Killamonkey vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    BPM en Doom hebben een kindje gekregen: Metal Hellsinger. Slay to the beat!





     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2022
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


    Een voorzichtig positieve reactie van Skill Up. Wat twijfels over de open wereld shenanigans, kwaliteit van het schrijfwerk en technische performance, maar de combat bleek al erg vermakelijk.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    tja, die game doet me ook werkelijk niks, al vanaf het begin.....dat de mensen van FF15 eraan werken verklaard meteen een hoop...vond dat ook al zo'n kutgame, dus ik sla deze nu zeker over.:+
     
    Daz en Yellow 13 vinden dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hier hetzelfde en met alleen magie, zo lijkt het, is het voor mij als rasechte melee speler ook meteen klaar.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Sluit me hierbij aan.

    De elemental effects zien er goed uit maar het voelt een beetje als een shooter waarbij veel vijanden close combat zijn.

    Maar wellicht verrast de game wel.

    @MAD 1976 wat vond je zo kunt aan FF15? Gek genoeg een game die ik zelf helemaal vergeten ben en nog niet heb geprobeerd mede door tijd gebrek terwijl ik een echte Final Fantasy fan ben. FF7 Remake is favo game van PS4.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ongetwijfeld het open world design. ;)

    En zal ik jullie wat zeggen? Ik vond FF15 lang niet slecht, zeker in vergelijking met mijn laatste FF daarvoor. Dat was FF12: Zodiac Age. Op zich was de gameplay in die game nog wel oké, maar de wereld en het quest design was praktisch een MMO. Zeg maar zo goed als afwezig. Ik weet nu al niet meer wat ik de helft van de tijd aan het doen was aan die game... oh ja, het was random mobs stompen in een random woestijn. Goede muziek though en het zodiac skill board was intrigerend (alhoewel uiteindelijk bijna iedereen dezelfde skills leerde).

    FF15 probeerde heel veel en het design is zeker niet op alle fronten goed gelukt. Maar ik vond die game wel verrassend op sommige gebieden en de combat was vermakelijk. Maar tegenover FF7 Remake en een ijzer sterk verhaal met gameplay dat in dienst staat van dat verhaal? Nee, daar kan het niet aan tippen. Maar dat is het probleem vind ik met de meeste open world games. Het open world model laat juist veel vrijheid aan de speler over, waardoor urgentie in een verhaal altijd naar de achtergrond zakt. Days Gone deed dit overigens een stukje beter.

    Overigens was FF7 Remake een perfectionering / re-imagining van een eerdere versie, dus het is moeilijk opnemen tegen zo'n titel met zoveel opgebouwde historie.
     
    BigSyke en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Zifnap : Ik vond anders hoe Ghost of Tshushima het deed met verhaal en open wereld ook uitstekend. Zo'n naadloze integratie, dat het wel echt duidelijk maakt hoe het wel kan en zou moeten.

    FF15 kon ik absoluut niet lekker inkomen en ik haat het om mensen of dieren mee te nemen op reis, met uitzondering van een The Last of Us, maar dat is dan even geen open wereld.

    Ghost doet het in die zin zo goed, dat het gewoon bijna niet opvalt dat je een open wereld game speelt. Komt ook wel door de prachtige landschappen en settings, evenals de fenomenale soundtrack.

    Misschien moeten ze bij Square meer dat voorbeeld volgen en al die andere open wereld devs. Ik verkies nog altijd Ghost boven menig andere open wereld game, zelfs al zou er een remake komen van Oblivion. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Alles was kut.

    Open world ( :+ ), verhaal, chracters, battlesysteem, de wereld zelf...enige pluspunt was Cindy.:9
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280



    Focus Entertainment koopt makers Verdun en Isonzo op
    Het nieuws komt één dag voordat Isonzo uitkomt

    Uitgever Focus Entertainment heeft de Nederlandse studio BlackMill Games, bekend van Verdun en Isonzo, opgekocht.

    Dit maakt BlackMill Games bekend in een persbericht. Focus heeft de aandelen gekocht van de vorige partner en uitgever M2H, met wie BlackMill zijn vorige games Verdun en Tannenberg heeft gemaakt. Daarmee bezit Focus het grootste gedeelte van de aandelen in het bedrijf.

    BlackMill Games is de ontwikkelaar van de Eerste Wereldoorlogsreeks WW1 Game Series, bestaande uit Verdun, Tannenberg en Isonzo. Die laatste verschijnt morgen. De serie bestaat uit realistische Eerste Wereldoorlog-shooters met een focus op historisch detail.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415




    Roadwarden, een geïllustreerd tekst adventure/rpg.
     
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Heb nog nooit een Final Fantasy game gespeeld. Setting en letterlijk "Fantasy" trekt me normaliter niet zo. Toch wil ik binnenkort is een titel proberen, welke raden jullie dan aan?
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ligt eraan op welk platform. Final Fantasy 7 Remake is denk ik wel de meest toegankelijke voor de gemiddelde gamer.
     
    WorkingTitle en Zifnap vinden dit leuk.
  16. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Gewoon lekker bij één beginnen en omhoog werken

    Verstuurd vanaf mijn Mi Note 10 Lite met Tapatalk
     
    Tyrant, Zifnap en Yerewn vinden dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ik zou bij FFXVI starten in 2023 en dan terugwerken. :+



    Final Fantasy 7 Remake dus, all the way. Maar alleen wanneer je oké bent met een grotendeels lineaire game. Open world? Final Fantasy 15. Hihiiiii.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2022
    WorkingTitle en Killamonkey vinden dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Same, maar 7 remake is echt tof.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  19. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ga 7 remake wel even spelen. Niet zoveel zin om er heel veel te gaan spelen prob. Lineair is prima.
    Heb een mwah PC en series S. Dus wel gamepass voor beide.

    Daarnaast wilde ik Stray spelen op de PS5, maar de resterende ps plus periode van 300 dagen upgraden naar essential was even duur als Stray los kopen. Dus in dat geval 7 remake maar is oppakken uit de PS gamecataloges. Benieuwd hoelang ik het volhoud
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hij is heel erg tof @WorkingTitle . Zit voor een FF game enorm veel tempo in, dus wat dat betreft een hele goede keuze. :)
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina