1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    nox is amazing. vroeger kapotgespeeld. toen westwood nog floreerde. kocht m voor letterlijk 3 gulden bij de lokale intertoys, nog in zo'n classic kartonnen doos.

    muziek van t menu kan ik nog dromen. die hele game is geweldig joh. hoop nog s op goeie remaster.

     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    No offence Recka, maar bij het noemen van WW kan ik wel janken. :'-( Hoop nog zo op een remaster of remake van Red Alert 2. :9 Zal er voorlopig wel niet komen. EA scumbags. :mad:
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Hoezo? EA heeft 2 jaar geleden nog een geweldige Command & Conquer remastered collectie uitgebracht, die enorm goed ontvangen is.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Klopt, maar hoe ze WW behandeld hebben is natuurlijk not done, ongeacht die goede remaster. Maar goed. Niet te lang in het verleden blijven hangen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Die ww voornamelijk heeft gemaakt dus. Anyways vond RA3 ook nog wel prima hoor.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421





    Och jongens toch, wat is dit voor doosje gameplezier?
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705

    :+
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik zat altijd een half uur te kwijlen op de Power Unlimited toen C&C Tiberiun Sun erin stond. Had geen pc dus kon niet anders.

    Nu heb ik een (game) PC zie je die games nergens meer....:'-(

    Ik heb Red Alert (2 volgens mij) nog op de eerste Playstation gespeeld, speciaal een playstation muis gekocht voor die game ook...speelde best goed ook!
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik heb sinds gisteren een Dell XPS laptop met een Nvidia GeForce GTX 3050Ti kaart en i7-12700H processor dus kan wel wat meer lichte games spelen.
    Dus gelijk ff games als Settlers, Anno 1800 etc gedownload want dat is toch wel t leukste op een PC.

    Wat ik ook ff in de gaten houd is Banished en Foundation, lijken me ook geinig. Als iemand wat meer aanraders heeft in leuke city builders hit me up.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Jij houdt toch van strategy games? Probeer ook eens Company of Heroes 2.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    [​IMG]
    Al voor de derde keer deze game uitgespeeld. Nu op de PS5. Blijf het een leuke, leerzame en kleurrijke game vinden. Grafische stijl bevalt me dus wel.

    Erg leuke indie game voor ouders met jonge kinderen die ze iets willen bijleren over de biodiversiteit in het wild. En geen peperdure game. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Veel moois in aantocht, incl. Triangle Strategy voor de PC. <3
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik kom echt uit die generatie die opgroeide met 16-bits pixel-games, en NET toen we op het punt kwamen dat de hardware krachtig genoeg werd om echt schitterende 2D games te maken (veel kleur, meerdere lagen, meer animaties, goed geluid, etc,), de industrie eigenlijk 2D pixels volledig aan de kant gooide om zich compleet op (destijds) bagger 3D graphics te storten.

    Nu begrijp ik rationeel gezien heel goed dat die sprong naar (slechte) 3D uiteraard nodig was op de lange weg naar bloedmooie 3D, maar het schuurde natuurlijk wel destijds.

    Ben de laatste jaren dus erg blij dat we nu toch steeds meer een terugkeer zien naar oude stijlen en genre’s.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Mijn broer speelt trouwens Cities: Skylines, maar die ken je denk ik al. Ik ben niet zo bekend in dit genre, maar wanneer je in de Steam store zoekt op de tag "city builder" zie je een lijst van bijna 1900 games die allemaal minimaal en passent in dit genre vallen. Van Factorio tot Prison Architect, van Tropico tot de Anno serie en meer. Farthest Frontier is een titel waar we het hier nog onlangs over hebben gehad. Die is wel nog in Early Acces.

    Ja toch? En mooie 3d graphics zijn ook prima. Maar (gedetailleerde) 2d/pixel graphics hebben ook hun plekje verdiend in het grafische spectrum binnen gaming. En dat is niet alleen vanwege de nostalgie. Ik geloof oprecht dat pixel graphics iets unieks te bieden hebben. Op zijn minst laten deze graphics meer aan je eigen fantasie over, waardoor het (met de juiste mindset) nooit verveelt. Je ziet precies wat je wilt zien.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2022
    Yi-Long vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421




    Mine for resources, choose from powerful upgrade paths and fend off waves of alien attackers in this innovative roguelike mining action game. There's just enough time to mine a little deeper, find a little more and get back to defend before the next wave attacks your dome.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Slechte 3D graphics waren niet noodzakelijk om beter graphics te ontwikkelen. De graphics op de PSX waren bij het ontwikkelen al erg mooi. Maar doordat de hardware het niet aankon werd er gedownscaled.

    Als je klassieke PSX titels emuleert en dan de resolutie opschaalt krijg je het oorspronkelijke ontwerp te zien dat veel mooier is.

    Zelf ook deze periode meegemaakt met de geweldige Squaresoft RPGs en andere titels op de SNES. De graphics zijn hedendaags nog steeds goed opgedroogd en het verhaal ook. Maar de combat is soms wel saai. Ik speelde niet al te lang geleden FF6. Je hebt daar veel karakters met ieder eigen vaardigheden en met de Espera kun je karakters beetje naar eigen wens upgraden. Maar de standaard battles zijn toch redelijk saai. 2 karakters laten slaan, 1 karakter vaste command special laten down en laatste karakter of healen of een aanvalsspreuk down en dan steeds dezelfde. Je wordt niet uitgedaagd om zuinig te zijn met MP of om items slim te gebruiken of anderzijds je taktiek aan te passen op een monster.
     
    Zifnap en Yi-Long vinden dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Klopt en op gameplay gebied is er wel het een en ander verbeterd. Maar voor goede pixel graphics en een fatsoenlijk geschreven verhaal heb je niet persé een sterkere console nodig. Zelfs niet bij veel nieuwe gameplay elementen. Maar goed, mooie 3d graphics verkopen natuurlijk wel goed. En ook de "craze" naar hogere resoluties voedt de ontwikkeling van nieuwe consoles, parallel lopend met de ontwikkeling van nieuwe TVs. Zoals de beweging naar de 8K resolutie waarvan je ook kunt afvragen wat daar precies de meerwaarde van is.

    Minimalisme jongens, dat is iets heel puurs.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    geef je ps5 aan mij dan en koop een snes
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    PSX had best wel lange laadtijden. Met een PS 5 merk je toch wel het verschil met de laadtijden wat een kracht in die PS5 zit.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    De kracht vd SSD. Zou een PSX met een SSD kunnen werken? ;)
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2022

Deel Deze Pagina