1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Hogwarts Legacy

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 16 sep 2020.

  1. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    In hogsmeade was ook een bezem te koop voor 5000.

    Ah nice tip met die schatkisten. Dacht dat dat boggarts waren.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Eindelijk ook een beetje vrij om dingen te kunnen verkennen. Alleen is mijn main quest nu even locked:
    Nick moet ik iets mee doen in het verboden bos, maar ik moet eerst expelliarmus leren wat ik zo ga doen en dan kan ik verder met de MQ
    Wel een ontzettend lange game, ook al is niet alles even boeiend. Heb mijn eerste dungeon bij toeval gevonden en gecleared. Vet gedaan, had wel iets van Tomb Raider reboot. :)
     
    Dusky Demon NL vindt dit leuk.
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb ook een paar dungeons gedaan, dat heeft inderdaad wat van Tomb Raider weg nu je het zegt. Puzzelen en vijanden vechten.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416


    Review van Mortismal, één van de weinige YTers die altijd voor een 100% completion rate gaat voordat hij een review post. Spoilers zijn zoveel mogelijk beperkt gehouden. Pros & cons tussen 19:00 en 21:00 min. Speelt ook best netjes op de Steamdeck trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2023
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ook zo’n 10 uur gespeeld nu, maar ik vind het geweldig. Zoveel details die erin zitten, of uit de boeken of uit de films amazing. Sommige vibes zijn echt spot on (Forbidden Forest is cool).
     
  6. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    De seizoenswisselingen zijn ook wel goed voor de sfeer. Zit nu in winter met sneeuw. Minpuntje is het gebrek aan verschillende vijanden. Trol, spider, mongrel, goblin, wizard, standbeeld en dat was het wel.
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Toch zitten er wel 80 verschillende vijanden in. Maar dat zijn wel variaties op hetzelfde creature natuurlijk. Ik ben trouwens ook al vrij snel Inferi tegengekomen, in een dungeon in het verboden bos. Het zou wel cool zijn als je ook dementors zou tegenkomen op een gegeven moment
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Sneeuw in de winter? Wat is dit voor magische game??? :cool:
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Sneeuw an sich is niet zo bijzonder, het aantal flakes wat tegelijkertijd getoond wordt laat de framerate soms zeker droppen. Maar het maakt het wel net zo magisch als de eerste films.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2023
    Jorrie vindt dit leuk.
  10. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    heb er ook een uurtje of 4-5 inzitten nu. speelt heel rustig en ben vooral bezig met rond te kijken :D
    net gestopt bij de geheimse sectie in de bib. Heerlijke game tot nu toe!
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Zo'n 12 uurtjes in de game, heel vet. Wordt ook steeds weer verrast door nieuwe ruimtes en mogelijkheden waar je je mee bezig kunt houden. Top sfeertje overall.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    De Dark Arts leren is wel tof. Al de nodige punten ingestoken. :+
     
    Sandman069 vindt dit leuk.
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zijn die niet op het randje?
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Weer een mooi pluspunt ontdekt aan de game, één die de game deelt met The Witcher 3, over questen, main en side:
    Je wordt namelijk niet zomaar en zonder reden verplicht om side quests te doen. Ik moet dat nu wel, maar de game hanteert een systeem dat mij doet denken aan The Witcher 3 als het om quests gaat. Op die manier blijft er genoeg vrijheid over om zelf op ontdekkingstocht te gaan. :D
     
  15. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Lvl 29 als good guy Slytherin blijf ik weg bij Dark arts. Dat komt later wel in m’n rogue huffle playthrough
     
    Dusky Demon NL en Jorrie vinden dit leuk.
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind de side quests tot nu toe wel tof! Ook al zijn het fetch quests, of schatkaarten, je ontdekt er wel goed de wereld van. En sommige dingen zijn ook wel echt belangrijk, zoals de tasks van de professors, waarbij je nieuwe spells leert.

    Over spells: ik heb inmiddels 4 spell sets met perks unlocked. Maar alsnog heb ik het gevoel te weinig spells te kunnen gebruiken. Je blijft toch steeds wisselen. Voornamelijk omdat je voor verschillende vijanden verschillende spreuken gebruikt én je in verschillende situaties verschillende spreuken gebruikt (combat, room of requirement, stealth, exploren, puzzels, etc.). Hoe pakken jullie dat aan? Het zou eigenlijk mooi zijn als de game dat zelf "aanvoelt" ofzo. Dat als je in de Room of Requirement komt, je gewoon meteen een Conjuration spell set krijgt. Dat is de enige die ik zo kan verzinnen eigenlijk, want combat is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur.
     
  17. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Ik heb een attack slot (incendiary, Confringo, Depulso, leviosa) daarmee alle kleuren dus kan je door alle schilden heen, soms haal ik een van de rode eraf en doe onzichtbaarheid

    Puzzel slot (accio, leviosa, depulso, Confringo)

    Beast slot al die troep om ze te vangen en verzorgen plus freezing

    Room of req slot al die summoning dingen.

    Gebruik alleen de eerste twee vaak.
     
    Dusky Demon NL vindt dit leuk.
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
  19. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Well that aged like milk, toch maar Crucio en Imperio geleerd. Inmiddels dus een Full attack spell wheel met Bombarda, Diffindo, Imperio en Crucio.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2023
  20. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    Gisteren ook weer wat uurtjes erin gestoken, net mijn eerste bezem gekocht! :cool:
    echt leuke wereld. heb nu ook even de verschillende modes geprobeerd (fidelty, fidelity met ray tracing en performance) maar merk eigenlijk niet zoveel verschil?
     
    Yerewn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina