1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    1: Lost Odyssey
    2: Tales of Vesperia
    3: Dragon Quest XI
    4: Grandia 2
    5: Golden Sun

    HM's: Chrono Trigger, Baten Kaitos, Dragon Quest VIII, Ni No Kuni, Tales of Symphonia, Eternal Sonata, Valkyria Chronicles.

    Gebaseerd op de periode en impact waarin ik ze speelde.
     
    FinalBob, Zifnap en Modder-Eter vinden dit leuk.
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Golden Sun <3
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Lost Odessey staat bij mij sowieso op nr 1. Daarna is het een allegaartje van Chronotrigger, Tales of Phantasia/Vesperia, FF7 Remake en Suikoden. Ik zou graag nog een keer een Dragon Quest aan deze lijst willen toevoegen.

    Lucia 2. Nooit gespeeld. Die moet ik nog eens oppakken, naast Phantasy Star 4. Beiden titels worden regelmatig aanbevolen.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2023
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Lufia 2 was mijn eerste JRPG en echt een topgame destijds op de SNES. Maar nu zoveel jaar later zijn we veel meer gewend. Denk dat als je hem anno 2023 voor het eerst speelt, hij tegenvalt.

    Al blijven de Dungeons met hun lay out en puzzles wel tof.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Fuck!!! Blue Dragon vergeten. Die was ook episch
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Tijdens het snes tijdperk speelde ik eigenlijk nog geen jrpgs.

    1. FF8
    2. Dragon Quest XI
    3. Chained Echoes
    4. Legend of Heroes: trails in the sky
    5. FF9

    Hm: LO, Eternal Sonata, FF7, Tales of Vesperia en Berseria.

    Grootste tegenvaller afgelopen jaren: Ni No Kuni. Prachtige game, maar speelt voor geen meter.

    Ik begon met jrpgs op de PlayStation zoals je ziet. Dus in dat tijdperk de meeste impact. Lost Odyssey heeft de top 5 net niet gehaald.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Legend of Heroes ligt in mijn bibliotheek. Die hele serie en de 3D vervolgen zijn volgens mij allemaal must play kwaliteit, maar ik ben er simpelweg nog niet aan toe gekomen.





    Toppers! Gisteren een stukje van de OT2 demo gespeeld en de gameplay stelde niet teleur. Audiovisueel ook prachtig. Maar na een uur gestopt, anders ga ik mijzelf teveel spoilen. Metroid Prime oozed gewoon van de kwaliteit. Zelfs zonder te spelen zie ik dat. Klassieker zullen altijd klassiekers zijn. Daarom zal bijvoorbeeld ook altijd Chrono Trigger in een "best of" lijstje terugkeren.
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Same, die hele wereld is zo tof gedaan, maar dus inderdaad een hele erge tijdrover. Ja, je kunt later in de serie inspringen, maar dat wil ik niet.
    Heb de eerste 2 Sky delen op Steam gekocht, maar stiekum hoop ik op een PS4/5 release van de hele serie zodat ik alles op 1 console heb. Speel JRPGs liever op een groot beeld dan op PC.

    Top 5 JRPGs...tering zeg, das niet makkelijk.
    Op nr 1 staat bij mij Final Fantasy 8, alles daaronder heeft niet echt een volgorde.
    Maar in de rest van de top 5 zeker Persona 4 Golden, Tales of Vesperia, Persona 5, Final Fantasy 14.
    Ja, die laatste is een MMO, maar damn, wat een story.

    HM; Blue Dragon, Lost Odessey, Final Fantasy 6.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421




    De kleuren spatter ervan af. Ik kan deze graphics echt wel waarderen. Goed geanimeerd ook. De nieuwe karakters lijken beter geproportioneerd te zijn, met passende "body fat" bij zwaarder gespierde karakters. Blanca doet me een beetje aan Hulk uit The Incredible Hulk serie denken, eind jaren '70. Maar dan wel met "unga bunga" vibe.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2023
  10. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik heb ook alleen de eerste gespeeld, en die staat dus erg hoog. Desondanks nog niet doorgegaan met de serie omdat ik normaal niet op de pc game (heb alleen een laptop). Heb deze gespeeld toen ik veel in hotels zat in het buitenland voor werk.

    Mochten de vervolgen op console komen dan ga ik er wel weer voor!

    Kijk, een medestander met FF8. Nice. Als jij P4G zo goed vond dan moet ik die misschien ook maar proberen! Staat nu op gamepass natuurlijk.
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    FF8 verpeste het destijds echt met het junction systeem. Weet het nog goed.

    Hey een nieuwe vijand. Die heeft Regen. Eerst met iedereen Draw 99.en koppelen aan HP.
    Stukken verder vijand met barrier. Draw 99 en koppen aan defense/vitality.

    Ik durfde alleen maar standaard attacks te doen. Want tja als je spreuken doen gaan ze op, je krijgt ze niet terug als je bij een inn slaapt en je party wordt zwakker als die spreuken gejunctioned zijn.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421




    Een stap omhoog.
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Was echt een love it or hate it systeem. Ik vond het juist heerlijk werken. Vond draw ook heel leuk. Volgens mij zijn de meningen over dat systeem aardig verdeeld.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    FF 8 systeem is erg verdeeld ja, maar juist de mogelijkheden die het bied maakt het voor mij zo leuk. Zijn een paar interesante filmpjes op youtube over deze game. Voor mij is het echt een masterpiece. Ik heb weinig met FF7, voor mij zijn 8 en 6 de beste uit de serie (en, again, 14 :+).
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat doe je jezelf aan, je hoeft zo niet te spelen. Je verpest het voor jezelf, dat ligt niet aan de game.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Spelen, no brainer. Verhaal is zó goed. Graphics zijn wat verouderd, maar als je Sky kunt spelen is dat geen probleem.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Wo Long laatste demo even gedownload vandaag, en speelt wel lekker weg. Grafisch niet geweldig en weer beetje donker qua sfeer, wat beetje jammer is, maar wel lekkere gameplay, leuke setting, Chinese stemmen gekozen en die zijn okay, en parry-systeem is erg lekker.
     
  18. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
  19. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Grafisch niet geweldig is vrij zacht uitgedrukt, ik vind het echt ondermaats. Met de huidige technologie mag je toch wel wat meer verwachten. :)
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Wat betreft bepaalde effecten (lighting, het weer, particles, stof, etc etc, had het mooier gemogen. Ook de wereld is een beetje mwah, qua textures etc. Aan de andere kant wel sfeervol, outfits allemaal top, gezichten okay, en CGI cut-scenes prima.

    Mooier dan Nioh 2, minder mooi dan Tsushima, maar goed, het speelt voorlopig lekker weg, en dat is het belangrijkste.
     

Deel Deze Pagina