1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Nou de Master Chief Collection zit er op. Halo 4 zonet uitgespeeld, prima game maar niet bijzonder jammer genoeg. Grafisch kan die nog makkelijk mee in deze tijd en het voelde geregeld groots aan, maar verhaal was niet boeiend en ook het nieuwe ras was niet bijzonder. Op naar de volgende game :)!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.459
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Pochi! Honden met guns, een veelgevraagde combinatie.
     
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    @Modder-Eter Jij toevallig Ni No 2 gespeeld? Ik ben benieuwd wat je ervan vond ivht deel 1? Het eerste deel kwam ik niet doorheen, gevechten te statisch, AI te dom, te traag. Toch een kleine 30 uur gespeeld. Ik lees sommigen die zeggen dat deel 2 minder is maar ik lees ook her en der mensen die zeggen dat ze ook niet door deel 1 kwamen en deel 2 juist wel goed vonden...

    Verwarrend allemaal en ik ben na Chained Echoes wel weer toe aan een nieuwe jrpg...
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Deel 2 is degelijk. Ik denk dat het vechten in dit deel wel wat beter is. In tegenstelling tot de Pokemon-achtige gameplay van deel 1 doet deel 2 meer aan de moderne vrije combat van bijvoorbeeld de Tales games denken, waarbij de creatures de rol van hulpjes hebben aangenomen. Helaas heeft de game fouten op andere gebieden gemaakt. Het verhaal voelt aan als een enorme afterthought. In het begin is het nog redelijk verhaalgedreven, maar daarna voelt het alsof de game op het gebied van verhaal en voortgang afgeraffeld is. Dit merk je vanaf een gegeven moment misschien nog wel het meeste tijdens cutscenes, waar delen ingesproken zijn en de game dan opeens overspringt naar text, om vervolgens weer een deel ingesproken cutscene te doen. Het voelt gewoon niet af.

    Wellicht dat dit ook komt door de enorme focus op bepaalde mini games binnen de wereld. Er ligt een enorme focus op een soort Farmville achtige city builder en een quasi-strategie mini-game. Als deze je niet liggen, dan is deze game niets voor je. Ik heb me nog enigszins vermaakt met het city builder component. Ik denk dat ik de pure gameplay beter vind dan deel 1, maar het geheel een stuk minder goed. Uiteindelijk is het op de naam en stijl na eigenlijk gewoon een behoorlijk andere game.

    Stukjes gameplay van de mini games die een redelijk groot deel uitmaken van de game:

     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2023
    Yellow 13, Daz en FinalBob vinden dit leuk.
  5. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Helder! Dank voor je uitgebreide reactie.
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Begonnen aan Conker vanuit Rare Replay. Geweldige sfeer en humor hangt er in de game. Dat ze dit soort games niet meer maken snap ik niet, met dit soort humor. Echt geweldig!

    Vrij simpel van opzet, maar dit is echt een game die qua gameplay nog uitstekend mee kan in de hedendaagse tijd.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dat van het afgeraffelde verhaal geef ik je groot gelijk in, maar dat merk je vanaf het begin al zo. Alleen tijdens bepaalde momenten spreken de personages echt. De rest vind ik eigenlijk wel een toffe toevoeging aan het geheel en ik kijk er dan ook met vertrouwen tegenaan. Enige was de achterlijk hoge prijs, maar sinds mijn mentale gezondheid heb ik steeds meer behoefte aan meer kleurrijke en vrolijke games, die niet al te moeilijk zijn en waar een fijn tempo in zit. Ik vond deel 1 eerlijk gezegd een stuk minder daardoor. Je kunt in ieder geval wel zeggen dat jij een heldere en duidelijk mening hebt. De meeste mensen kopen dit soort games niet eens en weten niet eens dat er meer is dan de standaard AAA games. Dank voor je heldere uitleg. :)
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.459
    Leuk Bevonden:
    3.421




    Baseball fans hier? Ziet er goed verzorgd uit.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Voordat iemand het vraagt: Ja, staat ook op Game Pass.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Bedankt voor je reactie
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    RIP E3
     
    Reckuuza, Modder-Eter en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Vroeger top om te kijken op Gamekings. Werd Skate volgens mij nog aangerand door twee wijven.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Show is al jaren dood. Ze werden arrogant en vroegen teveel geld, dus iedereen dacht ‘fuck it’ en streamt gewoon hun eigen showcase.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.532
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    En had letterlijk maar 6 verschillende vijanden in het hele spel. Heel veel pallet swaps die dan wel meer HP en damage hadden maar exact dezelfde aanvallen.

    Als dit spel niet er zo leuk en schattig uitzag maet studio Gibli erachter was dit nooit een succes geweest.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Niet echt een fan. Vroeger wel Street Baseball op C64/Amiga gespeeld, en nog wat games op SNES (copybox), en was soms leuk/okay, maar het is toch een beetje een apart sport-genre, qua gameplay. Niet echt dynamisch, zeg maar. Ook niet bijzonder tactisch.

    Negro-league content ziet er goed/veelbelovend uit, maar tenzij hij over een jaar ofzo een keer voor minder dan 10 euro in de budgetbakken ligt, is de kans vrij klein dat ik zo’n game koop.
     
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Super Mega Baseball 3 speelt wel een heel stukkie lekkerder (maar geen realisme, echte namen etc.)
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Of in de Power Unlimited. DROMEN DAT JE OOIT NAAR E3 MAG. Maarja nu zijn we geen nerds meer maar depri.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik wil sowieso alleen maar naar de Tokyo Game Show …
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.459
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Leuke game. Er zijn er weinig waarin je zoveel tegenstanders tegelijk bevecht. In dit geval echt een horde.
     

Deel Deze Pagina